Gå til innhold

iDrive, CCC, CIC, NBT, Combox & mye annet rart-tråden


awt
 Share

Anbefalte innlegg

hva slags program og fremgangsmåte brukes for lettest mulig lese ut og slette feilkoder?

har en sånn romanian package med diverse program som ncs expert, impa +++, men aldri satt meg inn i noe av dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/24/2017 at 15.38, Vestlandslefsa skrev:

Har en BMW 318D 2005 modell med Navi Pro. Den har lenge kuttet i bildet på navi skjermen, plutselig har den blitt helt svart en liten stund og Idriven er helt død. Dette har blitt gradvis verre og nå er den så godt som helt død hele tiden. Regner med det er CCC enheten som er gåen og må byttes.

Den som står i bilen:

16237504_10154142309661560_2067612183_n.jpg.1856e690f67537dfc5fbf6fd878745f3.jpg16237728_10154142309601560_1144955408_n.jpg.a92876f1f76053f2429a86191088b825.jpg

 

Bilen har bikket 300k på telleren og er ikke vert noe særlig, og ønsker derfor å få ordnet dette så billig som mulig. Blir ikke kjøpt ny fra forhandler for å si det slik. Vanskelig å finne denne typen brukt til en rimelig pris, så lurte på om jeg må ha eksakt denne typen?

Kan jeg for eksempel bruke denne:    l240364a.jpg.70e0f17505f10717142c567637045a40.jpg

Kommer fra en 2007 modell 320D. 

 

Er det plug and play, eller må dette kodes for å fungere?

 

 

Du kan bruke den ja, men må bytte deksel osv for å ha plass til knappene. Og bilen din vil aldri kunne programmeres hos BMW lenger, samt at stemmestyring ikke vil funke heller. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter den, egentlig meget bra pris mtp d meste fra ebay har flere kostnader og er vel ikke alltid lovlig anskaffet..
Men få med kontroller, midtkosoll, kabel mellom cic og cid, mest mulig kontakter og evt mikrofon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei!

Jeg er helt ny hos BMW og ser at dette er forumet jeg trenger! 😃 Kjøpte for en uke siden en 2013 X3 med Navi Proff. Da jeg kjøpte denne kikket jeg også på en 2014 modell med DAB og Connected drive bla. At jeg skulle irritere meg så mye over at min X3 mangler disse funksjonene hadde jeg aldri trodd.

Jeg erger meg over at jeg ikke får trafikkinfo, vær, bilder over bluetooth etc. Ser på BMW sine sider at de tilbyr orginale DAB løsninger. Vil det si at de skifter ut hele CIC systemet som sitter i bilen min med ett som har DAB? Er det isåfall mulig å få en nyere CIC med flere funksjoner eller i beste fall NTB? 

Er det noen som har greie på disse tingene er det dere ser jeg! Jeg er nok ikke kyndig nok til å gjøre slike ting selv og har heller ikke nettverk som lett setter meg i kontakt med folk som kan gjøre en slik jobb heller.

Setter pris på svar 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og velkommen. :)

Ja, de bytter ut til en ny CIC med DAB+, og nei du får dessverre ikke en NBT i retur. Det er derimot mulig å ettermontere NBT med DAB+ om du ikke gjør det via BMW.

Det er likevel mulig å få til vær og de tingene der med systemet du har, men du må "jukse" det litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Får ikke NBT om man ber om det heller? Evt bare en versjon av CIC med mer gadgets på?

Hvordan jukser man det til da? Jeg merker at dette gnager såpass på meg at på eller annet punkt skal jeg gjøre noe med dette, om jeg så må bytte ut hele bilen, haha. Dersom jeg bytter ut min CIC med NTB i garasjen til en eller annen fyr, blir det da issues med denne når bilen skal inn på servicer osv? Mange spm her, beklager det, men har lært usansynlig mye av denne tråden allerede. Lest nesten hver eneste side ::-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dessverre. Å montere NBT i din bil er ikke mulig ihht. BMW. "Bedre" CIC finnes ikke, det er bare en.

Mnja, servicer går normalt greit, men software-oppdatering og slikt skaper problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Men dersom det bare finnes èn CIC bør det være mulig å få inn connected drive, litt mer av det greiene jeg fikk opp i den 2014 modellen? Hvordan går jeg frem for å løse det? For en guru du er awt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Internett er helt ubrukelig, men web-radio fungerer fint. Mulig @SweetBMW kan hjelpe deg her også.

Hva du mener med bedre funksjonalitet med iPhone vet jeg ikke, men du kan ihvertfall få Spotify på skjermen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...