Gå til innhold

Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E87 130i. Tur til Nurburgring s.130


Anbefalte innlegg

Hehe, kanskje jeg skal forslå det for høggeren :P

Jeg skal prøve å selge den som delebil, den er jo fortsatt kjempegod å kjøre og har bare gått 196.000 km, men begge kanalene må byttes og så er det rust på alle dører og skjermer, og på bakluka. Utgiftene med å utbedre alt vil bli for høye... Men håper jeg kan få litt for den og at noen kan bruke hvertfall noe av den :)

E34 er veldig gode biler, til å være 20 år (ca) så er det mye bil igjen!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått på sommerhjula i dag, noe sent på året til meg å være dog :) Nye dekk at det også blitt for, ikke noe fansy dyrt noe men helt grei gummi til mitt bruk. Jeg kjører på 225/60 15 noe som visst nok begynner å bli en sjelden dimensjon sa han i dekk sjappa :roll: Men jeg er ikke helt fornøyd, det rister litt i hastigheter over 100 og det irriterer en nøyeper som meg, de sa at de hadde avbalansert hjula og det ristet ikke med vinterhjula eller med samme felgene i fjor :? Noen som vet hva det kan være, kanskje jeg burde la dekka få kjørt seg inn først før jeg syter :wink:

[...]

Original jekken har jeg aldri sett før, fant den gjemt bak noe beslag i bagasjerommet :P

Stemmer det - det er der den jekken bor. :)

225/60-15 er ikke billig. :o

Men alvorlig talt - jeg har problemer med å tro at seriøse dekkforhandlere fortsatt banker slike lodd på lettmetallfelger. Jeg foreslår du kjører tilbake og forlanger å få nye lodd som klebes på. Og hvis du liker å framstå som en handlingens mann, kan du true dem til å spise originaljekken din hvis loddene har laget riper. :P

Hvis du føler behov for å være sikker på at det ikke er bilen som forårsaker vibrasjonene, kan du prøve å bytte om dekkene foran og bak og se om du merker forskjell. Jeg mistenker dekkene. Har du kjøpt rimelige dekk av et litt ukjent merke, kan det være greit å huske på at noe det klages endel over mht. billigdekk er at de kan være vanskelige å få ordentlig balansert. Man får det man betaler for osv. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det - det er der den jekken bor. :)

225/60-15 er ikke billig. :o

Men alvorlig talt - jeg har problemer med å tro at seriøse dekkforhandlere fortsatt banker slike lodd på lettmetallfelger. Jeg foreslår du kjører tilbake og forlanger å få nye lodd som klebes på. Og hvis du liker å framstå som en handlingens mann, kan du true dem til å spise originaljekken din hvis loddene har laget riper. :P

Hvis du føler behov for å være sikker på at det ikke er bilen som forårsaker vibrasjonene, kan du prøve å bytte om dekkene foran og bak og se om du merker forskjell. Jeg mistenker dekkene. Har du kjøpt rimelige dekk av et litt ukjent merke, kan det være greit å huske på at noe det klages endel over mht. billigdekk er at de kan være vanskelige å få ordentlig balansert. Man får det man betaler for osv. ;)

Jeg har fått time på fredag så skulle de se på balanseringen, skal se om det blir noe bedre i de kommende dagene når de kjøres ordentlig inn. Lurer på å bytte om dekkene foran og bak ja, har en kamerat med løftebukk jeg få spørre pent :wink:

Jeg mener at om det hadde vært bilen sin feil så ville jeg merket det med vinterdekkene også, men der var den helt fin :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Understellsbehandler du denne ? Jeg vil virkelig andbefalle deg å få dusja den i olje en gang i året, det fortjener denne!

Tidligere eiere har gjevlig tektylert bilen, jeg har ikke gjort det i løpet av dette året jeg har hatt den :) Jeg er nøye med bilvasken vintern igjennom og spyler alltid godt under ved kanalene og i hjulbuene, den er forøvrig veldig fin for rust under etter Tektylen så det er mye mulig jeg gir den en behandling før vintern igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått på sommerhjula i dag, noe sent på året til meg å være dog :) Nye dekk at det også blitt for, ikke noe fansy dyrt noe men helt grei gummi til mitt bruk. Jeg kjører på 225/60 15 noe som visst nok begynner å bli en sjelden dimensjon sa han i dekk sjappa :roll: Men jeg er ikke helt fornøyd, det rister litt i hastigheter over 100 og det irriterer en nøyeper som meg, de sa at de hadde avbalansert hjula og det ristet ikke med vinterhjula eller med samme felgene i fjor :? Noen som vet hva det kan være, kanskje jeg burde la dekka få kjørt seg inn først før jeg syter :wink:

Kan jo ikke være nøyeper og kjøpe billigdekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått delene til en liten service i hus, kjører muligens på en litt tykk olje (er jo egentlig til M motorer :mrgreen: ) men får bytte til høsten igjen til en litt mer tynnere olje når det blir kaldt.

mckjsc3ucgd0wkrkz7g6.jpg

På hvem hjem fra posthuset etter å ha plukket opp service delene så smeller det noe jævlig i frontruta, fikk en skikkelig steinsprut :evil: Skjønner ikke hvordan det kan gå til i 40 sona hvor jeg og de andre bilene rundt kjører i 40 km/t...og som ikke det var nok...stakkars "gråtass"....så står plutselig motortempmåleren på ildrødt :( Hiver meg rundt og skrur på varmeapperatet på full guffe og ned med vinduene for ikke å svette ihjel. Temperaturen går tilbake til normal og jeg kommer meg hjem for å undersøke, ingen tegn til lekkasje og ingen kokelyder? :? Det samme skjedde med E39en min, var lekkasje og der suste og dampa det noe jævlig. Her er det ingen lyd, ikke noe damp eller vann.

Er det nå jeg ringer Bavaria eller kan det være så enkelt at det kun må etterfylles veske, ser ikke noe Max eller Min tegn på ekspansjonstanken, bare Kalt og Cold midt på tanken. Noen som vet noe?

Bilen skal uansett til Bavaria om ikke lenge å få byttet nettopp kjøleveska og bremseveske, kanskje jeg burde fremskynde dette litt da... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Understellsbehandler du denne ? Jeg vil virkelig andbefalle deg å få dusja den i olje en gang i året, det fortjener denne!

Tidligere eiere har gjevlig tektylert bilen, jeg har ikke gjort det i løpet av dette året jeg har hatt den :) Jeg er nøye med bilvasken vintern igjennom og spyler alltid godt under ved kanalene og i hjulbuene, den er forøvrig veldig fin for rust under etter Tektylen så det er mye mulig jeg gir den en behandling før vintern igjen :)

For guds skyld ikke bruk tectyl a. Bruk olje istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo ikke være nøyeper og kjøpe billigdekk?

Billig å billig fru blom, synes over 1200 kr dekket var nok jeg :P Jeg ba om noen gode dekk med en grei pris, sa jeg ikke ville ha sånne farlige jalladekk. Men om det er dekkkvaliteten som er årsaken så skal jeg love at de kommer av slike fort som de kom på, er det noe jeg hater mer med bil så er det ubalanse og risting i hjula :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som en fin bil!

Har tittet endel på E34 opp gjennom årene, men har liksom aldri blitt noen på meg...

Er vel ikke meningen da :)

Nå er det sjeldnere og sjeldnere mellom bilene på finn.no som er noe å ha... (hvertfall etter min smak)

Takk for det :)

Har selv alltid hatt lyst på E34 og først for ett par siden når jeg kjøpte denne så fikk jeg sjansen og behovet for en nummer to bil som måtte være billig, god å kjøre og driftsiker :D

Ja de fine bilene blir det lengere i mellom dessverre, synes det er litt trist selv om det er livets gang når det ikke er snakk om noe spesielt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo ikke være nøyeper og kjøpe billigdekk?

Billig å billig fru blom, synes over 1200 kr dekket var nok jeg :P Jeg ba om noen gode dekk med en grei pris, sa jeg ikke ville ha sånne farlige jalladekk. Men om det er dekkkvaliteten som er årsaken så skal jeg love at de kommer av slike fort som de kom på, er det noe jeg hater mer med bil så er det ubalanse og risting i hjula :evil:

Det var langt fra billig, bare et ukjent merke for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fredrik 90 changed the title to Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E87 130i. Tur til Nurburgring s.130

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...