Gå til innhold

Johns bmw 5-serie park. 540 restaurering påbegynnt!


John90
 Share

Anbefalte innlegg

Tenkte og lage litt info om bmw'ene mine

 

Eg holder til på Voss i hordaland. Bilmiljøet her oppe kan vel forklares med et ord. VOLVO så er lite fellesinteresse for bmw.

Så over til bilene eg har per dags dato.

Bmw e34 535.
Litt historie om den. I ca 2001 ble denne kjøpt av vestnes bil og lakkert fra sølv til oransje og fikk montert komplett m5 intereør.
Denne har gått mesteparten av sitt liv på halsnøy der 3 brødre delte på den før di etterhvert fekk e30 m3 dilla og 535'en ble solgt til bømlo. Hvor eg fikk nyss i den av en kollega på jobben.
Bilen er i ganske bra stand. Noe rust i jekkfester framme. S38B36 maskinen fjusker ganske mye på den. Så denne står nå til vurdering og bli bygd tilbake til m30 motor og få den eu godkjent igjenn.
Står for tida vinterlagra i en garasje og blir kun brukt ved enkelte anledninger..

IMG_3919.jpg
IMG_3911.jpg
IMG_3892.jpg

Bmw e34 540 touring
Denne har gått litt på østlandet så gikk den ned til bømlo/stord området før en kompis kjøpte den. Når den måtte på eu kontroll ble dette ikke utført og bilen ble stående ute i en vinter før eg fikk lov og kjøpe denne.
Fikk så eu godkjent den og brukt den i noen år. Har kjøpt inn ekstra delebil med 6 trinns kasse til den nå så denne blir nokk bygd om i nermeste framtid. For øyeblikket er bilen på vei til sandblåsing av understell og bytte av kanalaer, skjermer, dører. Den vil og bli lakkert oppigjenn i samme farge. Var begynnt og bli ganske rustet så fikk endelig tatt tak i dette og berge den fra e34'ens rustdød :)

IMG_3084.jpg
IMG_4356.jpg
IMG_4366.jpg
2012-05-03183416.jpg

Delebilen
IMG_4367.jpg

Bmw e61 2006 modell 525d
Denne ble kjøpt av en herremann ifra oslo som har hatt den siden han kjøpte den ny i 2006. Han drev vist en stor blomsterbutikk i oslo området.
Den blir for det meste brukt av madammen og ungen som en familiebil. Sjølv er eg kjempe fornøgd med kjørekomfort og ekstrautstyr i den :)

Sommersko
20130611_194152_zps401f5e32.jpg
20130611_194224_zpsc2019271.jpg
Vintersko
20131109_1607041_zpsf8801904.jpg

Det skjer som regel litt smådill innimellom ikea turene og ungegulpinga så skal prøve og informere etterhvert :)

Endret av John90
Gjennopprettet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

535'en er ganske kjekk og sjå til i garasjen i ny og ne! :D Hadde vært kjekt og bygd den komplett om til m5 då det er eit veldi bra eksemplar av ein e34 :) Angående bytte blir vel ikkje 535'en solgt med det fyste. Ka er folk villig og betale for ein slik bil då?

Angående 520'en so er jo denne til salgs for 10 lapper. Ganske god vinterbil. Utenom at den mangler diffbrems då :( Kan følge med ein m50b25 motor om ønskelig. egner seg best som delemotor då det er noko gale med innmaten på den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske i tvil angående manuell eller automat i 540'en. Har jo 535'en med manuell vist eg vil kose meg :) kommer heilt ann på kor mykje eg må ut med for ei brukt automatkasse kontra manuell. Automatkassa som står i no får nokon stygge ulyder ved belastning i oppoverbakker nokon gonger so mistenker at den ikkje har so allt for lenge igjenn! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...