Gå til innhold

Konseptstudie 535i turbo


flonoen
 Share

Anbefalte innlegg

Når man ser på turbo, og det står "Internal wastegate with 8psi actuator", betyr det at man bare kan lade 8psi/0,55bar med den wastegaten? Kan dette stilles på den interne?

Og når det står A/R: xx cold, A/R xx hot, er det A/R på henholdsvis turbindelen og kompressordelen?

Og så ser jeg på noen turboer som har den splitten i flensen mot eksosmanifolden, at de kalles "anti-surge". Er dette noe som på en måte forbedrer responsen, flowen eller effektiviteten på noe vis? Slik at den splitten faktisk er positiv? Eller er det bare tilfeldig at jeg har sett det på noen turboer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 195
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Når man ser på turbo, og det står "Internal wastegate with 8psi actuator", betyr det at man bare kan lade 8psi/0,55bar med den wastegaten? Kan dette stilles på den interne?

Og når det står A/R: xx cold, A/R xx hot, er det A/R på henholdsvis turbindelen og kompressordelen?

Og så ser jeg på noen turboer som har den splitten i flensen mot eksosmanifolden, at de kalles "anti-surge". Er dette noe som på en måte forbedrer responsen, flowen eller effektiviteten på noe vis? Slik at den splitten faktisk er positiv? Eller er det bare tilfeldig at jeg har sett det på noen turboer?

8psi actuator betyr at wastegatefjæra skal gi deg et grunntrykk på 8psi, det vil si at dette er det laveste ladetrykket man får med denne wastegateklokka.

Man kan øke ladetrykket med ladetrykkstyring, mekanisk eller elektronisk.

A/R Cold er kompressordelen, Hot er turbindel.

Splitt i innløpet på eksoshuset kalles twin entry eller puls-splitt. Ikke noe du trenger å tenke på, har ingen betydning.

Anti-surge finner man i kompressorhuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har S38B36 dyser på min og de flower 270cc på 3bar. BMW brukte disse både på 3,6 literen og 3,8. Pluss at noen 3,8 fikk 290cc dyser også.

Skal ikke påstå at det holder til 350 turbohester, men til 263hk som jeg har, så holder de i massevis ifølge bredbåndslambdaen iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, det var jo litt dumt.. Får jo sikkert "hevet" kjøpet, men var helt grei pris på de så lurer på å bare prøve uansett. Holder kanskje til 300 hester?

Får heller bare ha øynene åpne om det dukker opp andre større dyser. Hvor store er originale m30b35-dyser?

De bør neste klare 300 hester, ellers vet jeg ikke om jeg gidder prøve med de, da kjøper jeg heller noen større først som sist. Men om s38b38 gikk med 340 hester, må de vel klare såpass? Trengs det større dyser ved blåsehester enn sugehester?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det dumt å kjøre på altfor store dyser? Snakker da 870cc på bare 300-350 gamp? Er de høyohm joachim (sørlie)? For lavohm klarer vel ikke original motorstyring med chip å styre?

Eventuelt, hvor får man kjøpt disse velomtalte volvodysene på 460cc, og hvor mye koster de ca?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...