Gå til innhold

'84 E-30 316 Alpinweiss


astall
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Etter å ha pratet med BS angående coilovers har mine en defekt som gjør at jeg er på utkikk etter nye..

De hadde bare ett sett coilovers til E30 m ABS, jeg har ikke ABS, men fjærbeinene må ha feste for ABS-sensor..det mangler på min ene, og de tvilte på at BT ville godkjenne hvis jeg sveiset på tilsvarende på det andre fjærbeinet..

Noen som vet om BT bryr seg om dette i og med at jeg kjører uten ABS? Eller som har sendt inn fjærbein uten feste for ABS-sensor??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått tak i ett par fjærbein til m ABS sensor.. Så da har jeg ett til coilovers også..

I første om gang vil jeg bare kjøre senkefjærer, så får jeg ta coilovers etter litt!

Så har jeg muligens vært litt kjapp på avtrekkeren mtp kjøp av bremser.. disse er jo 310mm og krever 16" felger.. er det noen som vet hvordan biltilsynet stiller seg til dette? Noen som har fått godkjent 16"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fint utgangspunkt dette! blir overkill med 325 understell og willwood bremser på 316 syntes jeg. ;)

Er uten tvil enig med deg der.. men jeg synes det er mer hensiktmessig å begynne med det da jeg uansett skal skifte understell.. Og 316 motoren blir ikke sittende i lenge.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Da er det vel på tide med en liten oppdatering her og..

Har vært lite gjort da jeg har hatt fullt opp utdanning og ferie!

Bruksbilen har fått nye felger og ser pr. dags dato slik ut:

20120723_181416.jpg

20120723_181403.jpg

20120723_181349.jpg

E-30 har siden sist fått dørtrekk bak i carbon..

Vurderer forøvrig å selge hele prosjektet da jeg vurderer Bmw 02 prosjekt i stedet..

De som er interessert kan ta kontakt pr PM - bytte er selvfølgelig mulig hvis du har en BMW 02 !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...