Gå til innhold

Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E87 130i. Tur til Nurburgring s.130


Anbefalte innlegg

Takk for det :D Denne har ikke nedfellbare bakseter, skulle dog gjerne ha hatt det for det er ellers fin bredde på bagasjerommet :) Så vidt jeg vet så fikk man ikke E34 med nedfellbare bakseter, bortsett fra Touringen da selvsagt. Men E39 kunne man då med dette, men som jeg har sett så er det sjelden på disse :)

Er veldi snedig å ha ja :D joda, brodern har det på sin :D dog vanskelig å oppdrive skinnseter til den.

Keep up the good work ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldi snedig å ha ja :D joda, brodern har det på sin :D dog vanskelig å oppdrive skinnseter til den.

Keep up the good work ;)

Ja det er nok ikke så lett å få tak i det kan jeg tenke meg :) Har riktig nok nedfellbare bakseter på min 325d men her er åpningen så trang igjen at det nesten ikke er noe vits å ha :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott med velholdt originalbil men hadde da gjort seg og fått heva den bak eller litt lavere framme så den ikke var sigen?

Takk for det :D Ja jeg har bitt meg merke i at den er litt småsigen bak, jeg mistenker at det er støtdemperne som begynner å trekke på årene :wink: Merker ikke noe til at de er gåene når jeg kjører over fartsdumper og slikt med de har nok satt seg litt ja, slitedeler byttes fortløpende så skulle det vise seg at de må byttes så blir de nok det ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjærene som bestemmer høyden. En sliten demper har ingenting med høyden på bilen å gjøre :)

Hm, Ja kan det da være fjærene som begynner å synge på siste værset da? Kunne egentelig godt tenkt meg å få den litt opp igjen bak ja, ikke at det plager meg noe særlig men det er jo greit å ha ting i orden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du int. i at bilen skal se ut som fra fabrikk burde det da bry deg at den er sigen:)

Jo det bryr meg men det står ikke øverst på to do lista, ikke så lenge bilen stadig er god å kjøre og det ikke er andre problemer enn det estetiske med at de er litt sigen. Vil gjerne ha bilen mest mulig original, så langt det lar seg gjøre innenfor rimlighetens grenser, bilen er 18 år og har gått 238 000 km og er stadig i daglig bruk så det skal godt gjøres å få den helt som da den rullet ut av fabrikken :wink:

Men for å si den sånn, den kommer ikke til å få mer brukslitasje i årene fremover. "Forfallet" har stoppet etter at jeg overtok bilen, til våren skal noen rustflekker fjernes, så er det storservice med bytting av alt som bør byttes osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Da vi skulle til fjells nå nylig så var jo E34en ett naturlig valg, E90ens sportsunderstell er ikke å fortrekke på dårlige innlandsveier så da scoret E34en med orginalunderstell og ballongdekk :) Skiene ble spent fast på taktativet og bagasjerommet ble fyllt med skiutstyr, klær og annet så satt vi til fjells i mange minus. Ble 25 minus og bilen både startet og gikk like fint, god varme i varmeapperatet også tross kulden så vi koste oss skikkelig på underveis. Bilen er god og komfortabel samt at de 150 hestene drar de 1500 kiloene bra selv med litt bagsje innabords, gikk finfint å ta forbikjøring av busser og biler. Er jo mye busser og Dansker som sniler seg rundt på Norske fjellveier, så å ta ett par busser og biler på rappen på en grei slette var ikke noe problem :)

jggoqhoo0se15bgo4s4i.jpg

l3marrm2hyskg5uosemw.jpg

zifg7yq01k3cw4h8bzk1.jpg

ulob1rdeb6v9loic15c2.jpg

Madammen ville virkelig ikke vise seg på bildet så jeg tok heller ett av bilen i stede etter hun snudde ryggen kamera :lol:

r7crahpwtxyikheyuz8n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Rart å tenkte på egentlig; ofte begynner man med å style en bil fordi man vil at den skal skille seg ut fra mengden identiske biler. Men etterhvert blir det den originale bilen som skiller seg ut fra mengden. Tyder på at E34 er på full fart mot klassikerstatus.

Tøft gjort av deg å gå mot strømmen og kjøre på dekk i originaldimensjon! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig så enig. Originale E34/E36 er sjelden vare for tiden. Synes denne er helt perfekt. Prikken over i'en er en original spiller som matcher interiøret. Du skulle ikke ha lyst til å oppgradere til 540 touring Fredrik? Praktisk bil i tillegg til E90 sedanen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo ja, men og oppgradere fra en original E34 520 til en original E34 540i i tillegg til E90'en han har fra før kan ikke sies å være så galt. Bilen jeg hinter om er selvfølgelig den jeg har til salgs (tråd i signatur). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart å tenkte på egentlig; ofte begynner man med å style en bil fordi man vil at den skal skille seg ut fra mengden identiske biler. Men etterhvert blir det den originale bilen som skiller seg ut fra mengden. Tyder på at E34 er på full fart mot klassikerstatus.

Tøft gjort av deg å gå mot strømmen og kjøre på dekk i originaldimensjon! :)

Det er akkurat det som jeg synes er gleden med denne bilen, at den skiller ut men den motsatte veien. Og folk legger absolutt merke til det den posetive veien, får mer skyt for fin bil med denne enn jeg får med E90 da den er for vanlig og blander seg i mengden. Artig å få anerkjennende nikk fra andre fører av strøkene og originale E34 i trafikken og at eiere av nyere 5 serier kommer bort å fortelle hvor fornøyde de var med dems E34er da de hadde dem som nye :)

Har alltid synes E34 er finest som original, den har ett ryddig kraftfullt design og majestetiske linjer som gjør den elegant, selv 25 år etter dens lansering :) E34 er en blivende klassiker og ikke mange åra igjen før pene biler med litt motor og utstyr stiger i pris, hvis de ikke alt har begynt da... :? E34 er en Youngtimer etter min mening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fredrik 90 changed the title to Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E87 130i. Tur til Nurburgring s.130

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...