Gå til innhold

iDrive, CCC, CIC, NBT, Combox & mye annet rart-tråden


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Vil tippe du

11 hours ago, modo said:

Har kjøpt en 2013 F11. Den har ikke dab og ønsker derfor en mest mulig smidig vei til å streame nettradio. Får koblet mobilen (iphone 6) til bilen via bluetooth men får ikke opp noe alternativ for å dele musikk via dette (har ikke testet usb/aux, men regner med det vil fungere). Oppdaterte softwaren i bilen til siste versjon, men får fremdeles ikke dele musikk via bluetooth, kun ringefuksjoner. Jeg kjenner ikke til alle forskjellige systemer som er, men ser ut som jeg har NBT. Har limt inn relevant utstyr fra utstyrslisten nedenfor. Mangler jeg ekstrautstyr for å dele musikk via bluetooth? Hva ville dere gjort for å evt fått dab eller nettradio. Uaktuelt å bruke 20000 kr på å skifte hele systemet, men kan være villig til å legge i noen tusenlapper for en dab løsning som er integrert, eller få nettradio integrert..

S609ANavigation system Professional

S698AArea-Code 2 for DVD

S6NHAHands-free with USB interface

S6WAAInstrument cluster, expanded equipment

S6WAAInstrument cluster, expanded equipment

Vil tippe det du har er en cic pro nav. I tillegg så må du ha en comboxmedia da vil du få blåtann streaming. Om du har dette må du få kodet dette om slik at dette blir tilgjengelig. Send meg gjerne en pm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen.

 

Jeg har en BMW E90 2009/2010 med NaviPro som jeg er ganske fornøyd med, men jeg har et par mangler på den. Den har ikke bluetooth innebygd og ikke USB i midtkonsollen (kun i handskerommet), og ikke DAB. I dag har jeg kjøpt meg en Belkin Aux-Bluetooth for å kunne streame musikk, men jeg har meget lyst på å kunne ha dette interegrert så jeg kan få opp hvilke låt som spilles osv på NaviPro. Enten via USB eller Bluetooth...

 

Er det noen gode løsninger på det som ikke er så altfor dyrt? Hva anbefales?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, modo skrev:

Har kjøpt en 2013 F11. Den har ikke dab og ønsker derfor en mest mulig smidig vei til å streame nettradio. Får koblet mobilen (iphone 6) til bilen via bluetooth men får ikke opp noe alternativ for å dele musikk via dette (har ikke testet usb/aux, men regner med det vil fungere). Oppdaterte softwaren i bilen til siste versjon, men får fremdeles ikke dele musikk via bluetooth, kun ringefuksjoner. Jeg kjenner ikke til alle forskjellige systemer som er, men ser ut som jeg har NBT. Har limt inn relevant utstyr fra utstyrslisten nedenfor. Mangler jeg ekstrautstyr for å dele musikk via bluetooth? Hva ville dere gjort for å evt fått dab eller nettradio. Uaktuelt å bruke 20000 kr på å skifte hele systemet, men kan være villig til å legge i noen tusenlapper for en dab løsning som er integrert, eller få nettradio integrert..

S609ANavigation system Professional

S698AArea-Code 2 for DVD

S6NHAHands-free with USB interface

S6WAAInstrument cluster, expanded equipment

S6WAAInstrument cluster, expanded equipment

Det skal holde å kode fra 6NH som du har til 6NK for å få mulighet for bluetooth-streaming. Relativt fort og enkelt.

@tthuns, en 2013-modell har NBT, noe jeg mener en som reklamerer (veldig) for slike tjenester burde vite. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raste skrev:

God morgen.

 

Jeg har en BMW E90 2009/2010 med NaviPro som jeg er ganske fornøyd med, men jeg har et par mangler på den. Den har ikke bluetooth innebygd og ikke USB i midtkonsollen (kun i handskerommet), og ikke DAB. I dag har jeg kjøpt meg en Belkin Aux-Bluetooth for å kunne streame musikk, men jeg har meget lyst på å kunne ha dette interegrert så jeg kan få opp hvilke låt som spilles osv på NaviPro. Enten via USB eller Bluetooth...

 

Er det noen gode løsninger på det som ikke er så altfor dyrt? Hva anbefales?

Det beste (og eneste fornuftige) valget du har, er å ettermontere combox. Dette er dessverre ikke gratis derimot, så du må regne med fra 4000,- og oppover, alt etter hvor mye du kan gjøre selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Raste skrev:

Hvor er ComBox rimeligst og kreves det veldig dyktighet å gjøre det meste selv?

Det finnes ingen andre løsninger som er OK? :)

Selve boksen får du til rundt 2000,- rundt om, så går det fort en tusenlapp og to i ledningsnett og slikt. Monteringen bør gå greit om du ikke har ti tommeltotter, men så må dette kodes, og det er som regel der det stopper opp.

Jeg glemte å spørre om du har bluetooth handsfree (virket ikke slik ut), da blir saken helt annerledes. Om du ikke her dette, er det dessverre ikke så mange andre alternativer (som blir rimeligere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, bilen som er så fin og alt så har den eldre mannen som kjøpte denne bilen ny glemt noen sånne små irriterende feil som blant annet bluetooth, og koppholdere.... Ganske utrolig, haha :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, awt skrev:

Det skal holde å kode fra 6NH som du har til 6NK for å få mulighet for bluetooth-streaming. Relativt fort og enkelt.

Ok, det høres lovende ut. Er dette noe Bavaria eller annet verksted kan/vil gjøre, eller må jeg skaffe meg utstyr til å kode selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bavaria gjør dessverre ikke slikt. Om du har interesse for koding anbefaler jeg å gjøre det selv. Det finnes masse gode guider rundt om på nett for hvordan man skal komme i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, awt skrev:

Bavaria gjør dessverre ikke slikt. Om du har interesse for koding anbefaler jeg å gjøre det selv. Det finnes masse gode guider rundt om på nett for hvordan man skal komme i gang.

Takk for svar. Jeg bor i Stavanger-området, og dersom noen driver med noe slikt her i området så kan de gjerne skrike ut. 

En annen mulig jeg tenkte på er om det er mulig å installere BMW apps (6NR) i etterkant og få nettradio gjennom dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW apps krever aktiveringskoder, som koster endel, i tillegg har BMW endret nettradio-appen slik jeg har forstått det, så denne er også en abonnementstjeneste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den nye Connected-appen (den blå, den brune er ikke mulig å laste ned lenger) har ingen BMW-webradio-app, og BMW benytter seg nå av tredjepartsløsninger som er abbonementstjenester. Webradio-appen som er tilgjengelig via den nye Connected-appen koster rundt 1100kr per år, så direkte gratis er det jo ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...