Gå til innhold

Arne sin BMW F11 535d


ArneR.
 Share

Anbefalte innlegg

Bare sånn for referanse, tror du at du kunne gitt meg en PM eller noe slikt hvor mye han tok for å importere? Har hørt litt rundt angående import av diverse biler, men syns de fleste er veldig diffuse og vil ikke gi noe konkret svar.

Tenker på alt fra du, evt importøren, finner riktig bil og til bilen står i Norge ferdig på hvite skilter. Hvor lang tid det tok hadde også vært greit å vite. Hadde satt veldig pris på et svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 355
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

@rublings: Dette varierer nok alltid litt alt etter hvilket transportfirma som blir brukt, hvor bilen står i Tyskland og om det er forhandler eller privat mtp pruting osv. Står bilen helt sør i Tyskland blir det en del dyrere enn om den står i München. Så jeg kan forstå at det kan være litt vanskelig å gi en eksakt sum. Nå har bare jeg grovregnet på det, men kom fram til at det hadde ikke blitt mye billigere om jeg gjorde det selv. Har heller ikke betalt sluttsummen så jeg er faktisk ikke helt sikker heller. Men skal finne det ut på krona når alt er betalt. Men det blir jo i mitt tilfelle. Kan nok bli både rimeligere og dyrere. Gleder meg også til senk og felger. Men det var lang leveringstid på de ACS fjærene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått fjernet krommen i dag. Montert karbongrill og de dekslene rundt sideblinkerne i karbon.

tn_IMG_8948.JPG

tn_IMG_8944.JPG

tn_IMG_8945.JPG

Det er ennå litt kromm igjen. De små listene på dørhåndtakene er i karbon, men disse kunne ikke Bavaria skaffe i annen farge så eg skal foliere de i enten svart høyglans eller samme farge som bilen. Skal teste begge deler.

tn_IMG_8947.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med en utrolig flott bil:-)

Ser at du vurderer å skaffe deg Avantgarde felger, har også lurt litt på samme felger selv.

Er jo ingen som forhandler de i norge, har fått en link til en Engelsk forhandler, men så kom jeg over denne hos dekk1:

http://www.dekk1.no/felger-felg/andre-merker

Der står det da vitterlig Avantgarde om man ser på centerringen til felgen de kaller Trinity Zonda.. og til en langt hyggligere pris enn om man skal importere den fra utlandet:-)

Men blir veldig i stuss når jeg fant denne:

http://www.norgesdekk.no/dekk/person-va ... ty-felger/

Markedsføres som en billig kinafelg... hmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror mange sider driver og låner bilder rundt fra andre steder virker det som. Jeg er blitt litt i tvil om eg skal gå for 22" eller gå ned til 21". Problemet er utvalget i 21" er veldig lite synes jeg. Hartge og Breyton har jo 21", men vil ikke ha noen av de merkene. Grunnen til at eg er litt i tvil er at jeg har 4 hjulssving så er litt usikker på hvordan det vil bli. Må undersøke litt mer før jeg bestemmer meg. Men har jo god tid ennå.

Fikk forresten montert karbonmerker på panser, bakluke og ratt i dag. Har aldri vært mer nervøs hehe. De originale merkene hang noe vanvittig og jeg var livredd for å lage merker. Men ved bruk av flere kredittkort og god tålmodighet så fikk jeg de av, og helt uten riper heldigvis.

tn_IMG_9854.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror mange sider driver og låner bilder rundt fra andre steder virker det som. Jeg er blitt litt i tvil om eg skal gå for 22" eller gå ned til 21". Problemet er utvalget i 21" er veldig lite synes jeg. Hartge og Breyton har jo 21", men vil ikke ha noen av de merkene. Grunnen til at eg er litt i tvil er at jeg har 4 hjulssving så er litt usikker på hvordan det vil bli. Må undersøke litt mer før jeg bestemmer meg. Men har jo god tid ennå.

Fikk forresten montert karbonmerker på panser, bakluke og ratt i dag. Har aldri vært mer nervøs hehe. De originale merkene hang noe vanvittig og jeg var livredd for å lage merker. Men ved bruk av flere kredittkort og god tålmodighet så fikk jeg de av, og helt uten riper heldigvis.

quote]

Ble bra med carbon grillen :D Jeg lurer og på og få gjort noe med krommen rundt sideblinklysene. Blir vel noe sort hos meg.

Når det kommer til størrelse på felg, har du ingenting annet enn utseende og vinne ved og gå for 21-22".

Kjøremessigt så vil bilen tape seg. Større felg betyr også mer uavfjæret vekt som foringer kjøreegenskapene på bilen.

Men alt dette er du nok klar over.

Jeg sier gå for 20" da har du ett stort utvalg av felger og velge i, og vil fremdeles kunne nyte de utsøkte kjøreegenskapene i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20" er for lite på denne bilen. Har sett flere som har det og i mine øyne blir det for lite. Hadde 20" på den forrige og der passet det fint. Men er jo klar over at noe må ofres når en går opp på størrelse i forhold til originalt. Men slik er det jo alltid. Uansett hva vi gjør. Senking, splittere, store felger osv så går det ut over komforten. Men under første prøveturen eg hadde med bilen brukte eg ikke lang tid på å gå fra comfort mode til sport +. Så hvis det blir for stivt kan eg jo bare gå ned på comfort igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ihvertfall de nederste så små ut. Men de øverste har eiker som går helt ut til felgkanten. Det hjelper slik at de ser større ut. Det positive er jo at en får bilen ganske lav. Men når eg bruker en dekkalkulator så er diameteren faktisk mindre på 285/25-21" enn 245/40-19" som er originalt. Men går opp et par cm med 285/25-22" Eg må få senket bilen først så får eg teste litt før eg handler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ihvertfall de nederste så små ut. Men de øverste har eiker som går helt ut til felgkanten. Det hjelper slik at de ser større ut. Det positive er jo at en får bilen ganske lav. Men når eg bruker en dekkalkulator så er diameteren faktisk mindre på 285/25-21" enn 245/40-19" som er originalt. Men går opp et par cm med 285/25-22" Eg må få senket bilen først så får eg teste litt før eg handler.

Ble flott med karbon detaljer. :)

Når det gjelder hjul synes jeg 22" blir stort, har hele tiden sagt at 21" er finest på F10/11, men som du sier, utvalget er begrenset.

285/25/21 finnes ikke, bare 295/25/21.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...