Gå til innhold

Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E87 130i. Tur til Nurburgring s.130


Anbefalte innlegg

Har ikke fått skilt enda,men så fort jeg får skilt på den så får vi ta et lite e34 treff og en e34 prat :) !

Ja motoren er moro den,Kan ikke si noe annet.Men blir en ivrig mann med bensinpumpene etterhvert! :wink:

Det hadde vært artig :D

Ja litt forbruk må man regne med men det er jo bare morro det da, går jo til ett godt formål :wink: Skal ikke klage over 520en selv om den selvsagt er tørst med automat, men så lenge jeg holder meg unna bykjøring så er forbruket innenfor rimlighetens grenser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kommer sikkert en tråd til helgen. Henter den på torsdag. Er en 95' rustfri 540i touring med m5 kastestjernefelger. Fikk den til en fin pris, så klarte ikke si nei. Dessuten trenger vi en nr. 2 bil når 635'en vinterlagres. Dama har blitt for glad i E61'en så den får jeg ikke bruke :)

Blir spennende med 286hk uten ASC i vinter. Noe som er rart at manglet på bilen. Min tidligere 95' 530i hadde ASC.

Høres absolutt artig ut, 540I blir ikke feil det gitt :D M5 Kasterstjerne er de felgene jeg ville hatt på min hvis jeg skulle bytta bort BBSene som står på nå. Er selv spent på vinteregenskapene til 520en, kommer til å investere i nye Hakkapelitta Piggfri og slenger litt vekt baki også så satser på at det går fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Da har jeg vært ute på egenhånd og tatt noen høstbilder av bilen, siden jeg har tatt disse bildene selv så er ikke kvaliteten så mye å skryte av :roll: Bilen var heller ikke helt ren da bildene ble tatt, kjørte forbi en traktor og fikk selvsagt noe gjørmesprut fra bilen :evil:

la6dh08a76qeag9xciw6.jpg

kid2g0frvicshj79l7oj.jpg

d0bsj0vyiss5hl7k351o.jpg

0ek2d27dbzjwhkr4rlbi.jpg

k5r28fh70fwcjwbroqo9.jpg

pq8smbjwqykvy48vuc3f.jpg

bizly3mxgjaftm18x3wo.jpg

oimk6nnv17wabua9z1dz.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært ute på egenhånd og tatt noen høstbilder av bilen, siden jeg har tatt disse bildene selv så er ikke kvaliteten så mye å skryte av :roll: Bilen var heller ikke helt ren da bildene ble tatt, kjørte forbi en traktor og fikk selvsagt noe gjørmesprut fra bilen :evil:

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

Flotte bilder! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig pen den her! :D

Hjertlig takk, godt å høre at folk synes "gamlingen" er fin :D Den bærer preg av godt vedlikehold, selv om den er i daglig bruk så tar vi så godt vare på den som vi kan. Nå er Swisswax Blueweis bestilt inn så nå skal den snart få vinterklargjøringa si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder, og de blir enda finere av at bilen er så original og strøken! :)

Har et litt ambivalent forhold til styling, merker jeg. Det er jo ofte tøft, men original look ser så mye mer ordentlig ut, spesielt på eldre biler :P

Det er hvertfall bra at du tar så godt vare på den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder, og de blir enda finere av at bilen er så original og strøken! :)

Har et litt ambivalent forhold til styling, merker jeg. Det er jo ofte tøft, men original look ser så mye mer ordentlig ut, spesielt på eldre biler :P

Det er hvertfall bra at du tar så godt vare på den!

Takker så mye for det :D Ja jeg er selv glad i det orginale, kanskje litt for mye vil mange si :wink: Styling er absolutt tøft og fint på mange biler men det må være orginalt, er det ikke det så blir det bare helt feil :) E34en synes jeg har så solide og flotte linjer at den gjør seg best orginal, skal så veldig lite til for at det blir stygt og harry på disse bilene her. Jeg vurderer en liten utskeielse i form av M5 kasterstjerne felger, men kun hvis jeg finner noen orginale og strøkene :wink:

Ja bilen blir tatt vare på, er jo kun en dau 520 mener mange men jeg synes likevel den er verd å passe godt på :) Også er den jo herlig komfortabel å kjøre med 15" og comfortseter i skinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk flott bil, liker at du holder den 100% original. Sikkler etter nyere strøken e34 selv for tiden. Hvordan opplever du aut-kassa i fohold til nyere aut-kasser? Og hvordan er bensinforbruket, mye mer enn f.eks e39 2.2 du hadde før?

mvh Sigurd

Takker for hyggelige ord Sigurd :D Ingenting er penere enn å holde en E34 helt orginal, selv en enkel 520i :wink: Å finne en strøken E34 om dagen er ikke lett dessverre, men de finnes og de dukker opp med gjevne mellomrom :) Det er smart å gå etter biler med Automat da disse ikke har like stor tiltrekningskraft på 18 åringer som manuell biler. Jeg var forsåvidt heldig med min, kun eiet av godt voksene personer før meg :wink:

Automatene på denne føles overraskende moderne til å sitte i en 94 modell, her er 5 trinn, sports modus, økonomi program og vinterprogram. Den girer fint og overraskende mykt, kan komme noen harde nedgiringer i lav fart hvis jeg har rullet ned i hastighet og så gir gass igjen. Dette skjer heller sjelden så det skriver jeg på kontoen for gammel bil med snart 240 000 km på tellern :) Ved kald motor så girer den litt tregt opp, drar litt langt på turtallet før den girer opp. Men dette gir seg etter to minutters kjøring og skrives også på kontoen for at dette faktisk er en bil om begynner å dra på åra :wink: Ellers så tar den kickdowner fint og er overraskende sportslig i sportfunksjon, drar til litt over rødmerkinga 8)

Forbruksmessig så ligger den midt på treet syns jeg, det at det er Automat drar opp forbruket noe. E39en min brukte nok en smule mindre bensin, denne kunne jeg måle helt ned i 0,71 l per mil på langkjøring. E34en kan jeg fint få ned på 0,77 liter på langkjøring med snill høyrefot, blandet ligger nok på rundt literen på denne og bykjøring 1,2 l per mil :) Fordelen med Automat, 15" og originalt understell er at man får ett veldig bedagelig og rolig tempo bak rattet. Dette igjen fører til mindre aggressiv kjøring og penere forbruk, og skulle horna komme fram så er det bare å gi motoren litt turtall så flytter det brukbart på seg. I allfall til forbikjøring og følge øvrig Norsk trafikk :)

Ble ett langt svar dette her, får se om du finner noe nytte i det :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fredrik 90 changed the title to Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E87 130i. Tur til Nurburgring s.130

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...