Gå til innhold

Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E87 130i. Tur til Nurburgring s.130


Anbefalte innlegg

Jeg får vel sette i stand en tråd om min nyinnkjøpte nummer to bil, en E34 520IA :)

Modell: E34 520IA Sedan

Motor: M50B20 150 HK 190 NM

Produsert: BMW Werke AG Dingolfing, Tyskland

Prod dato: 94-05-11

Førstegangsregistrert: 1994

Førstegangsregistrert i Norge: 08-09-2000

Registrert på meg: 13-03-2012

.............

Utstyrsliste:

Type code: HB61

Type: 520I (EUR)

E series: E34 ()

Series: 5

Type: LIM

Steering: LL

Doors: 4

Engine: M50

Displacement: 2.00

Power: 110 KW

Drive: HECK

Transmission: AUT

Colour: FJORDGRAU METALLIC (310)

Upholstery: SCHWARZ LEDER (0203)

Prod.date: 1994-05-11

AIRBAG FOR FRONT PASSENGER

SPORTS LEATHER STEERING WHEEL

BMW LIGHT ALLOY WHEEL, CROSS SPOKE 29

HEATED WINDSCREEN WASHER NOZZLES, ON DOOR MIRROR, DRIVER LOCK HEATED

MODEL DESIGNATION, DELETION

SATIN CHROME SHADOW-LINE

WINDOW LIFTS, ELECTRIC AT FRONT

FLOOR MATS, VELOUR

WARNING TRIANGLE AND FIRST AID KIT

ALARM

WOOD TRIM

SMOKERS PAGAGE

LEATHER SEATINGS

CENTER ARMREST FRONT DRIVER/PASS

SEAT HEATING FRONT DRIVER/FRONT PASSENGER

HEADRESTS IN REAR, MECHANIC.

ADJUSTABLE HEADRESTS MECHANICALLY ADJUSTABLE REAR

HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR.

FRONT LOW BEAM

FOGLIGHTS

5-SPEED AUTOMATIC GEARBOX

TOWBAR REMOW

AUTOMATIC AIR CONDITIONING

REMOTE CONTROLLED SENTRAL LOCKING

OUTDOOR TEMPERATURE DISPLAY

INTERIOR LIGHT PACKAGE

BMW Bavaria C REVERSE RDS RADIO

ADDITIONAL. EDITION CONTENT

EDITION ZD

APPR. VEH.IMMOBILIZAT. ACC. TO AZT/TUEV

Series options

ABS BRAKES

GERMANY VERSION National version Germany/Austria

SPEEDOMETER WHIT KILOMETER READING

AIRBAG FOR FRONT DRIVER AND PASSENGER

Bilen kjøpte jeg i Stavanger da vi fikk behov for en nummer to bil i tillegg til E90en vi har fra før :) Meningen med bilen var egentlig at den bare skulle være en nummer to bil det liksom ikke var så farlig med, men vi er allerede blitt så glade i den at vi har heller bestemt oss for å ta så god vare på den som vi kan. Fra før av så har bilen gått i Kristiansand siden den kom fra Tyskland i 2000, bilen ble understells behandlet jevnlig av sine første Norske eiere. De tre siste åra gikk bilen i Stavanger, noe jeg tenkte var ett pluss siden det ikke er rare vintrene der, men ble fortalt at den salte lufta der sliter vel så mye på bilene. Det siste året var forrige eier dessverre plaget av sykdom så da fikk bilen så godt som null vedlikehold og tross godt hold tidligere så var det ikke nok til at rusten så smått pipler fram noen få steder. Men nå har jeg overtatt bilen, fått vasket den skikkelig utvendig og innvendig å under all møkka så skjuler det seg fortsatt en flott lakk som kun trenger å poleres opp litt :) Planen på sikt er å ta den lille rusta som er og rette ut en liten bulk i panseret, bilen har i iallfall fått merke fra dag en i mitt eie at den er i gode hender.

Her er noen bilder med vinterdekk på :)

p7sw6l38vspzb437yq2s.jpg

SDC13909.jpg

SDC13911.jpg

SDC13912.jpg

SDC13913.jpg

SDC13914.jpg

SDC13915.jpg

SDC13919.jpg

SDC13918.jpg

Øvrige planer for bilen er å holde den dønn original, kanskje få ta i noen pene originale sommerfelger :) Speedometeret lever litt sitt eget liv under 100 km/t men dette er nok bare en dårlig kontakt tror jeg. Forøvrig så har bilen fått skiftet det meste av slitedeler de siste år noe som gjør den tross alderen fast og fin på kjøre. Det er bank i bordet ikke EN ulyd i bilen, tross høy alder og høy km stand (230 000 km).

Det jeg sjesker litt på å gjøre er å montere stor kjørekomputer, hvis dette lar seg gjøre innenfor rimelighetens grenser. Har også lyst til å dette inn originalt BMW Sound System og original telefon i midtkonsollen :wink: Får se hva det blir til :)

SDC13922.jpg

SDC13923.jpg

SDC13924.jpg

SDC13925.jpg

SDC13927.jpg

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og takker for fin omtale! Mange synes sikkert bilen er kjedelig som orginal men jeg setter pris på den sånn. Er altid gøy når man møter andre orginale E34er og man får nikk og tommelen opp fra sjåføren :)

Fin bil, flott farge! Du skulle jo ordnet full mpakke på den. ;)

Hadde vært noe det ja, hadde en sånn 540 "list" nede på framfangern i tankene men :) Tror jeg aller først vi få bort de få rustflekkene som er :)

Denne så jo veldig bra ut, har sansen for planene dine, hadde vært gøy om du hadde fått til telefonopplegget :D

Ja det hadde vært veldig gøy synes jeg, hvis det ikke er alt for mye opplegg å styr å montere. Men jeg sliter litt med å finne telefon til E34 da :?

Sitter nå å lurer på å kjøpe en stor kjørekomputer av Turbo-HF her på forumet, siden jeg bare har den lille :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg brukt Swisswax Lether Care på skinnet i bilen, og det trengtes tydligvis :shock: Tror jeg holdt på i tre kvarter bare med passasjerstolen og jeg skittnet til 3 kluter, har nok ikke vært behandlet med noe siden bilen var ny. Det er også mye skinn i disse bilene, må da ha gått med noen kuer kun til min bil alene :shock:

z1zhyi5c5ve10mpsqmx9.jpg

Ett dårlig mobilbilde tatt før jeg satte inn stolen med Lether Milk, førersetet er ubehandlet så man kan se forskjellen før og etter. Eneste jeg må ta meg i å huske er at dette skinnet var en anelse blankt fra fabrikken og ikke helt matte slik som Dakotaskinnet i E90en :)

psis1fs1w87yhordg0rz.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja fred! Synes det nesten virker som skinnet i komfortstolene er av bedre kvalitet enn på sportsstoler, de blir slitt veldig fort synes jeg! Ellers planer om orginal radio ?

Skinnet på comfortstolene er av en mye bløtere type, det er liksom brukt mer skinn. På sportstolene så er skinnet mye strammere og har punkter på stolen som slites fortere som høyere sidestøtter osv :) Orginal Radio har vært i tankene men den er ikke eldre enn 1994 modell så å trø til med orginal radio er kanskje litt drøyt. Står en veldig ok Alpine spiller i nå som funker greit men å få tak i BMW Sound System er planen. Forskjellen fra mitt standard med 6 høytalere er vel diskanter i A-stolpen og en noe kraftigere forsterker....eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor du på den jævla herregården der eller?!

Hehe! Neida, bildene er tatt på Tangen hovedgård her på Hisøya. Er kun folk her om sommerne så det står tomt nå så da benyttet jeg anledningen til å kjøre inn å ta noen bilder der :) Flott plass ved Nidelva med enorme hager og parkanlegg, men byggningene trenger dessverre litt omsorg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fredrik 90 changed the title to Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E87 130i. Tur til Nurburgring s.130

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...