Gå til innhold

Anbefalte innlegg

On 19.1.2018 at 9.28, Frode D skrev:

Flotte biler begge to. Stratusgrå er nydelig :wub:

Helt enig. Sier ikke nei til F80n din heller 😍

20 timer siden, sveigis skrev:

Sagt det før men dette er en av mine favoritt 91ere.:).

Knallfin helt enkelt.

Og ja bilder av jobben du skal til med ,må vi ha her .

En ting ,hva er termostat fra Mosselmann?:).

Mener jeg har hørt om Mosselmann iforb med Tuning og trimming ,stemmer det?

Gidder ikke google ;)

 

Tusen takk :D bilder skal jeg få til. Gikk inn en ganske heftig bestilling av deler på fredag. Så gjelder som deg å få samlet alt før man begynner. 

Mosselmann driver mest med tuning ja. Men de driver også å utvikler mye produkter selv. Og da egen termostat for N54/N55 motoren. De monterer sin termostat på F8x M bilene. Termostaten åpner seg på 90 grader istedenfor BMW sin som treg åpner seg på 110 grader. De har opplevd på sine biler at med oem termostat kan oljetemp komme oppi 130-140 grader :o Blant annet derfor jeg går for dems løsning istedenfor BMW sin. Da blir det fult KIT fra dem. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
3 timer siden, Gorg skrev:

Wow!! 

Hvordan var strekninga du kjørte? Bare nedoverbakker? 😲🤔

Kjørte hjemme fra til skøyen, noen som er varierte fartsgrenser og høydeforskjeller. Men ble sjokket når jeg så det, helt utrolig :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Gorg skrev:

Må ha gjort stor forskjell med girkassetune! Klarte å tyne den ned til 0.65 tror jeg på lett kupert terreng. 

Evt så er den mer effektiv med oljekjølern og nye eksosmanifolder

Nå skal det sies at piggdekkene er 225 istedenfor 245 som de var i fjor vinter. Men med tuning av kassa, grenrør med tuning så har det tydeligvis bidratt til godt på forbruket. Etter kasse tuningen så har D modus blitt skikkelig eco iforhold til det var før :) 

Oljekjøleren har jeg ikke fått montert enda, for kaldt å skru bil i minus grader :o 

Videre så har oljeforbruket mitt gått dramatisk ned siden det ble vinter og konstant under 4 minus. Så med oljekjøler tror jeg dette blir veldig bra ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, sveigis skrev:

Dette var imponerende ja :).

Og til og med bensin sekser !

Syns 530den min er billig å kjøre men aldri i nærheten av dette .

Men hvordan er gj.snitt forbruk etter tuning ?

Helt rått. Den var nedi 0.55 et lite strekke, men med tunneler er det vanskelig å ikke gi på gitt 😃

Ehh, det pleier å ligge 2-3 ganger høyere. 😂 Med ikke alt for lang vei til jobb og tung høyre fot ligger jeg gjevnt over 1.2 på mila. Men så fort den får crusing så bruker den lite :) 

2 timer siden, papertiger skrev:

Imponerende! Hvor lang strekning er dette over? 

Dette var 32km. Lå på cruisekontroll hele veien :) Sjokkerende å se når man er vant til godt over 1.2 på mila 😳

48 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Det var ett imponerende forbruk, disse sekser motorene kan kjøres uhyre billig hvis man går litt inn for det. Rekorden min med F10 530d er 0,49 l per mil 😀

Helt enig. Stor motor med 250+ hk betyr ikke nødvendigvis høyt forbruk ;) Fattern klarte på sin tunet 525d 0.45 på mila. Og han har samme motor som i din :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra imponerende er det siden det er en 3 liter uten pustehjelp! Klart å kjøre en N54 335i billigere enn når jeg hadde E91, men trolig ville den ikke slått den idag uten å tune girkassa på den også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, papertiger skrev:

Jeg klarte 0,49 fra Lyngdal til Stavanger (ca 2t) med E91 320xd, godt lastet og med 225/40/18 dekk, så da er det imponerende med under halvliteren med en 3-liter :)

Definitivt. Dette var fra Oslo til Trondheim. Han kjører med 225/55-17 på vinter på sin f10. Veldig bra på din også. Har du prøvd nye bilen hvordan den er på forbruk? 🤔

1 time siden, Gorg skrev:

Ekstra imponerende er det siden det er en 3 liter uten pustehjelp! Klart å kjøre en N54 335i billigere enn når jeg hadde E91, men trolig ville den ikke slått den idag uten å tune girkassa på den også

Helt riktig 😃 N54 har jeg hørt at det er verre å kjøre eco siden man nesten hele tiden er i boost fra twinsa. 

Så i dag tidlig at det har kommet updates på xHP. Så nå kan man endre på shiftpunkt selv, det gleder jeg meg til å prøve 😃

Endret av ahj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, ahj skrev:

Definitivt. Dette var fra Oslo til Trondheim. Han kjører med 225/55-17 på vinter på sin f10. Veldig bra på din også. Har du prøvd nye bilen hvordan den er på forbruk? 🤔

Har ikke prøvd den noe særlig på langkjøring (utenom Stavanger-området blir det stort sett landeveiskjøring innover Ryfylke). Men fra Oslo og heim når vi henta bilen brukte den ca 0,5 l/mil med fire dekk baki, uten tanke på økonomisk kjøring. Kan definitivt presses langt under dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
On 25.2.2018 at 0.04, papertiger skrev:

Har ikke prøvd den noe særlig på langkjøring (utenom Stavanger-området blir det stort sett landeveiskjøring innover Ryfylke). Men fra Oslo og heim når vi henta bilen brukte den ca 0,5 l/mil med fire dekk baki, uten tanke på økonomisk kjøring. Kan definitivt presses langt under dette :)

Helt glemt å svare her. Er jo kjempe bra med slik forbruk! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • ahj changed the title to AHJ sin biltråd - Oppdatering

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...