Gå til innhold

Guide: AUX/iPod/USB til e38, e39, e46, e53, e85 osv.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

On 27. juli 2015 at 20.08, Lafficus skrev:

Vel. Denne pluggen er 4-pins. 2 hvite ledninger, 1 rød, og en sølvfarget. (Dette er bak CD-skifteren).

Edit: Det var 6pins plugg. Blank, grå, svart, hvit, rød (5 i bruk).

Kobla meg til blank (jord), hvit (venstre), og rød (høyre).

Funker som f... :)

Er nok sånn her jeg må gjøre da kanskje 😁👍 MEN da blir lyden like bra som fra cd? Kasett uttaket er kanskje ikke koblet via forsterker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 31.1.2013 at 0.11, bmw-e46-m3 skrev:

Jeg benyttet meg av denne guiden istad, har noe å tilføye.

Jeg har en 2001 e46 m3 med mk3 navi (16:9) og cd veksler osv. Er to kontakter inn på veksleren, ene med 3 kabler er strøm, den andre er lyd med mer. Høyre og venstre er hel rød og hel vit kabel hos meg, felles(skjerming) er transperang ut ifra kontakten. Kuttet en Jack kabel og loddet meg innpå. Funker som f :)

Ønsker veldig gjerne et bilde!!, da jeg sliter som et rent hell.. med og finne en kabel som passer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 14.10.2016 at 18.00, Bmwguru97 skrev:

Er det mulig å koble opp bluetooth sånn st man kan bruke både cdveksler og bluetooth?

 

Ja flere stereo forhandere som har dette. koster vell 1700ish, men du kan og gjøre som meg, lodde deg på cdveksler signalet med en aux, og montere en bluetoothmotakker bak.

kan gjerne ta bilde om noen skulle ønske dette om hvordan jeg har gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

beklager for å blåse liv i eeeldgammel tråd, men ser at det er endel folk med kunnskap om tema her.. 

 

har en 99 e46 328, har 4:3 navi med harmon kardon anlegg. prøvde ifjord å koble opp en eonon d5150 spiller, kjøpte da et sånt ekstra ledningsnett da jeg har alt av forsterkere og moduler i bagasjerom. kobla alt til og testa spilleren før jeg skulle trekke fram ledningene. da ble det røykutvikling inni spillern. noen som vet hvorfor dette skjedde? koblet opp spillern i en annen e46 uten harmon kardon, der fungerte alt som det skulle.. 

 

lurer også på alternativ til å få bluetooth eller aux i bilen? og har jeg dsp?

dice har sluttet å produsere..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Hei,

Jeg har lest masse i denne tråden, men håper likevel noen kan peke meg i riktig retning.

Jeg har en 2002 e39 registrert første gang 08.08.2002. Den har original BMW business CD uten CD veksler bak, kun inngang for 1 CD foran på spilleren. Ingen navi eller skjerm. Kjørecomp styres fra knapp i enden av hendel som sitter ved rattstammen. Funksjoner på computer er forbruk, rekkevidde og snittfart (i tillegg til utetemp).

Min stereo:

image.thumb.png.c513e5ff95a10432dd8ad05b7e87e055.png

 Jeg ønsker ikke å bytte ut originalspilleren, men vil likevel ha AUX og aller helst bluetooth. Lurer derfor på om denne vil fungere for meg: https://www.ebay.com/itm/Bluetooth-A2DP-USB-adapter-BMW-E39-E83-E53-E85-Business-CD-Freisprecheinrichtung-/252023619356?hash=item3aadc73f1c:g:7uMAAOSw-vlVoL6D

Vet dere evt. om det selges tilsvarende i bilradio-butikker i Oslo-området? Evt. tips til andre tilsvarende løsninger fra nettet/ebay?

 

På forhånd tusen takk :)

 

Hilsen Martin 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ingen som vet eller har noen tips her? :)

Fant et annet alternativ, men det er vanskelig å si om den passer til min radio. Se forrige post rett over :)

https://www.ebay.com/itm/BlueTooth-A2DP-USB-Flash-Drive-Car-Stereo-Adapter-Interface-Fit-For-BMW-40P/172579235299?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2055119.m1438.l2649

 

Hilsen Martin 

Endret av MartinLL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei, 

Her var det ikke så mye respons, men jeg kan iallefall melde om at denne fungerer utmerket i E39 med business cd spiller: 

https://bilradiospes.no/produkter/mobil-navigasjon-alarm/mobil-nettbrett/dension-gbl3bm4

Jeg har ikke CD-veksler bak, så alt kunne kobles opp bak radioen. Gir bluetooth, AUX og USB uten å bytte original spiller. Knapper på ratt virker til å bytte låt når man f.eks. streamer fra Tidal/Spotify over bluetooth. 

Til mitt bruk var denne perfekt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
On 22.11.2017 at 10.29, MartinLL skrev:

Hei, 

Her var det ikke så mye respons, men jeg kan iallefall melde om at denne fungerer utmerket i E39 med business cd spiller: 

https://bilradiospes.no/produkter/mobil-navigasjon-alarm/mobil-nettbrett/dension-gbl3bm4

Jeg har ikke CD-veksler bak, så alt kunne kobles opp bak radioen. Gir bluetooth, AUX og USB uten å bytte original spiller. Knapper på ratt virker til å bytte låt når man f.eks. streamer fra Tidal/Spotify over bluetooth. 

Til mitt bruk var denne perfekt :) 

takker.  har lurt på akkurat det samme selv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
On 22. november 2017 at 10.29, MartinLL skrev:

Hei, 

Her var det ikke så mye respons, men jeg kan iallefall melde om at denne fungerer utmerket i E39 med business cd spiller: 

https://bilradiospes.no/produkter/mobil-navigasjon-alarm/mobil-nettbrett/dension-gbl3bm4

Jeg har ikke CD-veksler bak, så alt kunne kobles opp bak radioen. Gir bluetooth, AUX og USB uten å bytte original spiller. Knapper på ratt virker til å bytte låt når man f.eks. streamer fra Tidal/Spotify over bluetooth. 

Til mitt bruk var denne perfekt :) 

Får du opp sangtittel i stereoen du?   Har nettopp kjøpt denne jeg og.  Står aux i displayet.  Ikke at det har så mye og si men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Robin,

Nei jeg får dessverre ikke opp sangtittel, men det står AUX GW i displayet :)

Jeg er uansett veldig fornøyd med å kunne streame trådløst uten å måtte bytte ut den originale stereoen, og at knappene på rattet virker. Den er jo også fin som handsfree da musikken tones ned når telefonen ringer og man kan svare ved hjelp av mic'en som følger med.

Jeg er sikkert sær, men liker den originale looken når man først har en gammel bil ;)

 

Martin 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 19.1.2018 at 11.19, MartinLL skrev:

Hei Robin,

Nei jeg får dessverre ikke opp sangtittel, men det står AUX GW i displayet :)

Jeg er uansett veldig fornøyd med å kunne streame trådløst uten å måtte bytte ut den originale stereoen, og at knappene på rattet virker. Den er jo også fin som handsfree da musikken tones ned når telefonen ringer og man kan svare ved hjelp av mic'en som følger med.

Jeg er sikkert sær, men liker den originale looken når man først har en gammel bil ;)

 

Martin 

takker for svar. 

synes den funker flott jeg og.  trenger ikke sangtittel, men lurte mest på om det var mulig egentlig.

hehe ja, uaktuelt og sette inn ramme for din-stereo.   eneste aktuelle alternativet er en dynavin/eonon- spiller.  dessverre er de litt for dyre synes jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...