Gå til innhold

Anbefalte innlegg

1 time siden, Gorg skrev:

Ahh. Jeg måtte faktisk le høyt!

giphy.gif

@magneten oppgraderinger kan være alt fra analkuler til karbontak, så bredt spekter. Men spikehjulbolter er ikke i kategorien.. ikke OEM

spikehjulbolter er det heldigvis ikke. Blir nye fjærer på bilen, ikke fornøyd i det hele tatt med høyden foran. 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, ahj skrev:

Heeelt riktig :D Foran er bilen ubrukelig lav. Skal egentlig nå være 35/25 H&R, men er vell heller mer 45/20 tipper jeg. Jeg kan ikke sette foten under fangeren uten at jeg er nær. Så Eibach 30/25 er bestilt :D 

Kanskje oljekjølern som er så tung? :P Prøvd å lagt i motvekt i bagasjerommet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Gorg skrev:

Kanskje oljekjølern som er så tung? :P Prøvd å lagt i motvekt i bagasjerommet?

Oljekjøleren er ikke så tung 😂 

Bilde her er etter en Sverige tur hvor det var 100 ish kg i bagasjen + to passasjerer. 

1504456D-3652-469D-ADD9-0673CCB1359B.thumb.jpeg.851365190124f7ff4af1e78c509b6e74.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, ahj skrev:

Tusen takk! Har fulgt med på tråden din, utrolig arbeid og vilje til å jobbe må jeg si. :D 

Quaife er det beste begge bilene har fått uten tvil og diffen sammen med DSC er helt fenomenal, mindre bruk av bakbremser siden begge hjulene faktisk spinner hele tiden. Hjelper på fremkommeligheten på vinteren, men på sommer hjelper den spesielt på svingete veier. Man kan kjenne at diffen sender kraft til ytterhjulet for å hjelpe når man tar krappe svinger. Og ikke glem at bilene har blitt så forutsigbare, før ante man ikke om det var understyr eller overstyr som skjedde før det skjedde. Eneste er at siden det er en torsen diff så kan det hende i situasjoner ved igangsetting  0% friksjon at diffen ikke klarer å låse som den skal, men DSC så er det også ute av veien.  https://www.drivlinjespesialisten.no/ Som tok jobben på begge mine biler.

Som du kanskje skjønner så er jeg ganske fornøyd med en slik diff. Bare huske å bytte olje på dem annenhvert år så er dem helt gull :D 

Takk for det, må bare stå på(når ting går i stykker😂)

Frister veldig med LSD da E63n kan finne på å sprelle litt med det ene bakbenet i ny og ne😄Drivlinjespesialistene jeg har mailet med også, der fikk jeg tilbud på ca 20' ferdig montert, så det gir dessverre et godt innhakk i bil-oppgraderings-pengebunken.

Lyst til å forklare litt mer rundt din Xhp girkasse oppdatering? Dette er også noe som er oppe til vurdering ;) 
Erfaringer? installasjons måte? Hvilken forhandler bestilte du fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Carlsius skrev:

Takk for det, må bare stå på(når ting går i stykker😂)

Frister veldig med LSD da E63n kan finne på å sprelle litt med det ene bakbenet i ny og ne😄Drivlinjespesialistene jeg har mailet med også, der fikk jeg tilbud på ca 20' ferdig montert, så det gir dessverre et godt innhakk i bil-oppgraderings-pengebunken.

Lyst til å forklare litt mer rundt din Xhp girkasse oppdatering? Dette er også noe som er oppe til vurdering ;) 
Erfaringer? installasjons måte? Hvilken forhandler bestilte du fra?

Har kjørt dette i snart 1 år selv nå og kunne ikke tenkt meg at girkassen skulle vært slikt fra fabrikk.

Installasjonen av xHP er meget enkel. Avhenger at man har android OS på enten nettbrett eller mobil. Laster ned xHP Flashtool i google play. Man må ha OBD kabel og en USB til OTG overgang til Nettbrett/mobil. Plugger dette i diagnosekontakten i bilen. Starter programmet og lar den koble seg opp mot bilen. Følger deretter hva appen sier. Betaler med kort for generell lisens og evt hvert steg eller alle via appen. Når dette er gjort så flasher man girkassen som en hvilket som helst håndholdt ecu flash enhet gjør. Man anbefales å "coaste" rundt 50 miles /80km før man tråkker på så alt har fått adaptert seg skikkelig. 

Endret av Tollefsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Carlsius skrev:

Takk for det, må bare stå på(når ting går i stykker😂)

Frister veldig med LSD da E63n kan finne på å sprelle litt med det ene bakbenet i ny og ne😄Drivlinjespesialistene jeg har mailet med også, der fikk jeg tilbud på ca 20' ferdig montert, så det gir dessverre et godt innhakk i bil-oppgraderings-pengebunken.

Lyst til å forklare litt mer rundt din Xhp girkasse oppdatering? Dette er også noe som er oppe til vurdering ;) 
Erfaringer? installasjons måte? Hvilken forhandler bestilte du fra?

@Tollefsen Slo meg her gitt på svaret :D Han som igjen anbefalt meg om dette.
Jeg er veldig fornøyd, har kjørt med steg 3 siden november i fjor. Hvis du er i nærheten så kan du evt sitte på en tur å se om det er noe for deg :) 

Var prisen ved at du leverte hele bilen eller diffhuset løst fra bilen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Injektor bytte

Trodde denne jobben skulle være et reint helvete, men dette gikk over all forventning selv uten noe som helst form for verktøy for å løsne injektorene. Programmeringen av injektorene ble dette brukt: https://www.bimmergeeksprotool.com/ for Android. 

inejkt.thumb.jpg.e2e21927e48821e947629f8518e4f4a4.jpg

Ene injektoren "badet" i bensin når jeg fikk den ut. Men det viktigste er at alle injektorene er nå index 11, istedenfor at fire er index 11 og to er index 9. 

Videre ankom dette i går, regner med at @StigJ liker at bilen blir høyere :D 

eiiiibbaaacchh.thumb.jpg.6168511a135529911e002b2f830eb647.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode svar@Tollefsen. Jeg forventet at jeg måtte inn til et tuningfirma eller noe lignende, men liker veldig godt at dette er noe man kan gjøre selv :)  Men dette krever dermed android tlf/nettbrett som jeg forstår og  siden jeg dessverre er diagnostisert med iphone-syndromet så har jeg ikke android tlf 😕 Så da blir det lagt til på listen med ting som må kjøpe, Android tlf og USB/OTG Adapter :) 

@ahj - Han var overraskende rask ja! Synes selv det er stage 3 som ser mest spennende ut så kunne vært moro å opplevd det. Om vi plutselig sees på et treff i fremtiden sitter jeg gjerne på en tur :) 

Kan bli spennende å se om det blir noe særlig forskjell ved å bytte fjærer da det i teorien bare er heving 5mm foran. Evt kan du måle avstand hjulbue bakken før/etter for å dokumentere :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Carlsius skrev:

Takk for gode svar@Tollefsen. Jeg forventet at jeg måtte inn til et tuningfirma eller noe lignende, men liker veldig godt at dette er noe man kan gjøre selv :)  Men dette krever dermed android tlf/nettbrett som jeg forstår og  siden jeg dessverre er diagnostisert med iphone-syndromet så har jeg ikke android tlf 😕 Så da blir det lagt til på listen med ting som må kjøpe, Android tlf og USB/OTG Adapter :) 

@ahj - Han var overraskende rask ja! Synes selv det er stage 3 som ser mest spennende ut så kunne vært moro å opplevd det. Om vi plutselig sees på et treff i fremtiden sitter jeg gjerne på en tur :) 

Kan bli spennende å se om det blir noe særlig forskjell ved å bytte fjærer da det i teorien bare er heving 5mm foran. Evt kan du måle avstand hjulbue bakken før/etter for å dokumentere :D 

Han er veldig kjapp vett :D Prosessen er veldig enkel å grei å gjøre, greit å ha en 10 amp lader koblet på for programmeringen. 
Steg 3 på min er helt rått. D er bilen veldig rolig og girer tidligst mulig for økonomisk kjøring, sport og M er bare vilt. Girer hardt og veldig kjapt! Jeg hadde bilen nede i 0.55 på mila. 

Blir spennende å se om jeg får høyde jeg vil ha med Eibach. Minste så virker det som om fjærene faktisk er lagd for vekten på bilen min. H&R er det et sett med fjærer for alle modeller uten om 335d 😮 Jeg må jo nesten måle for å se forskjellen. Det jeg har klart å google meg fram til burde bilen bli 10mm høyere foran og mer jevn høyde mellom foran og bak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • ahj changed the title to AHJ sin biltråd - Oppdatering

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...