Gå til innhold

Arne sin BMW F11 535d


ArneR.
 Share

Anbefalte innlegg

Dette er vel en av forumets absolutt råeste biler, og den jeg sikler absolutt mest på.

Perfekt kombinasjon.

Må være skikkelig deilig å ratte rundt i noe som er så effektsterkt og komfortabelt.

Regner med at du kommer med litt info om hvordan denne oppleves kontra din gamle 535d etterhvert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 355
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har ikke fått kjørt så mye med den. Den skal ikke registreres før 23. februar så har bare brukt prøveskiltene til forhandleren. Men for en fantastisk bil. Et enormt drag og merkbart raskere enn den forrige eg hadde, selv om den var chippet. Ufattelig stille inni. Stereoanlegget er også veldig imponerende. Sinnsykt mye eg må sette meg inn i med alt det utstyret.

Var ganske gromme vinterdekk 275/35-19" hehe

Skal legge ut mere bilder senere i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det kan eg skjekke. Tror det var noe 3M greier.

Nei, jeg ikke vite det, tenkte bare det var mest interessant for din del :) Ja, så han brukte 3M EFC (hvertfall den som stod ved siden av et av bildene dine), men det er ingen beskyttelse, kun en relativt finkornet polish.

Hvis du finner ut av LSP ble må du gjerne dele det :) Og selvsagt masse bilder for denne bilen var grom! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha en lys solfilm på de fremre siderutene også. Og chippe den når den tid kommer. Og kanskje litt annen eksos. Men senking blir det første som skal skje. Ac Schnitzer fjærer. Etter å ha lest en del så er det disse folk anbefaler til disse bilene. Men kom gjerne med tips hvis det er andre anbefalinger. Litt skeptisk om eg skal gjøre det selv eller levere inn. Litt skummelt kanskje med all den elektronikken overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha en lys solfilm på de fremre siderutene også. Og chippe den når den tid kommer. Og kanskje litt annen eksos. Men senking blir det første som skal skje. Ac Schnitzer fjærer. Etter å ha lest en del så er det disse folk anbefaler til disse bilene. Men kom gjerne med tips hvis det er andre anbefalinger. Litt skeptisk om eg skal gjøre det selv eller levere inn. Litt skummelt kanskje med all den elektronikken overalt.

AC Schnitzer og Hartge er vel det som er å anbefale, i alle fall når du har EDC. De senker vel ca. likt og kvaliteten er bra når det gjelder begge deler. Har Hartge fjærer på min (som har EDC), og det fungerer knirkefritt. Var visst "vanlig" prosedyre med senkingen, bare å koble ifra kontakten til demperen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker under demontering og montering? Så jeg slipper å ta hovedstrømmen? Evnt noe programmering i etterkant bortsett fra å programmere den lavere bak?

Jeg fikk det gjort hos BMW forhandler så vet ikke eksakt hvordan prosedyren var, men slik jeg forsto det (og jeg spør mekanikerne ganske mye :P) så tok de ikke hovedstrømmen. Ingenting å gjøre bak annet enn å programmere, evt. montere "senkestag" til nivåreguleringen (gjorde det slik selv, siden jeg fikk staget med Hartge senkesettet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...