Gå til innhold

Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E87 130i. Ny bil…igjen! S 133


Anbefalte innlegg

5 timer siden, ahj skrev:

Hadde du leid deg en Golf fra Sixt hadde du kunnet ta den med på Ringen, men biler som BMW med M pakke har man ikke lov til. Dette sa dem til meg når jeg leide M4 i sommer. 

Ellers ser det ut som en knall tur! :) 

Det var ingen som sa noe til meg om at jeg ikke måtte kjøre på Ringen. Gikk også igjennom alle vilkårene i «leiekontrakten» og det sto ingenting der heller om noen baner. Sto masse annet man ikke måtte gjøre, som bla å kjøre bilen Russland og andre østblokk land 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Det var ingen som sa noe til meg om at jeg ikke måtte kjøre på Ringen. Gikk også igjennom alle vilkårene i «leiekontrakten» og det sto ingenting der heller om noen baner. Sto masse annet man ikke måtte gjøre, som bla å kjøre bilen Russland og andre østblokk land 😂

Ikke sant. Fikk veldig spesielt beskjed at baner ikke var greit, men når jeg spurte om jeg kunne grisekjøre ellers var det greit 😂 Og de målte dekkdybden før de leverte ut bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, ahj skrev:

Ikke sant. Fikk veldig spesielt beskjed at baner ikke var greit, men når jeg spurte om jeg kunne grisekjøre ellers var det greit 😂 Og de målte dekkdybden før de leverte ut bilen.

Hehe, er nok litt forskjell på en renspikka M bil og en vanlig 530i. Jeg fikk tilbud om å oppgradere til en M6 når jeg henta bilen, de kjørte noe sånn kampanje mot Bussines kunder. Men jeg tenkte at for det første så har jeg ikke godt av å kjøre en M6, for det andre så var både driftsutgifter, depositum og leie mye dyrere og at jeg regnet med de ville være mer restriktive med en sånn bil. Derfor så føler jeg at jeg fikk mer ut av en vanlig, men motorsterk femmer. Selv om jeg skulle ønske det var en diesel da, er det som er mest interessant for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Hehe, er nok litt forskjell på en renspikka M bil og en vanlig 530i. Jeg fikk tilbud om å oppgradere til en M6 når jeg henta bilen, de kjørte noe sånn kampanje mot Bussines kunder. Men jeg tenkte at for det første så har jeg ikke godt av å kjøre en M6, for det andre så var både driftsutgifter, depositum og leie mye dyrere og at jeg regnet med de ville være mer restriktive med en sånn bil. Derfor så føler jeg at jeg fikk mer ut av en vanlig, men motorsterk femmer. Selv om jeg skulle ønske det var en diesel da, er det som er mest interessant for meg. 

Ikke sant. Fikk høre at Sixt ikke lenger har diesel lenger, pga kjøring i storbyer. Vil si at du tok en god avgjørelse, M4 var skikkelig fett å kunne kjøre i en uke i alpene. Men mine passasjerer var ikke helt fornøyd med de turene vi hadde på autobahn, gikk litt for fort for dem 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.9.2018 den 22.04, ahj skrev:

Ikke sant. Fikk høre at Sixt ikke lenger har diesel lenger, pga kjøring i storbyer. Vil si at du tok en god avgjørelse, M4 var skikkelig fett å kunne kjøre i en uke i alpene. Men mine passasjerer var ikke helt fornøyd med de turene vi hadde på autobahn, gikk litt for fort for dem 😂

Det høres logisk ut ja. Synd fordi man får mer bil for pengene i en 530d. Om valget står mellom 530d eller 530i er hadde jeg ikke vært ett sekund i tvil. Men jeg ble helt imponert over hvor kvikk og spenstig den tolitern var, du glemmer litt at det kun er en toliter under der. Mye skyldes også girkassen som jobber helt perfekt sammen med motoren. 

Jeg utelukker ikke at jeg kommer til å leie fra Sixt igjen, sitter igjen med en veldig posetiv opplevelse. Du kan for det jeg vil mene er en rimelig pris få boltre deg fritt i en ny og flott BMW. Bilene har godt med utstyr og kjørelengden er fri. Frister å leie M bil også, men det måtte blitt på en road tripp utenom noen bane. Jeg behandlet bilen som den var min egen på hele turen, jeg har respekt for en så flott og ny bil. Satte den alltid i parkhus om natta og var generelt forsiktig. Da tror jeg ikke det blir noe problem når man leier, er værre for de som gir faen fordi det ikke er dems eget. 

På 7.9.2018 den 22.04, bricks skrev:

Fantastisk flott reisebrev!

Takk for hyggelig tilbakemelding 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott som vanlig dette Fredrik,og det er jo en herlig gjeng å reise med :).

Men nevnte på Messenger til deg ,er jo du det står respekt av på turen .

Der kommer den ene sportsbilen etter den andre ,og du stiller i e34 520i.Det er rått.:).

Og er sikker på at du koset deg nedover til Hamburg med den .

Men fy flate for en fin leiebil du hadde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.9.2018 den 11.28, sveigis skrev:

Flott som vanlig dette Fredrik,og det er jo en herlig gjeng å reise med :).

Men nevnte på Messenger til deg ,er jo du det står respekt av på turen .

Der kommer den ene sportsbilen etter den andre ,og du stiller i e34 520i.Det er rått.:).

Og er sikker på at du koset deg nedover til Hamburg med den .

Men fy flate for en fin leiebil du hadde :)

Takk for det Jan 😀

Ja det var hyggelig å kjøre E34en på langtur, men den egner seg naturlig nok best til cruising nedover der. Derfor var det helt nødvendig å skaffe noe nyere og sprekere for resten av turen. 

8 timer siden, Mr. Erling skrev:

Hei Fredrik

Takk for flott reisebrev!
Du er heldig som har venner du kan reise sammen med

Takker for det 😀 Ja det er virkelig en flott gjeng å reise sammen med, alltid noe gøy og alltid noe som skjer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, paukri skrev:

veldig artig reisebrev med masse fine bilder som alltid Fredrik.. gleder meg til neste års tur! Se om vi kan ned å kjøre litt i Alpene!

Takk for det Paul Robert 👍 Ja jeg gleder meg allerede til neste tur, får vi til Alpene så blir det helt konge. Jeg er som du vet med uansett hvor vi skal, turen er årets høydepunkt 😀

11 timer siden, viggo E34 skrev:

artig lesing :bmw:

Hyggelig å høre 👍 Setter pris på alle de flotte tilbakemeldingene, det føles godt når man har brukt noen timer på et slikt reisebrev 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk litt tilbake for å se etter en oppdatering jeg skulle ha gjørt før turen, men fant ut at den hadde jeg glemt. Så da får dere den her i stede, dette er altså før jeg dro på tur.

Tenkte jeg måtte skaffe nye viskere før turen. Jeg ble litt imponert over at Thorshov hadde Valeo viskere til E34 på lager. Jeg vil faktisk anbefale å ikke kjøpe originale viskere hos BMW. Disse varer ikke lenge, maks en sesong. Årsaken er ikke dårlig kvalitet men at de ligger for lenge på lager. Er ikke så mange E34 i omløp lenger og da blir slitedeler som viskere liggende lenge og da blir gummien dårlig. 

EEA58602-D324-4CCA-9CAD-50E644FADBD0.thumb.jpeg.a8c554cbc619fd10435d72f3aa189227.jpeg

Fikk også bytta en kalipper foran, men ettersom felgen fortsatt bli varm så lurer jeg på om hjullagerene kan være dårlige. Går fint å kjøre med og lager ikke ulyd, men noe gjør at felgen venstre foran blir varm. Bytta stabilisator stag bak, med foringer og ende ledd. Bytta også «brille» foringer, men knirkelyden forsvant ikke. Viser seg at det er travers foringene som er gåene, jævla dritt jobb med andre ord. Men de ble helt stille etter å ha dynket de med WD40, men noe må gjøres med disse.

29E6D08C-960E-44BC-841D-E29DB30BCE10.thumb.jpeg.534ff4909799488ea0ae4dbb5494ff3f.jpeg

Må også til neste år se meg om etter nye dekk. Denne gangen vil jeg ha kvalitets dekk. Problemet mitt er dimensjonen som er 225/60 15, den er mildt sagt sjelden nå til dags. Kanskje jeg må ned på 215/60 15, men den er jo ikke akkurat dagligdags den heller 👍

66D51FE6-BB97-4646-93DB-E8D5FD2F1529.thumb.jpeg.2487d6cb22de3c4fe9634a68b9f66020.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg gikk litt tilbake for å se etter en oppdatering jeg skulle ha gjørt før turen, men fant ut at den hadde jeg glemt. Så da får dere den her i stede, dette er altså før jeg dro på tur.

Tenkte jeg måtte skaffe nye viskere før turen. Jeg ble litt imponert over at Thorshov hadde Valeo viskere til E34 på lager. Jeg vil faktisk anbefale å ikke kjøpe originale viskere hos BMW. Disse varer ikke lenge, maks en sesong. Årsaken er ikke dårlig kvalitet men at de ligger for lenge på lager. Er ikke så mange E34 i omløp lenger og da blir slitedeler som viskere liggende lenge og da blir gummien dårlig. 

EEA58602-D324-4CCA-9CAD-50E644FADBD0.thumb.jpeg.a8c554cbc619fd10435d72f3aa189227.jpeg

Hei,

godt tips vedr. Valeo viskere.
Gjelder dette også F10 modellens sine viskere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fredrik 90 changed the title to Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E87 130i. Ny bil…igjen! S 133

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...