Gå til innhold

iDrive, CCC, CIC, NBT, Combox & mye annet rart-tråden


awt
 Share

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, barsjef skrev:

Siden jeg ikke har mulighet for å høre musikk via Bluetooth pr idag, så hadde jo dette vært en enkel måte å få til dette på. Får jeg mulighet for å ha Spotify via bluetooth, ja da trengs jo ikke DAB+ med det første.

Kan så klart installere Combox, men da snakker vi mer penger enn 350kr som jo er prisen på dette produktet.

Bruker en penger på Combox, ja så kan en ikke installere feks mObridge DAB+ etterpå som jeg har skjønt det. Med denne løsningen vil vel både DAB+ samt bluetooth musikk fungere, eller?

https://www.amazon.com/Tune2Air-WMA3000B-Bluetooth-Streaming-Connection/dp/B00R3ABHXY

Kvasiløsning sammenlignet med originalt, men fungerer upåklagelig i vår bil med Aux+USB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men takker for linken:-) Bestilte like godt en av de du linket til. Men vil tro den holder max 1 uke med små barn inn/ut av bilen bak, før en av de har klart å ødelegge den når den sitter montert i AUX bak. For å ta den ut etter hver tur er ikke aktuell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jeg som misforstod den nederste setningen din, men du kan fint ha både combox og DAB+, bare ikke combox og mObridge.

Uansett så ser jeg ingen grunn til å kjøpe det produktet. Man må fortsatt frem med telefonen for å starte/styre musikken, og da kan man like gjerne plugge en aux-ledning inn med det samme man har den fremme. Om man likevel ønsker bluetooth-overføring får man akkurat det samme med den dingsen jeg linket til som koster 1/23 av prisen.

@papertiger Mener på 6FL ikke er tilstede her, ellers er jeg enig i at det er et godt valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, awt skrev:

Var jeg som misforstod den nederste setningen din, men du kan fint ha både combox og DAB+, bare ikke combox og mObridge.

Uansett så ser jeg ingen grunn til å kjøpe det produktet. Man må fortsatt frem med telefonen for å starte/styre musikken, og da kan man like gjerne plugge en aux-ledning inn med det samme man har den fremme. Om man likevel ønsker bluetooth-overføring får man akkurat det samme med den dingsen jeg linket til som koster 1/23 av prisen.

@papertiger Mener på 6FL ikke er tilstede her, ellers er jeg helt enig.

Stemmer det ja, har ikke USB. Har kun USB i hanskerommet til oppdatering av harddisk/kart. I tillegg så krever løsningen til papertiger at en har Iphone, noe jeg ikke har, å aldri får igjen. Holder meg til Android(Samsung)jeg.

 

Men igjen så er vel snart denne dingsen til ca 15kr på vei i posten hehe så ser vi om den fungere hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 17.1.2017 at 8.58, barsjef skrev:

Når jeg kjørte en diagnose med Carly adapteren idag, så kom det opp en nye meny i app'n. Retrofit. Der kunne en bestille et Bluetooth/AUX kit for Enkel installasjon i alle E60/E90 samt 1 serie om disse bare hadde AUX installert. En skulle da kunne høre musikk via bluetooth. Noen her som har kjøpt denne eller hørt noe om hvor enkel den er å installere? Mener det var ca 40$ for dette kit.

http://www.ivini-tech.de/en/adapter/retrofit/carly-bluetooth-multimedia-aux-interface-for-5-and-6-series-bmw/a-9002/

Hadde jo vært helt konge om dette er en Quick fix så en kan gi faen i dette DAB+ møkka.

Da fikk jeg svar fra Carly support. Var nok ikke noe Quick fix dette nei. En må tydeligvis kutte kabler å lodde ting sammen. Men instruksjon kunne en kun få etter å ha kjøpt dingsen. Samt en fremdeles må bruke mobilen til å styre all musikk, da idrive/ratt ikke fungere mot denne enhet. Så Ja awt du har rett i at dette er en uinteressant løsning.

Å nå skjønner en jo hvorfor det var 2 løse kabler på dingsen. Legger med svaret jeg fikk fra Carly her.

Hello,
 
we don´t have a video, it´s a PDF Manual with pictures.
 
Unfortunately we can not give the instructions before for the transparency.
You need to know, besides the higher quality processing of the hardware, the step by step guide with pictures is the peculiarity of the Carly Bluetooth Multimedia / AUX Interface. This does not offer any other company.
The manual is therefore part of the purchase and is personalized for each buyer and sent by email.
(To avoid abuse in, for example, forums)
 
But I can assure you that you need only very simple tool and even the not so car-affine people from our team have made it;) Basic and simplest "soldering skills" are advantageous, but not mandatory.
On the other hand, thanks to the detailed instructions in case of doubt, there is certainly a friend or family member, which can be briefly "on hand" go.
The installation takes on average only 30 minutes (for experienced or "professionals") and 60 minutes (for rather untrained or "beginners") For people who really do not have any technical knowledge, have not even worked on cars or with cables, or simply do not want to make it, thanks to the detailed instructions is a cost-effective "workshop visit". Any halfway good workshop should have our interface within this period of time, whereby also the costs are very manageable.
 
If you still have concerns, remember that you can also contact our support. Since then you will be helped.
 
YOU NEED a 3,5 mm AUX-Port in your vehicle!
The audio quality is always at least as good as with AUX with 3.5mm plug. In the normal case even better. Because the plug connection is not required. (Weak point) On the other hand our chip prepares the signal perfectly.
 
The cables from our interface are connected directly to the AUX line on the vehicle. (soldered)
 
(If you have) Your original BMW Bluetooth hands-free kit (for Phone-Speaking) will continue to function normally. You can be connected to both at the same time!
In addition, the audio transmission stops as soon as a call arrives and plays only after the end of the call.
 
Steering over the BMW Buttons on the Wheel or over the idrive isn´t possible.
You have to do it with the Phone/Player or over a playlist in your device.
 
P.S: In the moment we don´t have plans to do it over amazon.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Otis skrev:

Jeg klarer ikke å forstå hva man skal med AUX fra iCarly da? Det er AUX og den krever at man har AUX i bilen allerede!? 

Var tanken om å få musikk via bluetooth på en enkel/billig måte. Noe det viste seg at dette ikke var likevel, sjøl om de reklamerte med at det var en enkel å billig løsning. Noe svaret fra de, bekreftet det ikke var. Da er det like greit med en kina dings til 16kr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Otis skrev:

Jeg klarer ikke å forstå hva man skal med AUX fra iCarly da? Det er AUX og den krever at man har AUX i bilen allerede!? 

iCarly har jo nærmest blitt en religion, så det er vel en måte å lure penger fra folk på. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, awt skrev:

iCarly har jo nærmest blitt en religion, så det er vel en måte å lure penger fra folk på. :D

Grunden for jeg sjekket var at det poppet opp info om denne adapteren når jeg skulle kjøre diagnose med Carly app'n

Å Carly app'n fungere jo helt greit for enkle ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har en bmw X1 2011, har 6NN og 6FL, er det mulig å spille av musikk via bluetooth da? Har fått det til via aux, men går ikke via usb, får opp at jeg bruker feil cabel? Orginal ladekabel til iphone 7.. er det noe eget jeg trenger da evt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...