Gå til innhold

iDrive, CCC, CIC, NBT, Combox & mye annet rart-tråden


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Dere som har gjort oppgraderinger fra CCC, hvilke priser må man beregne ?

Har en E70 med CCC, stor skjerm og navi, ryggekamere og pdc vill jeg også få litt mere trykk i anlegget? Eller vil lyden være tilnærmet lik?
Det er jo ikke noe voldsomt volum man får ut her..

Bruker spotify til musikk og ønsker da trådløs overføring +mappevalg, info på skjerm (bilde og tekst)
Da trenger jeg CIC+Combox eller NBT om jeg har forstått riktig? (Connected Drive?)

Så også noen nye med touch-skjerm som så ganske bra ut, men regner med disse er enda stivere i pris.

Noe slikt jeg kunne tenkt meg, ser brått mye nyere ut innvendig i bilen

25046i6B5BA284B71A95A4.jpg.33e70e4dca71a132a1e79c2615b36d9d.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei,

Jeg har S6NFA Music interface for Smartphone i bilen. Er usikker på hvilken telefon dette passer til men antar det er en liten Iphone. selv har jeg en Motorola Android telefon og jeg frykter vel dette er for sært men finnes det en oversikt et sted over hvilke telefoner det er laget dockingstasjoner til? 

Jeg ser at hvis ting skal bli brukt så må det være enkelt, blåtann ordner seg jo selv så det er genialt men det virker jo ikke sammen med bmwconnect. Skal jeg plugge i en usbkabel hver gang jeg er ute å kjører så blir det sikkert bare brukt en gang iblant. 

Jeg har denne telefonen pga at den har bedre dekning enn andre smarttelefoner (og sikkert fordi jeg er litt sær :)

 

Edit: ser nå at det finnes en som heter universal Android. Muligens den kan brukes? 

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en E61 525 (tidlig 08 mod) med CCC navi pro.

Har sett litt rundt og ønsker å oppgradere spilleren. Har vurdert CIC da dette er så og si plug and play, men har også åpnet øynene for NBT/NBT EVO. Noen som har anbefaling til hva jeg skal gå for? Da tatt i betraktning pris, tid/vanskelighetsgrad og funksjoner. Største grunnen til at jeg ønsker en oppgradering er mer moderne grensesnitt og bluetooth streaming, evt. Spotify app funksjonalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Velger nok å gå for CIC da. For en CIC oppgradering så trenger jeg altså headunit, skjerm, styrekontroller midtkonsoll (ny trim) og profesjonell koding eller en emulator? For å få bluetooth streaming og spotify-app trenger jeg com-box også da? 

Beklager hvis dette spørsmålet er stilt tidligere i tråden her, men anbefales det å kjøpe delene ny fra forhandler, evt hvor? Eller går det fint å finne noe deler hos en bilskrotning? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer bra det. I tillegg trenger du litt kabler, deksel rundt AC og deksel rundt iDrive-kontroll.

Koding trenger du uansett om du velger emulator eller ikke, med mindre du kjøper det hele ferdig kodet.

Skal du kjøpe dette hos en forhandler snakker vi mange titalls tusen, så du bør nok gå for bruktmarkedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Mikkmakk skrev:

Skjønner.. Trodde forøvrig man ikke trengte deksel til AC når man har Navi Pro CCC?

Okei, får se litt rundt på brukte deler eller sett. Takk for hjelpen! 😏

Spør @Saltkjelen :) han har E60 og er dreven med NBT, CIC og CCC. Han kan få fatt i deler også 😃

Endret av Lifeasiknowit_bmw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mikkmakk skrev:

Skjønner.. Trodde forøvrig man ikke trengte deksel til AC når man har Navi Pro CCC?

Okei, får se litt rundt på brukte deler eller sett. Takk for hjelpen! 😏

Dekselet du har har hull for to CD-slot, du trenger et med hull for en (forøvrig samme deksel som benyttes i biler med M-ASK).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hola! Sliter litt med at kontaktnvn ikke kommer opp når folk ringer eller når jeg ringer selv ringer.. Alle navn ligger på kontaktlisten så forstår ikke helt. Any suggestions?

 

2014 f31 nbt

Endret av danskiii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt en 2013 F11. Den har ikke dab og ønsker derfor en mest mulig smidig vei til å streame nettradio. Får koblet mobilen (iphone 6) til bilen via bluetooth men får ikke opp noe alternativ for å dele musikk via dette (har ikke testet usb/aux, men regner med det vil fungere). Oppdaterte softwaren i bilen til siste versjon, men får fremdeles ikke dele musikk via bluetooth, kun ringefuksjoner. Jeg kjenner ikke til alle forskjellige systemer som er, men ser ut som jeg har NBT. Har limt inn relevant utstyr fra utstyrslisten nedenfor. Mangler jeg ekstrautstyr for å dele musikk via bluetooth? Hva ville dere gjort for å evt fått dab eller nettradio. Uaktuelt å bruke 20000 kr på å skifte hele systemet, men kan være villig til å legge i noen tusenlapper for en dab løsning som er integrert, eller få nettradio integrert..

S609ANavigation system Professional

S698AArea-Code 2 for DVD

S6NHAHands-free with USB interface

S6WAAInstrument cluster, expanded equipment

S6WAAInstrument cluster, expanded equipment

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...