Fredrik 90

Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline EU Kontroll!

Anbefalte innlegg

On 19.7.2018 at 19.49, Kennethe34 skrev:

De første foringene du har bilde av (brilleforinger) er kuler bak mansjettene. Skal du ha en midlertidig fiks av de så stikk ett lite hull i mansjetten og bruk ett forlengerrør på sprayboksen (pleier å følge med wd40 feks) så får du smurt innsiden, for det er den som knirker :)

Takk for veldig smart tips. Bruker bilen en god del da F10 er solgt, så knirke lyden har utviklet seg fra knirk til skikkelig knaking som forplanter seg i hele bilen. Har verkstedtime den 17/8.

Men jeg fikk deler i dag. Stabilisator stag med foringer, brilleforing begge sider og bremsekaliper. Jeg kjøpte overhalt kaliper, men denne ser jo helt ny ut?

7E6A8D50-2555-417B-A115-8DA594F3F5A0.thumb.jpeg.31b71fade7d992c2c5b8d80527438ac9.jpeg

Ellers så er det litt stille på garasje fronten, skal til å kle den innvendig med plater. Tenkte det er fint høstarbeide. Blitt en del farting med henger, særlig med grus og sadde da vi har bygd mur langs fjellet bak bilen der. Mur og de tunge løfta tar jeg med Excursion men mindre hengerlass på opptil 1 tonn tar jeg med E34en. Laster jeg mer enn ett tonn så merker man at M50B20 ikke er noen spenstig motor 😂

E9F4A404-2E21-428D-B932-75C5A00BB045.thumb.jpeg.8c3fe3efffb47d5aebbfffa13ab2562d.jpeg

Men nå skal vi snart på tur til Tyskland igjen, det gleder bil og eier seg til 👍

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
On 19.7.2018 at 19.49, Kennethe34 skrev:

De første foringene du har bilde av (brilleforinger) er kuler bak mansjettene. Skal du ha en midlertidig fiks av de så stikk ett lite hull i mansjetten og bruk ett forlengerrør på sprayboksen (pleier å følge med wd40 feks) så får du smurt innsiden, for det er den som knirker :)

Testa dette nå men jeg synes ikke det funka. Stakk hull på alle fire mansjetten (på begge sider) og spraya godt med WD40 inni så det sprutet ut av hullet igjen. Knirker fortsatt så naboene snur seg 🤔 Kanskje jeg må kjøre en lengere tur?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bør vel helst spraye noe form for fett inni? Jeg gjorde det på knirkeforingene til en E61 og brukte white grease. Knirkingen forsvant når jeg vugget litt på bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
19 timer siden, Daniel. skrev:

Bør vel helst spraye noe form for fett inni? Jeg gjorde det på knirkeforingene til en E61 og brukte white grease. Knirkingen forsvant når jeg vugget litt på bilen.

Testa med white grease nå, hjalp ingenting når jeg vugga på bilen. Er jo ikke noe problem ettersom det skal byttes, men det er jævlig flaut å kjøre med. I går når jeg kjørte igjennom boligfeltet så ser du folk snur seg i hagene, kikker opp over hekken og reiser seg på terrassen for å se hva som kommer knakende. På E90en så var det knirking, dette er metallisk knaking. Hadde jeg vist hvordan jeg kan legge ut video eller lydopptak så skulle dere hørt. Bilen er derimot helt fin å kjøre selvfølgelig 😀

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
15 timer siden, Kennethe34 skrev:

Merkelig, er du 100% sikker på at det er brilleforingene som knirker da?

Helt sikker kan man jo ikke være, men det høres jo ut som det er derfra lyden. Har hatt bilen på firesøylers løftebukk og fått en til å vugge på bilen mens jeg står under og hører. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive