Gå til innhold

Johns bmw 5-serie park. 540 restaurering påbegynnt!


John90
 Share

Anbefalte innlegg

Har eit problem med tds'en min med at den har utruligt dårlig bunndrag. Er over dobbelt so bra bunndrag i 520'en!

Har såtte og lest mykje på utenlanske forum angående ombygging frå automat til manuell! Dette står det mykje om på e36'ene der borte.

Normalt skal det kun være og lure bilen til og tru at bilen står i park. På OBD I biler.

Men på nokon biler som er OBD II so vil hjernen leite etter automatkassa og gå i nødmodus. Derfor ser eg at dei leverer inn hjernen til omprogramering til manuellgir slik at den ikkje leiter etter automaten lenger.

Det eg lurer på då er korleis eg finner ut om eg kansje kan ha ein OBD II styring på min siden den er ein 1995 modell. Er heilt spessielt opplegg på disse modellene slik som eg har forstått det. Og om det er nokon som eventuelt har mulighet til og reprogramere hjernen min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjekke ut nummeret på baksida av felgene når eg kjem heim! Men ut frå google ser det ut til og stemme :D

Angående tds'en begynner eg og mistenke at det er noko anna enn ombyggingen til manuell som gjør det dårlige bunndraget. Fekk feil på map sensor på ein diagnosetest. Denne blei bytta men ingen forskjell :(

Nokon som kan ha forslag til ka anna som kan gje utslag på map sensoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du er med på salg? Haster ikke sånn voldsomt, men hadde vert greit å fått litt ski og sånn med på tur.

Dette har jeg ikke peiling på, men om du har feil på map-sensor etter at du byttet den, kan ikke være at den suger falskluft da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var oppe og sjekka boltane på oljepumpa på 540'en ista. (glømte og stramme bolten på drevet på oljepumpa sist) så no er allt på stell! Kjekt og få prøvd den litt på vinterføre sjølv om den er litt i laveste laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...