Gå til innhold

Anbefalte innlegg

1 time siden, Frode D skrev:

Godt å få ned temperaturen litt. Til og med min F31 316i ligger på 115-120 grader ved vanlig kjøring i dette sommerværet.

Det var veldig nødvendig følte jeg. Nå 35 grader ligger tempen på 105 istedenfor 115-120 og det var ved rolig kjøring. Litt gass og man var fort oppi 130 grader. :) 

Endret av ahj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 26.7.2018 at 16.35, papertiger skrev:

Du gjør mye bra her ahj! Du kan vel aldri selge disse bilene så mye som du duller med de :D 

Tusen takk :D Selge blir vell det verste som kan skje. Investert tid, penger og blod i begge så. xD

On 26.7.2018 at 18.10, Runey skrev:

Mye bra arbeid her ;)

Tusen takk! Har sendt deg en pm med 4 sider med spørsmål ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
4 timer siden, Gorg skrev:

Hva er det du nå har handlet inn?

 

2 timer siden, fupsaker skrev:

Fuel injector. ;-) 

 

1 time siden, sveigis skrev:

Fader å gøy det er å se oppdateringene her .

Du gjør liksom så mange lure moddinger her som gjør at bil har det bra og ikke minst du 😃.

Ja bildene er vel injectorer 😃.

@fupsaker Du får 10 poeng! :D 

Jeg har ikke likt at BMW i sin tid byttet kun 4 av 6 stk på recall. Men viste seg at at de to som ikke er byttet har begynt å dryppe når bilen er av. Hvor ene tennplugg er helt svart og lukter bensin 😮 Men kommer noe mer også snart som kan bli spennende ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig morsom lesing! 
Den ene oppgraderingen overgår den andre, så dette ser ikke ut til å ta en ende 😄

2 flotte biler, men må si E91'n er noe for seg selv. Riktig motor med en utrolig fin fargekombinasjon, bare å ta vare på den. LSD oppgraderingen er jeg stor fan av og vurderer å sette det på min to-do list med E63'n😅. Du har bare positive erfaringer etter du byttet? 
Hvem gikk du til for å få satt inn LSD?

Fortsett med oppdateringer, mye spennende som skjer her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, ahj skrev:

 

 

@fupsaker Du får 10 poeng! :D 

Jeg har ikke likt at BMW i sin tid byttet kun 4 av 6 stk på recall. Men viste seg at at de to som ikke er byttet har begynt å dryppe når bilen er av. Hvor ene tennplugg er helt svart og lukter bensin 😮 Men kommer noe mer også snart som kan bli spennende ;) 

Det var det jeg mistenkte, lurte bare på om det var noe annet siden du skrev

giphy.gif

 

Eiern før meg fikk vel byttet noen av de.

Neste oppgradering, er det noe i klassen @magneten oppgradering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Gorg skrev:

Det var det jeg mistenkte, lurte bare på om det var noe annet siden du skrev

giphy.gif

 

Eiern før meg fikk vel byttet noen av de.

Neste oppgradering, er det noe i klassen @magneten oppgradering?

Tenkte at denne ville medført litt feil reaksjoner: 

giphy.gif 

Men hva er @magneten klassen av oppgraderinger? tror ikke det er plass til strippestang i bilen 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Carlsius skrev:

Utrolig morsom lesing! 
Den ene oppgraderingen overgår den andre, så dette ser ikke ut til å ta en ende 😄

2 flotte biler, men må si E91'n er noe for seg selv. Riktig motor med en utrolig fin fargekombinasjon, bare å ta vare på den. LSD oppgraderingen er jeg stor fan av og vurderer å sette det på min to-do list med E63'n😅. Du har bare positive erfaringer etter du byttet? 
Hvem gikk du til for å få satt inn LSD?

Fortsett med oppdateringer, mye spennende som skjer her ;)

Tusen takk! Har fulgt med på tråden din, utrolig arbeid og vilje til å jobbe må jeg si. :D 

Quaife er det beste begge bilene har fått uten tvil og diffen sammen med DSC er helt fenomenal, mindre bruk av bakbremser siden begge hjulene faktisk spinner hele tiden. Hjelper på fremkommeligheten på vinteren, men på sommer hjelper den spesielt på svingete veier. Man kan kjenne at diffen sender kraft til ytterhjulet for å hjelpe når man tar krappe svinger. Og ikke glem at bilene har blitt så forutsigbare, før ante man ikke om det var understyr eller overstyr som skjedde før det skjedde. Eneste er at siden det er en torsen diff så kan det hende i situasjoner ved igangsetting  0% friksjon at diffen ikke klarer å låse som den skal, men DSC så er det også ute av veien.  https://www.drivlinjespesialisten.no/ Som tok jobben på begge mine biler.

Som du kanskje skjønner så er jeg ganske fornøyd med en slik diff. Bare huske å bytte olje på dem annenhvert år så er dem helt gull :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ahj skrev:

Tenkte at denne ville medført litt feil reaksjoner: 

giphy.gif 

Men hva er @magneten klassen av oppgraderinger? tror ikke det er plass til strippestang i bilen 😅

Ahh. Jeg måtte faktisk le høyt!

giphy.gif

@magneten oppgraderinger kan være alt fra analkuler til karbontak, så bredt spekter. Men spikehjulbolter er ikke i kategorien.. ikke OEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • ahj changed the title to AHJ sin biltråd - Oppdatering

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...