Gå til innhold

iDrive, CCC, CIC, NBT, Combox & mye annet rart-tråden


awt
 Share

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...

BMW-Apps, nærmere bestemt Deezer..

Hepp! Har nettopp blitt eier av en F11 2012, og sliter litt med å finne ut hva som egentlig må til for å få disse bmw-appsene til å fungere. Jeg er i hovedsak ute etter Deezer, de eventuelt andre appene får være bonus. 

Har prøvd å registrere meg på connected drive.no, men får da beskjed om at de ikke kan finne data på VIN. Dette har jeg forstått er ett problem med biler produsert før 2013.. Er det da oppretting av tysk konto som er løsningen? Må man ha connected drive konto for å kunne bruke bmw apps? Legger ved bilde av de aktuelle kodene jeg har på min bil. 

Jeg får heller ikke bluetooth-audio helt til å funke...bilen kobler til telefonen, men for å spille fra telefonen så må jeg velge "external devices", det funker ikke å velge "bluetooth audio" noen forklaring på dette? 

 

Mvh

Bjørn

Screenshot_20180701-084551.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rimelig sikker på at du ikke trenger konto for å få apps til å fungere, men du må ha iphone som er koblet til via USB (bruk original Apple - kabel) eller snap-in adapter (adapter er dyre og begrenset utvalg av telefoner som passer så det er kabel som er mest vanlig å bruke) 

Har du sjekket at det huket av for Bluetooth - audio under innstillinger for telefon? Mulig at det må gjøres for hver enkelt telefon som pares til bilen 

Du kan sjekke hva som er kompatibelt med bilen din her:

https://www.bmw.com/en/footer/compatibility-check.html

Du kan også prøve å oppdatere software herfra:

https://www.bmw.com/en/footer/software-updates.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tommy_sn skrev:

Hei

Er det mulig å oppgradere til nyeste idrive versjon selv via nedlasting fra bmw, eller må bilen inn til bmw for dette om det er mulig? Så en 330e med idrive som hadde litt andre og nyere menyer enn den utgaven jeg har.

Du får ikke oppgradert til siste idrive bare med software / firmware. Du må bytte aktuelle deler. Eksakt hvilke kan jeg ikke svare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, MGunders skrev:

Rimelig sikker på at du ikke trenger konto for å få apps til å fungere, men du må ha iphone som er koblet til via USB (bruk original Apple - kabel) eller snap-in adapter (adapter er dyre og begrenset utvalg av telefoner som passer så det er kabel som er mest vanlig å bruke) 

Har du sjekket at det huket av for Bluetooth - audio under innstillinger for telefon? Mulig at det må gjøres for hver enkelt telefon som pares til bilen 

Du kan sjekke hva som er kompatibelt med bilen din her:

https://www.bmw.com/en/footer/compatibility-check.html

Du kan også prøve å oppdatere software herfra:

https://www.bmw.com/en/footer/software-updates.html

Aha, det hjalp mye! Kan se ut som jeg må oppdatere både software i bil, og oppgradere til ny telefon. Ser dog ikke ut for at BMW apps fungerer med noen android-telefoner? Men med ny software og telefon så kan jeg få musikk via usb, og da får man vel album-art og div.? 

 

Takker for godt svar! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avspilling av musikk fra USB er de filene man har på telefonen (mp3)

Skal man spille av lyd fra andre apper på telefonen via kabel så er det å koble hodetelefonutgang til AUX. Får da ingen info om artist eller tittel og alt må styres på telefonen.

Med bluetooth så får man opp artist og tittel i display og kan skippe frem og tilbake i gjeldene spilleliste. Bytte av spilleliste må gjøres på telefonen. Sånn kommer det fram hos meg ved avspilling fra Deezer via bluetooth:2DSC_0103.jpg.d1c65d3ec34f81cbd3c8d54476c29446.jpg

Kobler du en iphone til via USB så kan du få det mye bedre integrert når man har apps:

Deezer med Iphone

2DSC_0101.jpg.ae79e69b9b1751c777bd314ca41fa4e2.jpg

Da får man styrt alt fra Idrive og rattet. Bytte spillelister, søke osv.

 

Spotify med iphone:

2DSC_0102.jpg.ab859941bc17d5cc6c2a9c4b29e894e6.jpg

 

 

Inntrykk av at Spotify gikk raskere enn Deezer, men det kan godt være fordi jeg er vant til å bruke Spotify.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, sluquet skrev:

Du får ikke oppgradert til siste idrive bare med software / firmware. Du må bytte aktuelle deler. Eksakt hvilke kan jeg ikke svare på.

Sikker? Så vidt meg bekjent er det NBT Evo i disse med samme prosessor etc og jeg mener å ha lest at du kan programmere det inn. Dog har jeg ikke forsøkt selv, til tross for at jeg har siste gen iDrive i min egen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, MGunders skrev:

Avspilling av musikk fra USB er de filene man har på telefonen (mp3)

Skal man spille av lyd fra andre apper på telefonen via kabel så er det å koble hodetelefonutgang til AUX. Får da ingen info om artist eller tittel og alt må styres på telefonen.

Med bluetooth så får man opp artist og tittel i display og kan skippe frem og tilbake i gjeldene spilleliste. Bytte av spilleliste må gjøres på telefonen. Sånn kommer det fram hos meg ved avspilling fra Deezer via bluetooth:2DSC_0103.jpg.d1c65d3ec34f81cbd3c8d54476c29446.jpg

Kobler du en iphone til via USB så kan du få det mye bedre integrert når man har apps:

Deezer med Iphone

2DSC_0101.jpg.ae79e69b9b1751c777bd314ca41fa4e2.jpg

Da får man styrt alt fra Idrive og rattet. Bytte spillelister, søke osv.

 

Spotify med iphone:

2DSC_0102.jpg.ab859941bc17d5cc6c2a9c4b29e894e6.jpg

 

 

Inntrykk av at Spotify gikk raskere enn Deezer, men det kan godt være fordi jeg er vant til å bruke Spotify.

 

 

Wtf? Jeg får ingen artist eller spor-info ved bruk av bluetooth og Deezer.?? Kun unknown artist... Er det lov å spørre hvilken ver. software i idrive og telefon du har? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, fupsaker skrev:

Sikker? Så vidt meg bekjent er det NBT Evo i disse med samme prosessor etc og jeg mener å ha lest at du kan programmere det inn. Dog har jeg ikke forsøkt selv, til tross for at jeg har siste gen iDrive i min egen.. 

Ganske sikker ja. Jeg hadde forrige versjon i min 2016 330e, der måtte du ha telefon koblet til med kabel for å få full funksjonalitet f.eks i Spotify. I 2018 M2 så får du full funksjonalitet via bluetooth, og det er jo også touch-skjerm.

 

Edit: Ser det er noe som visstnok heter idrive 6 lite. Hva forskjellen på den og "full 6.0" er aner jeg ikke, men jeg tipper at for å få carplay, touch og sånt så må du bytte deler.

Endret av sluquet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, sluquet skrev:

Ganske sikker ja. Jeg hadde forrige versjon i min 2016 330e, der måtte du ha telefon koblet til med kabel for å få full funksjonalitet f.eks i Spotify. I 2018 M2 så får du full funksjonalitet via bluetooth, og det er jo også touch-skjerm.

 

Edit: Ser det er noe som visstnok heter idrive 6 lite. Hva forskjellen på den og "full 6.0" er aner jeg ikke, men jeg tipper at for å få carplay, touch og sånt så må du bytte deler.

Kan godt vare du har rett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, BrilleBjørn skrev:

Wtf? Jeg får ingen artist eller spor-info ved bruk av bluetooth og Deezer.?? Kun unknown artist... Er det lov å spørre hvilken ver. software i idrive og telefon du har? 

Software versjon ;

Multimedia: MX-003.005.004

Telephone: TX-003.005.008

Det er de siste versjon som jeg fikk lastet ned fra BMW. 

Telefon er Sony XZ1 Compact, men får det samme resultat med Sony Z5 og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, MGunders skrev:

Software versjon ;

Multimedia: MX-003.005.004

Telephone: TX-003.005.008

Det er de siste versjon som jeg fikk lastet ned fra BMW. 

Telefon er Sony XZ1 Compact, men får det samme resultat med Sony Z5 og

Jeg er på mye eldre versjon enn deg. Kan være der det ligger. Får laste ned oppdatering, å se om det hjelper. Blir både multimedia og telephone oppdatert med samme filen? 

Takker forøvrig for meget gode svar! Nå slipper jeg å bruke evigheter på å prøve å få BMW apps til å fungere med android. 😉

Mvh

Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...