Gå til innhold

Jan Magnus E30 M-Tech2 Turbo.


jan magnus
 Share

Anbefalte innlegg

måtte benytte meg av det fine været i dag så det ble fort litt gulvteppevask. dette er MØKKETE!

8b0a5044.jpg

med en blanding av litt forskjellige remedier og skum-konsentrat fikk jeg skumlagt teppet med skumlegger i 3 omganger og fikk det ganske mye renere enn det det var.

a5b25df5.jpg

53fa6c8b.jpg

så gikk jeg brått tom for litt arb så da tenkte jeg å demonstrere litt detailing på sideskjermen bak. her laget jeg en ripe med vilje for å vise at denne fint kan fjærnes med rett teknikk og produkter.

35417178.jpg

denne ripen sliper jeg ned med våtslipepapir på pussekloss ment for formålet.

85b3fb16.jpg

her brukt med 2000 og 1000 korning.

0139a6b0.jpg

det ble ikke veldig utfyllende info og bilder men for de som ikke viste om dette så kan det kanskje være en ide å prøve dette istede for en evt lakkering ?

dette kan gjøres på hele bilen der det er slitt lakk, vaskeriper osv osv.

resultatet snakker for seg selv.

her har jeg fjernet tapen for å vise 50/50 bilder som det heter. her ser man at halve ripen jeg lagde er "smeltet" bort.

ea4a73b7.jpg

e8be7f3d.jpg

flaten der jeg har brukt pussepapir er rubbet opp igjen med rubbing compund som det så fint heter som drar opp lakken til en perfekt shine igjen.

det er ikke å anbefale å gå rett på bruksbilen og lære seg dette. les litt på forum som fks DCN.NO og gjør det på rett måte :) det kan fort bli dyrt om man driter seg ut [-X .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Hvor får man kjøpt disse produktene? :) Og hva bør man bruke? Av rubbing etc.

så gikk jeg brått tom for litt arb så da tenkte jeg å demonstrere litt detailing på sideskjermen bak. her laget jeg en ripe med vilje for å vise at denne fint kan fjærnes med rett teknikk og produkter.

35417178.jpg

denne ripen sliper jeg ned med våtslipepapir på pussekloss ment for formålet.

85b3fb16.jpg

her brukt med 2000 og 1000 korning.

0139a6b0.jpg

det ble ikke veldig utfyllende info og bilder men for de som ikke viste om dette så kan det kanskje være en ide å prøve dette istede for en evt lakkering ?

dette kan gjøres på hele bilen der det er slitt lakk, vaskeriper osv osv.

resultatet snakker for seg selv.

her har jeg fjernet tapen for å vise 50/50 bilder som det heter. her ser man at halve ripen jeg lagde er "smeltet" bort.

ea4a73b7.jpg

e8be7f3d.jpg

flaten der jeg har brukt pussepapir er rubbet opp igjen med rubbing compund som det så fint heter som drar opp lakken til en perfekt shine igjen.

det er ikke å anbefale å gå rett på bruksbilen og lære seg dette. les litt på forum som fks DCN.NO og gjør det på rett måte :) det kan fort bli dyrt om man driter seg ut [-X .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott prosjekt.. er du fornøyd med produktene til Wurth? vurderer selv å bruke disse... har mange fine produkter i sortimanget sitt.

jeg er strålende fornøyd med wurth. spesiellt rubbingproduktene når det kommer til polering.

kjemi utvalget de har er også mere enn bra nok. jeg liker å bruke wurth fordi man får hjelp med alt man lurer på om de kan produktene sine veldig godt. også har jeg gode rabatter så da går det an å kjøpe ting der selv om de i utgangspunktet er dyre. greit å kjøre et merke igjennom hele vegen. :)

og takk for hyggelige tilbakemld :) det er tilbakemld og konstruktiv kritikk som holder glød i prosjektet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

har i dag fått sveiset gulv og lagt nye vibrasjonsdempere på gulvet.

b5a7ac0b.jpg

fant og noe som ikke var fullt så bra..

dårlig arbeid her vel ?

dbfc1e48.jpg

også lurer jeg på hva som har skjedd her ?

er dette noe slags kjemisk metall eller liknende som har blitt fyllt i sprekken ? det ser da ikke ut som sveis ?

vanskelig å få frem på bildet, men om man ser etter så er det en slags gullaktig farge på et lite område .

f02e2947.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er slaglodding. Etter all sansynelighet fra fabrik. Går ikke ann å sveise på det.

okai, for meg så ser det ut til at noen har prøvd å tette igjen rusthull, da kan det kanskje være like greit å få tak i noe slags slagloddetinn og fikse opp igjen, evt tinne. litt voldsomt å sveise her uansett tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en aldri så "liten" oppdatering igjen.

har gjort meg ferdig med gulvet og sier meg fornøyd med hvilken stand det er i. bildene taler for seg selv.

237fe0e7.jpg

fea4b03e.jpg

f8977fcd.jpg

dfe7de66.jpg

2ea1d985.jpg

4c988c12.jpg

f3a87ca4.jpg

Teppet er nå lagt inn igjen i bilen og det var tid for en skikkelig rens av alle interiørdeksler, teppet, dørsider osv..

masse bilder fra denne prosessen.

her er verktøyet som ble brukt under prosessen.

195dbbc5.jpg

børste på drill. (funket utrolig bra !)

a86f4497.jpg

og såklart de produktene som gjorde hele jobben :applause:

6f9f8b26.jpg

2beb6602.jpg

paneler bak

før.

72bceaac.jpg

etterb83b7e55.jpg

dørside før behandling

1188bd2a.jpg

50/50

467033ad.jpg

ferdig resultat, ferdig innsmurt i SW leather care.

3ca3b497.jpg

okai, her er hva jeg helte ut av stoffrensemaskinen. dette er IKKE cola..

og det er kun fra dørsidene, sier litt om hvor møkkete dette var.

8d7530db.jpg

teppet før og etter..

93e562a8.jpg

d497caf5.jpg

baksetet

b936bc20.jpg

96fd67ec.jpg

d9d1b9a8.jpg

ferdig og montert i bil :)

7be9a374.jpg

det var allt for denne kvelden. :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...