Gå til innhold

iDrive, CCC, CIC, NBT, Combox & mye annet rart-tråden


awt
 Share

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, S10g skrev:

Dette er en import fra 03/2013, kan teste restore, kanskje det funker👍

Men BMW's garantiordning innenfor EU er vel ganske lik? Ville tro du kunne få dette fikset på Bavaria... bare ikke fortell den øyeblikkelig at du har importert den. Vent og se hva de sier, sier de ikke noe på det så er jo alt greit likevel :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en E91 320XDAT 2009, bil har CIC kjøpte den for noen dager siden, på vei hjem fra Vestlandet virket cd-en og alt var greit, det som har skjedd nå er at det er ikke mulig å spille av CD, den tar imot og eject funksjonen virker men står "checking" har prøvd med flere CD plater men fortsatt ingen ting som skjer, et annet problem som dukket opp etter det med CD problemet er at jeg får ikke lastet inn musikk via USB og til harddisken, er ikke lenger mulig å sjekke "memory avaliable" heller.

Kan det bare være så enkelt som en sikring eller er det store saker?

eneste som virker er AUX, setter pris på alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er nok at det dessverre ikke er noen som vet svaret på problemet ditt. Jeg tipper defekt enhet, evt. at kun selve DVD-drevet er defekt (denne kan byttes seperat), men vanskelig å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
On 21.11.2012 at 20.12, BMWbørge skrev:

hmm, jeg trenger denne: http://www.bimmer-tech.net/shop/bmw-f10 ... e-retrofit

men det ser ut til at denne er påkrevd før 6nr funker: http://www.bimmer-tech.net/shop/bmw-f10 ... p-retrofit stemmer det? isåfall er dette noget dyrt... og må man helt nedi øst europa med bilen eller sender dem slikt i posten for "gjør det selv"?

Link nr 2 i innlegget ditt, det er en enhet som muliggjør streaming i min e-61? Har stor navi og blåtann til telefonen bare uten strømming av lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Var litt usikker på hvor jeg putter denne, så tenker jeg prøver her. 

Hvor pålitelig er servicelampene i idrive? Pollenfilter burde vært tatt (tar det på neste service), står -32000 på det, og det samme gjelder dpf. Er det verdt å skru opp hele dpf og rense filteret, og går servicemeldinga bort automatisk når man gjør det? 

Skal også ta antenneforsterker. Må man kode noe for at denne skal virke? Mtp idrive/radio/noe sånt... Trøtt, så ting har sikkert ikke noen sammenheng :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Sitter her med en nøtt å knekke. 

Tenkte nå, etter innbruddet... at jeg skal retrofitte NBT EVO med Apple CarPlay i stedet for NBT.

FØR jeg går til innkjøp av en NBT EVO må jeg finne ut av programmeringen. Er den helt forskjellig fra NBT? 

Har en kompis som hjelper meg, han koder alt med ESYS. Han er dreven på koding, men han har ikke satt seg inn i EVO.

Jeg har googlet det, men finner egentlig ikke mye annet enn sider som tilbyr remote coding til en relativt stor slump penger for en ganske rask jobb. Har man alle programmene som trengs så tar det ikke lange tiden å få programmert... så de må ha en relativt god timelønn, eller minuttlønn 😛

På forhånd: Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 21.6.2017 at 22.59, Shattered skrev:

Var litt usikker på hvor jeg putter denne, så tenker jeg prøver her. 

Hvor pålitelig er servicelampene i idrive? Pollenfilter burde vært tatt (tar det på neste service), står -32000 på det, og det samme gjelder dpf. Er det verdt å skru opp hele dpf og rense filteret, og går servicemeldinga bort automatisk når man gjør det? 

Skal også ta antenneforsterker. Må man kode noe for at denne skal virke? Mtp idrive/radio/noe sånt... Trøtt, så ting har sikkert ikke noen sammenheng :lol:

DPF service info forsvinner ikke av seg selv. Må gjøres enten via instrumentpanelet eller rett utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...