Gå til innhold

iDrive, CCC, CIC, NBT, Combox & mye annet rart-tråden


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Kan hende det står, men har lett uten å finne svar. Mulig jeg søker på feil... uansett:

Jeg har CIC og Combox, idag har jeg iPhone telefon og kan streame ved bluetooth eller plugge i lightning/usb-kabelen i midtkonsollen. Da kan jeg skifte sang med knappene på rattet og sangene kommer opp om jeg spiller fra Spotify eller Soundcloud(eller også fra bibliotek).

Jeg må skifte telefon og vurderer Android, rett og slett fordi iPhone har priset seg ut av mitt budsjett.

Vil jeg kunne gjør det samme med Androidtelefon i bilen? Tenker musikk fra Spotify / Soundcloud. Jeg skjønner AUX funker, men da kan jeg ikke skifte sang på rattet. 

Telefonopplegget blir vel ikke annerledes?

 

Så fant jeg en USB i hanskerommet idag, noe spesielt denne er til? Lade telefon? Får jeg brukt denne på samme måte/samtidig som den i midtkonsollen?

:) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, awt skrev:

Du kan spille via bluetooth, de andre tingene tror jeg ikke vil fungere.

Kontakten i hanskerommet er for kartoppdatering og slikt.

Okei, takk! Vil jeg fortsatt kunne skifte sang på rattet over bluetooth? :) Det er litt kjekt...

@tthuns takk! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Heisan, kan ikke se at dette har vært diskutert tidligere. Har en F31 (2015 modell, men pre facelift) med Connected Drive/Online services. Denne har naturlig nok integrert SIM/3G modul. Noen som vet om det er mulig å oppgradere til 4G?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg vet er ikke dette mulig dessverre (med mindre man fysisk bytter hele enheten, men da får man andre utfordringer). I en artikkel vedr. nedstengning av 3G-nettet svarte BMW at de jobbet med en løsning her, men det spørs om det skjer så veldig mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei,

Noen som har mulighet til å hjelpe med koding av BMW F11 (NBT)?

Er det mulig å ettermontere NBT på biler produsert før juli 2012?

VIN nr: WBAXB910X0DX40110 (Prod.date: 2012-03-20)

 

Har kjøpt denne: https://www.finn.no/86821105 

Trenger eg noe utstyr for å få dette til å fungere? Burde sikkert sjekket litt bedre før eg kjøpte.....

På forhånd takk for svar.
Helsing en som er meget blond på dette området;-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Tommlu skrev:

Hei,

Noen som har mulighet til å hjelpe med koding av BMW F11 (NBT)?

Er det mulig å ettermontere NBT på biler produsert før juli 2012?

VIN nr: WBAXB910X0DX40110 (Prod.date: 2012-03-20)

 

Har kjøpt denne: https://www.finn.no/86821105 

Trenger eg noe utstyr for å få dette til å fungere? Burde sikkert sjekket litt bedre før eg kjøpte.....

På forhånd takk for svar.
Helsing en som er meget blond på dette området;-)

Anbefaler i alle fall å anskaffe Emulator, da dette gjør jobben en del enklere.... da lurer man FSC kodene og slipper issues med WIN som tilhører bilen NBT'en opprinnelig kom fra. Ellers er det ESYS det går i. Du kan også kjøpe Remote Codeing fra BimmerRetrofit :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lifeasiknowit_bmw skrev:

Har hørt rykter om at NBT EVO med Touch skulle komme 1.07 i år. Ser ikke ut til at dette stemte, da jeg ikke klarer å finne noe hverken ved å søke rundt på nett, eller i konfiguratoren til bmw.

Noen som vet noe mer om dette? :D 

https://www.press.bmwgroup.com/deuts...70609DE/385150

NBT EVO ID6 f.o.m. juli produksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...