Gå til innhold

iDrive, CCC, CIC, NBT, Combox & mye annet rart-tråden


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Det kommer litt an på hva slags utstyr bilen har fra før av, men i hovedsak bør du regne med deler for ca 10-15.000kr. Ellers er det verdt å nevne at settet langt ifra er plug and play, og at det krever litt koding og modifisering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det å ettermontere Combox på CiC Mid/Business ?
Ligger med utstyrslisten :)

 

6AA Bmw Teleservices  
6AB Control Teleservices  
6FL Usb-/audio Interface  
6NF Ext.con.of The Music Play.i.mobilph  
606 Navigation System Business  
612 Bmw Assist  
615 Extended Bmw Online Information  
616 Bmw Online  
633 Prep.mob. Ph. Business Bluet.interf.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forholdsvis lik vil jeg si, basert på min erfaring med kablet 6FL. Har ikke testet tune2air selv, så vet ikke hvordan den er med autoavspilling når man setter seg i bilen og slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leter etter Professional NBT til min F30, men den skal være MED DAB. Sjekket på eBay, men... hvordan ser jeg forskjellen på med og uten DAB, er det noen fysiske forskjeller på de to head-knutene?

Fordi jeg vil gjerne ha integrert Bluetooth i media systemet og dette er det i head unit med DAB opplegg. Har ikke dette fra før, og har funnet ut at det er noe jeg veldig gjerne vil ha. 

Har foreløpig business navi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Husker ikke om jeg har spurt om dette før, så kjører på. Hvor stor totalkostnad burde man påregne for å ettermontere CIC i en E60 med CCC? Vet det er flere her som har utført det. Da tenker jeg altså deler, arbeid, koding etc. Og hvor vanskelig er det å få tak i deler fra vrakbiler o.l.? Ser at å bestille komplette kit fra USA koster typ 23-25k.. Og hva om man har den minst utstyrte skjermen? M-ASK eller hva det heter. 

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller ikke så stor rolle hva man har fra før egentlig.

Regn med minst 15K, avhengig av hva du gjør selv, hva du har fra før og hvor du handler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en BMW 318D 2005 modell med Navi Pro. Den har lenge kuttet i bildet på navi skjermen, plutselig har den blitt helt svart en liten stund og Idriven er helt død. Dette har blitt gradvis verre og nå er den så godt som helt død hele tiden. Regner med det er CCC enheten som er gåen og må byttes.

Den som står i bilen:

16237504_10154142309661560_2067612183_n.jpg.1856e690f67537dfc5fbf6fd878745f3.jpg16237728_10154142309601560_1144955408_n.jpg.a92876f1f76053f2429a86191088b825.jpg

 

Bilen har bikket 300k på telleren og er ikke vert noe særlig, og ønsker derfor å få ordnet dette så billig som mulig. Blir ikke kjøpt ny fra forhandler for å si det slik. Vanskelig å finne denne typen brukt til en rimelig pris, så lurte på om jeg må ha eksakt denne typen?

Kan jeg for eksempel bruke denne:    l240364a.jpg.70e0f17505f10717142c567637045a40.jpg

Kommer fra en 2007 modell 320D. 

 

Er det plug and play, eller må dette kodes for å fungere?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...