Gå til innhold

Johns bmw 5-serie park. 540 restaurering påbegynnt!


John90
 Share

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, John90 skrev:

Blir fort stille her inne ja. Godt og se at noen fortsatt er her i tillegg til facebook. 

 

Bilen er nå satt på vinterlagring. Kan være den får seg en luftetur på biltilsynet i vinter for visning8)

 

Neste prosjekt blir å montere eisenmann bakpotte med tuv for godkjenning :)

Berre å lata den sleppa saltet no når du fikla so mykje med dan :) Ska vel ikkje bli brukt i vinter uansett, so då trenge dan vel ikkje visning før våren dukka opp igjen ;)

 

Forresten, du ha vel ikkje eit sett kalippera bak til 540 liggande? E32 750 kalippera kan vera interessant og, om du tilfeldigvis sitte med nåke slikt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

feet, godt vi er flere med e34 som fortsatt roter rundt her, digger bremsene, venter på mine :P har lyst å prøve å ettermontere pdc på min, men har fjerna den plinge høytaleren, den har heller ikke funka i mitt eie :P så blir det eller us lys i fangeren, men den girkula, hvordan modifiserte du den? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det jo plutselig veldig mange kommentarer! :-D

 

Rune: Trur ikkje eg har det. Sleit med knekt lufteskrue på ene og gåene tetninger i den andre så stempelet var ødelagt. Så disse ble kastet. Om eg har noko liggande er dei uten stempel ivertfall. Får ikkje sjekka no uansett. (nettopp reist på jobb i nord igjenn)

 

Rani: Vet at koed har liggende ledningsnett og modul til e34 (på brukte deler). Us lights ja. Det har jeg sett etter på min også men tror ikkje det blir aktuelt lenger siden jeg må til å kappe å styre i pdc listene i bakfangeren da. 

E39 m5 girkula ble modifisert ved hjelp av en tapetkniv og ei stødig hand. Ble faktisk veldig bra :) Kappet den helt oppe ved kula og drog ny mansjett helt oppi. 

Har jo sett etter m5 romindeler i noen mnd'er og girkule. Kom tilslutt over delene på finn.no 250 kr for strøken m5 romindeler og 500 kr for girkule8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

535d'en har fått litt etterlengta pleie. 

Har fått seg stage 2 chip

Dpf delete

Egr delete

Fjerna egr kjøler

Bytta hovudtermostat slik at vanntempen er rundt 90 grader

Bytta glødeplugger

Fiksa takluka. Fjerna tilt på bakerste delen

Montert nye ledpærer i tåkelysa siden xenonkitta hadde full jordfeil

Lakkert vinterfelgane svart. Oz nova 18 som vinterfelga

Prøvd og fiksa webasto men fikk ikkje kontakt med hjernen på den. Så her må nokk ny kjøpes.

 

 

20170113_231132.jpg

20170113_231132.jpg

20170108_222808.jpg

20170108_214854.jpg

20170108_222752.jpg

20170108_222808.jpg

Snapchat-937375187.mp4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/17/2017 at 23.01, sveigis skrev:

Godt å se en update her igjen.

Den jobben du har tatt på e61en er en jobb jeg misunner deg :).

Du har samme sans for bil som meg .

E34 og e61 er saker hos deg og :)

 

Blir litt for dårlig til å ta bilder osv. Mye blir gjort men dårligt dokumentert. Hehe

Etter planen nå så får jeg se om e30'en blir solgt. Har lyst og sitte igjenn med 2 biler. E34 og e61. Syntes e34 er en veldig god bil. Har jo hatt noen av disse oppover tidene. Og e61 er kjerringa veldig fornøgd med så da blir det nokk disse 2 :)

 

11 timer siden, eriksen skrev:

hei fine biler du har .   lurer på   Fjerna egr kjøler  ?  har det noen hensikt ?  mye stress .  Har fjernet egr  , men lit usikker på egr kjøler ,

Takk for det! Denne har som fungsjon og kjøle eksosen fra manifoil og inn på egr ventil. Går eksos innerst, og vann i ytterkant av kjøler. I mitt tilfelle blendet jeg egr uttak på eksosmanifoilen, også passa ikkje blendeflensane til egr kjøleren så då fjerna jeg heile dritten. 
Hadde som sagt også problem med vanntemperaturen på min bil, det er et kjent problem at termostaten/egr kjøler skaper dette problemet. Dermed bytta jeg hovedtermostat og fjerna egr kjøleren for å være sikker på at problemet var fiksa. 

Om du ser på mitt siste bilde vil du sjå ein firkant som mangler i framkant av motor. Står også ein plastikk termostat tilkobla den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, John90 skrev:

Blir litt for dårlig til å ta bilder osv. Mye blir gjort men dårligt dokumentert. Hehe

Etter planen nå så får jeg se om e30'en blir solgt. Har lyst og sitte igjenn med 2 biler. E34 og e61. Syntes e34 er en veldig god bil. Har jo hatt noen av disse oppover tidene. Og e61 er kjerringa veldig fornøgd med så da blir det nokk disse 2 :)

 

Takk for det! Denne har som fungsjon og kjøle eksosen fra manifoil og inn på egr ventil. Går eksos innerst, og vann i ytterkant av kjøler. I mitt tilfelle blendet jeg egr uttak på eksosmanifoilen, også passa ikkje blendeflensane til egr kjøleren så då fjerna jeg heile dritten. 
Hadde som sagt også problem med vanntemperaturen på min bil, det er et kjent problem at termostaten/egr kjøler skaper dette problemet. Dermed bytta jeg hovedtermostat og fjerna egr kjøleren for å være sikker på at problemet var fiksa. 

Om du ser på mitt siste bilde vil du sjå ein firkant som mangler i framkant av motor. Står også ein plastikk termostat tilkobla den. 

ok  =)   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...