Gå til innhold

Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt


Saltkjelen
 Share

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...

Jeg har slitt litt med defekt klimaanlegg i en lengre periode, og gruet meg vel egentlig med å gå til verks da jeg så for meg at lekkasjen var bak dashbordet. Jeg tok imidlertid en sjanse på at det var kondenseren som var defekt, og sannelig var det ikke det. Det er visst ikke ofte man kan se en slik lekkasje med det blotte øyet, men denne var visstnok helt ekstrem. Arbeidet var gjort på kort tid også, så nå kan bilen nytes med riktig innetemperatur! Og for de som lurer - JA, det har vært et sant helvete å kjøre rundt i en "skinnbil" uten AC i årets herlige sommervarme.

IyUyFbO8RlqG4yIWBU2ixg.thumb.jpg.92612dc9160f4562f7513d3fbf30dc09.jpg
1316721278_baGvIb4VT1CBPsayjZmHA.thumb.jpg.d03ba089be6ed6d4cba503494f6ed2b3.jpg

On 13.6.2018 at 9.58, Carlsius skrev:

Glemt litt bort denne tråden men de felgene der satt som et skudd på bilen :) 

Litt enig i at den er 1 cm for lav(Samme jeg mener om min 7'er😅), men bortsett fra det så er dette en av de peneste F01 jeg har sett !

Jeg har ikke fulgt helt med jeg heller, men det var da usedvanlig hyggelig å høre! Blir nok 1-2cm heving av denne i løpet av høsten.

..og ettersom en biltråd er kjedelig uten biler, så kommer det i hvert fall noen eldre her. :)
IMG_9762.thumb.JPG.c455f5de992945aab7478a4d5b21f602.JPG
IMG_9790.thumb.jpg.1f6145194e38cec5f90cf7228d20b1ac.jpg
IMG_9801.thumb.JPG.48745cb3a4c1dea6b2a4c3b8f9d63f05.JPG
IMG_3272.thumb.JPG.4da8624ed0667e07bf0646ffa589989e.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Snasen vogn, Saltkjelen!
Jeg ruller rundt i en 2009 730d selv, du inspirerer meg til å gjøre visse endringer på utseendet :)

Har ikke postet på forumet på flere år men måtte innom da jeg så du hadde AC-trøbbel. Det hadde jeg også, intet mindre enn tre runder har jeg hatt hos Sulland til dags dato. Første runden var kondenserbytte, og bilen blåste kaldt. Etter noen dager blåste den varmt igjen og ny kondenser kom på plass. Kald luft i noen timer, så varmt igjen. Feilen viste seg å ligge bak dashen og det var lekkasje deluxe bak der. Sporstoff overalt...
Regningen endte på over 32k og goodwillsøknad er lagt inn.

 

Edit: har fått svar på søknaden og BMW dekker ca. halvparten av kostnaden :D

Endret av Scampi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 31.7.2018 at 9.57, Scampi skrev:

Snasen vogn, Saltkjelen!
Jeg ruller rundt i en 2009 730d selv, du inspirerer meg til å gjøre visse endringer på utseendet :)

Har ikke postet på forumet på flere år men måtte innom da jeg så du hadde AC-trøbbel. Det hadde jeg også, intet mindre enn tre runder har jeg hatt hos Sulland til dags dato. Første runden var kondenserbytte, og bilen blåste kaldt. Etter noen dager blåste den varmt igjen og ny kondenser kom på plass. Kald luft i noen timer, så varmt igjen. Feilen viste seg å ligge bak dashen og det var lekkasje deluxe bak der. Sporstoff overalt...
Regningen endte på over 32k og goodwillsøknad er lagt inn.

 

Edit: har fått svar på søknaden og BMW dekker ca. halvparten av kostnaden :D

Hyggelig å høre at arbeidet som legges ned inspirerer. Har du en tråd på din? :)

Ja, AC-trøbbel er ikke morsomme saker, spesielt ikke når det er langt mer omfattende enn bare kondenseren eller noe som er lett å komme til. Ellers synes jeg det står respekt av BMW å gå med på en 50/50 goodwill, selv om det egentlig burde mangle mht. at dette er BMWs dyreste produktserie.

17 timer siden, Frode D skrev:

Lekker 7-er du har, hjulene sitter som støpt også :)

Mange takk! Jeg er veldig fornøyd med hjulene, men hadde sett at de gjerne hadde 10mm lavere Innpress foran og bak. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Saltkjelen said:

Hyggelig å høre at arbeidet som legges ned inspirerer. Har du en tråd på din? :)

Ja, AC-trøbbel er ikke morsomme saker, spesielt ikke når det er langt mer omfattende enn bare kondenseren eller noe som er lett å komme til. Ellers synes jeg det står respekt av BMW å gå med på en 50/50 goodwill, selv om det egentlig burde mangle mht. at dette er BMWs dyreste produktserie.

Ingen tråd på min, interessen rundt å poste dabbet litt av i takt med ny jobb og lange dager. Ikke så mye interessant på gang med min heller for så vidt, nå ser jeg etter nye felger :)


Helt enig i at det egentlig bare skulle mangle, samtidig skal det nevnes at min er 2009-modell og dermed to over over grace-perioden de opererer med. Men Sulland-sjappa her spyttet inn noen tusen fra egen lomme og BMW Norge matcher en god del av det, så summen blir ganske kurant. Tipper det hjalp at familien har handlet bil der siden E30 var ny...

Endret av Scampi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
On 31.8.2018 at 18.06, ///M-ini95 skrev:

Tørr jeg gjette at nederste bildet hører til taket ? 🤔

Deler tanken ang. 6WA vs 6WB. 6WA er liksom ikke et dårlig utgangspunkt, og er i mine øyne skikkelig classy. Men ingen tvil om at 6wb er tøft :D

 

Du har rett. Sort alcantara (todelt - skinn og alcantara) taktrekk er på vei. :D 

Nei, 6WA er virkelig ikke et dårlig utgangspunkt. Faktisk ser det ut til at man mister Lane Departure Warning i HUD med 6WB, og det samme med veioppmerkingen midt i displayet. Igrunn litt synd, men sånn er det.

On 31.8.2018 at 18.25, MGunders skrev:

Hva kreves for å bytte fra 6WA til 6WB? 

I utgangspunktet er det nokså "plug and play", men man må naturligvis blanke chip, flashe og kode instrumentet.

On 31.8.2018 at 18.28, Daniel. skrev:

Er ikke alcantara taktrekk du skal til med da? Eller bare "vanlig sort"?

Om jeg skulle bytte taktrekk, bestemte jeg meg i hvert fall for at det skulle være topputgaven. Dvs. skinn- og alcantara taktrekk. :)

 

For øvrig stor takk til @lagunilla som hjalp til med strekking av kablene gjennom torpedoveggen til side-view kameraene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...