Gå til innhold

iDrive, CCC, CIC, NBT, Combox & mye annet rart-tråden


awt
 Share

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, SweetBMW skrev:

Dette er et problem som oppstp for en tiden siden med iOS oppdateringen. Er dessverre ingenting å gjøre med det inntil BMW eller Apple kommer med ny software som retter feilen. 

Tusen takk for svar!:) da er det bare å vente på iOS eller BMW update :P

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, papertiger skrev:

Opplever på NBT fra 2015 at det tar svært lang tid fra jeg trykker på svar-knappen til telefonsamtalen faktisk starter, når noen ringer på mobilen som et koblet til bilen vis BT. Kan ta opp mot 5-7 sekunder. Dette gjelder også ved utgående samtaler. Har nylig oppdatert til siste versjon av Bluetooth software, men hjalp bare noen dager før det var tilbake til det vanlige. Gjelder både min iPhone 6S og konas iPhone SE, siste iOS oppdatering på begge. Er det noen som opplever lignende treghet/lag i systemet?

Har også dette problemet med min 6S, og har forstått det er ganske vanlig. Har ikke opplevd det med iPhone 10, men har ikke tatt imot så mange samtaler med den, så vanskelig å si om det er i orden, eller om problemet kommer tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, SweetBMW skrev:

Hvis du har NBT headunit så kan du kode bluetooth streaming kun ved å endre utstyrskoder, hvis du har CIC så må du ettermointere combox.

Hvis du skal ha opp spotify i skjermen så må du ha apps ustyrskode 6NR og fsc kode for dette.

 

Alt kan dog ettermonteres.

En emulator erstatter script ja, men det den gjør i praksis er å lure bilen og navi til å tro at chassisnummer stemmer overens. Slik at FSC kodene forblir aktiverte og aktiverer navigasjonsfunksjoner og andre fsc låste ting,

Ved oppdatering av kart må du lese ut fsc koden 1b / DE fra headunit og generere ut i fra denne. Du kan ikke bestille på ditt chasisnummer.

6NR er avhengig av fsc kode eller å bruke en eldre programvareversjon som ikke trenger fsc kode (meget buggy).

Combox kan tas fra hvilken som helst bil, men ble aldri levert på E6x, så du må kode om uansett-

Man kan nå lage fsc koder selv ja, så lenge man har rett programvare og utstyr og forstår litt mer enn middels hvordan ting funker :) dette gjelder for CIC navigasjon og bmw apps. Ikke NBT eller andre business enheter

Skal være sånn, det stemmer at denne kun leverer 500mA.

Dette er et problem som oppstp for en tiden siden med iOS oppdateringen. Er dessverre ingenting å gjøre med det inntil BMW eller Apple kommer med ny software som retter feilen. 

Takk for svar :) Fant fort ut at ikke fungerte og kode om siden jeg kun har cic uten combox. 
Da er vel kanskje Tune2air beste løsningen for min del, Da vil jeg vel få opp musikken i idrive ved bruk av spotify osv?

Endret av vegard89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutes ago, awt said:

Tune2air krever USB, så om du har USB må du også ha combox om du har CIC.

Kan være jeg misforstår her nå, men mener du at en har combox hvis en har usb og cic?

For jeg har usb i midtkonsollen og cic.. Men ingen bt streaming av musikk muligheter.

Edit : E6x kom aldri orginalt med combox kom jeg på nå hehe. 

 

 

 

Ble bare usikker her, fordi jeg savner virkelig BT streaming. Eller en god løsning ihvertfall, Bruker en liten dings koblet til aux nå som overfører til BT. Men den må jeg skru på manuelt hver gang jeg skal ut og kjøre, og ofte koble til telefon manuelt hvergang.. Kjip sak. 

 

Endret av codex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, awt skrev:

Tune2air krever USB, så om du har USB må du også ha combox om du har CIC.

Jeg har USB og aux utgang, men ikke combox. Tror du ikke får BMW f30/31 uten dette. Vil ikke tune2air fungere selvom jeg har disse utgangene? 

 

Endret av vegard89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...