Gå til innhold

E36 m50b30 turbo


Are.
 Share

Anbefalte innlegg

Flere som gleder seg til våren regner jeg med :)

Åja :D Gladnyhet fra lokalavisa; http://www.adressa.no/vaeret/article1779576.ece

Stilig den bilen din. Angående KDFI, hva gjorde du for å løse problemene du hadde? skal prøvestarte 535'en min i påsken, så kan være greit å være forbredt visst det bli problemer.

Problemet mitt var at jeg ikke fikk til å åpne map'et med megatune. Fikk feilmeldinger på .ini filen, og com-port error osv. Prøvde mange ganger, og fulgte alle instruksjoner med medfølgende programvare fra kdfi. Det endte til slutt opp med at jeg slettet alt som fulgte med på kdfi cd'n, og lastet ned fra http://www.diyautotune.com/softwarelinks.htm istedet.

Hvorfor/hvordan vet jeg ikke, men det løste hvertfall problemet. Map'et som følger med er forresten veldig grovt. Han som mappet den sa at det var et under at jeg klarte å kjøre den dit. Da hadde jeg kjørt ca. 20 mil kvelden før, uten å endre noe på map'et :P

Fikk tak i siste sveisedelen til subframefestene i dag, så satser på å få sveist litt i morgen. Kommer sikkert en bildeupdate på søndag ;)

Are.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig den bilen din. Angående KDFI, hva gjorde du for å løse problemene du hadde? skal prøvestarte 535'en min i påsken, så kan være greit å være forbredt visst det bli problemer.

Problemet mitt var at jeg ikke fikk til å åpne map'et med megatune. Fikk feilmeldinger på .ini filen, og com-port error osv. Prøvde mange ganger, og fulgte alle instruksjoner med medfølgende programvare fra kdfi. Det endte til slutt opp med at jeg slettet alt som fulgte med på kdfi cd'n, og lastet ned fra http://www.diyautotune.com/softwarelinks.htm istedet.

Hvorfor/hvordan vet jeg ikke, men det løste hvertfall problemet. Map'et som følger med er forresten veldig grovt. Han som mappet den sa at det var et under at jeg klarte å kjøre den dit. Da hadde jeg kjørt ca. 20 mil kvelden før, uten å endre noe på map'et :P

Are.

oki, høres bra ut. Jeg slet sist gang med å få kontakt med sprute, men skal gå over alle ledninger for å se om alt er koblett rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveisa inn forsterkninger i dag =)

kmob2mn0z3x70c0cd55o.jpg

0bqqirzhf20cp3sk69tm.jpg

x2xiphqn6ipbyftsjkfv.jpg

Godt å være ferdig med dette, en ting mindre å bekymre seg for 8)

Nå som tanken er ned, tenkte jeg å bytte pumpe og slanger med det samme. Kjører orginalpumpe nå, men vil ha noe som kan brukes ved en senere oppgradering. Noen som har erfaringer med denne?http://ksr.as/product_info.php?cPath=495_147&products_id=1053

Tenker somsakt større turbo, 3" eksos og e85 til neste sessong. Kom med tips på turbo for rundt 450whp, er Holset hx40 noe å satse på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra Are!

får komma deg sørover på no treff å etterhvert å, må få kikke på gliset ! hehe

96 Thorsen

Takk takk =)

Satser på å få med meg endel treff i sommer, så det er ikke umulig at turen går sørover nei ;) Hvilke treff skal du på da?

Da var ny pumpe bestillt, så forhåpentligvis blir det litt montering etterhvert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en liten økt i dag =)

Flensing av bremserør;

1vpgzsldrcnneiq88qv6.jpg

Nye bremserør montert.Begynte å tecylere undersiden også, men gikk tom for tectyl. Drittjobb, bruker kullfiltermaske, men får jo dritten i håret og hele trynet :P

qr7tjrlm4v27a0fbogvv.jpg

Var også og hentet ut en liten grompakke på postkontoret i dag :D

kexjzbkm835g8ejo1st8.jpg

Må få på tectyl der det trengs, så er den værste jobben gjort. Begynner å bli klart for montering nå =)

Are.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da var tank montert med ny pumpe som takler mer effekt og e85. Byttet til slanger med 10mm inv.diameter på både tur og retur.

Fikk montert oppi subframe'n med stabstag i dag :D

4rexjtw7433874br2xks.jpg

Fortsatt litt småtteri igjen på bærebruene, må kjøpe meg monteringsett til håndbrekkbandene osv. Stålomspunnede slanger, nye håndbrekkband og ny håndbrekkwire montert =)

xyrsgmeyfgak1lhvkrin.jpg

Har satt Mai som deadline, så det blir litt skruing framover :P

Are.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var hub'en til m3 3.2 diffen tilpasset 320 akslingen =)

Anleggsflaten er dreid ned, da denne hadde en kant, og har borret på 2 nye hull.

9qwgkniy97wuwzj7h6sm.jpg

Montert med tilpassa bolter. Har en god feeling på at dette ble bra, men lurer på å bytte boltene fra 8.8 til 12.9, vet ikke hvor mye det har å si?

3onjj2qnivizsfaeed9z.jpg

Da gjenstår det å korte inn mellomakslingen ca. 5-6 cm, før montering.

Har også fått tatt ned forstilling og begynt å gjøre klart for litt maling av nav og bruer.

Are.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...