Gå til innhold

Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E87 130i. Tur til Nurburgring s.130


Anbefalte innlegg

Det er min far som kjører E34en om dagen, da F10en har blitt solgt og hans nye bil ennå ikke har kommet. Men i dag så tok jeg en ordentlig shine av bilen, det var ikke gjort på lenge. Ville også prøve ut en ny plastfornyer, Polytrol. Jeg sliter med holdbarheten på plast fornyere, men en kamerat snakket varmt om denne så nå får vi se. Kjøpte like godt en litersflaske med Swissvax Leather Cleaner, går så mye av dette når man har F10, E34 og diger Excursion med skinn 😉 

IMG_0643.thumb.JPG.9c1edf7c94e1a9de0a89eed4e074928e.JPG

Tok meg en god kjøretur, det er godt å kjøre gammel analog bil når det er en stund siden. Tok en liten "fotoshoot" med en G30 M-sport..litt sånn Old vs New 😀 Det er ganske tydelig at disse to er i slekt, selv om de er helt ulike og at det skiller nesten 30 år mellom generasjonene. BMW har vært flinke til å ta ett produkt som allerede er bra, for så å gjøre det enda bedre...gang på gang..generasjon for generasjon. G30 setter i følge den samlede bilpressen en knallhard standard i klassen. Leser man biltester ifra sent 80 tall og tidlig 90 tall så kan man lese akkurat det samme om E34...det fasinerer meg litt :) "Das beste Auto der Welt" som tyskerne pleier å kalle 5-serien, her i gammel og ny utgave 👍

IMG_0637.thumb.JPG.7c2982ed8bb023755a90faa34461fd22.JPG

IMG_0636.thumb.JPG.8b863da8ef04adca961b383a069c61b6.JPG

IMG_0634.thumb.JPG.40c302d13a828ae51a1e0195cd3f96c8.JPG

IMG_0639.thumb.JPG.c8831c6e19092fb0c2f050bd27162780.JPG

IMG_0641.thumb.JPG.c6f313a9e95d11b1bded9ff62892c211.JPG

Det er tydelig at dimensjonene har vokst en del siden E34 var ny. Dagens F30 3-serie er ikke langt unna E34 i yttre mål, og G30 er ikke mange millimeterene unna E32 7-serie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, Polytrol er fenomenalt. 
Jeg bruker det som 'plastfornyer' på min mc + den lakkerte motorblokk. Super resultat og det virker som at det slites sakte. Jeg kjører ikke  i regnvær, så kanskje det blir feil å uttale meg?

Det å bruke Polytrol på bilen, har jeg ikke tenkt på. ...:oops:
Spesielt 'B'-bjelken blir matt

Tipper det blir som nytt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12.8.2017 at 12.20, sveigis skrev:

Stilige bilder Fredrik :).

Syns faktisk at bilen din ser bedre ut enn den nye :)

Den Polytrolen tenker jeg du blir fornøyd med.

Nå må vi treffes snart ,er jo såååå lenge siden .

Takker 😀

Nye G30 er rasende fin, men jeg er usikker på om den vil eldes på samme måte som E34. Som alltid så treffer BMW perfekt med 5-serie designet, finnes ikke en fæl femmer. 

Vi tar oss en tur på fjorden en dag, jeg er som regel i båten når det er fint vær :) 

18 timer siden, Mr. Erling skrev:

Ah, Polytrol er fenomenalt. 
Jeg bruker det som 'plastfornyer' på min mc + den lakkerte motorblokk. Super resultat og det virker som at det slites sakte. Jeg kjører ikke  i regnvær, så kanskje det blir feil å uttale meg?

Det å bruke Polytrol på bilen, har jeg ikke tenkt på. ...:oops:
Spesielt 'B'-bjelken blir matt

Tipper det blir som nytt :-)

Jeg har også hørt posetive ting, det jeg er ute etter er at den skal holde iallfall mer enn en regnskyll. Som sagt så brukes bilen flittig om dagen av pappa, så jeg vil teste ut nå fremover å se holdbarheten på den. 

Men det stiller også litt krav til forarbeid, jeg har ikke annet enn å vasket bilen før jeg tok det på. Så jeg får teste litt. Skal teste den skvettlappene på F10en også, samt at det er en del lys men matt plast på Excursion som skal få seg en shine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fy flate den er bra flott den e34´n din! :D
godt å se du tar så godt vare på den! ^^

siden vi er inne på bilpleie produkter!

ossen skum bruker du? ^^
og polytrol er veldig bra, god holdbarhet eneste "skuffende" er at det ikke blir noe beading av den xD
men sort fargen kommer tilbake! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 15.8.2017 at 21.11, Freakshow skrev:

fy flate den er bra flott den e34´n din! :D
godt å se du tar så godt vare på den! ^^

siden vi er inne på bilpleie produkter!

ossen skum bruker du? ^^
og polytrol er veldig bra, god holdbarhet eneste "skuffende" er at det ikke blir noe beading av den xD
men sort fargen kommer tilbake! :)

Jo takk for det 😀 Disse bilene varer ikke om man ikke steller godt med dem. Jeg gir den egentelig det jeg vil mene er normalt vedlikehold.

Jeg bruker Bilthamber Autofoam, egentelig veldig fornøyd med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Jo takk for det 😀 Disse bilene varer ikke om man ikke steller godt med dem. Jeg gir den egentelig det jeg vil mene er normalt vedlikehold.

Jeg bruker Bilthamber Autofoam, egentelig veldig fornøyd med det. 

kan godt hende det er normalt vedlikehold! men ikke for vanlige mannen i gata vil jeg tru! :P

okey! ja den er billig og effektiv så skjønner hvorfor! ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

NOEN kommer til å ønske at de aldri ble født....😡🖕👎 Jeg har mine mistanker om hvem som kan ha vært....uheldig....!

228BC134-7948-4BF2-A6D0-71026945DB71.thumb.jpeg.d0826764fb22cbe731ad9c44e47471a7.jpeg

Sånn går det når bilen brukes hele tiden, ja det er en bruksgjenstand og ja det er bare en gammel bil. Men det er vanvittig irriterende, eneste døra som var strøken og ikke trenger lakk. Har prøvd å rubbe og polere men det er dessverre igjennom klarlakken ☹️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Mr. Erling skrev:

Misunnelse er kraftigere enn kjønnsdriften, Fredrik.

Du eksponerer deg jo her inne.
Garantert noen som ikke liker det. Janteloven heter det i Danmark

Tviler sterkt på at det er noen som er misunnelige på en 23 år gammel 520 automat...😉

Eksponert blir man, men jeg er ganske sikker på at det ikke er dette. Det er rart med det, men på steder som Bimmers.no så har jeg møtt verdens triveligste mennesker... og verdens største rasshøl. Men av alle de folkene herfra som jeg har møtt live, så er det bare de trivelige folka. Trolla er nok ute på treff osv de også, har nok møtt flere av dem uten at jeg vet det. Men da er de helt annerledes, da har de ikke tryggheten av å sitte bak tastaturet hjemme på rommet sitt...på en annen kant av landet 

Her er det uansett noen som har vært uforsiktige og slurvete. Jeg har noen mistenkte som skal konfronteres, så får vi se hvor vi ender. Døra må uansett lakkes, og det irriterer meg hinsides..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Mr. Erling skrev:

Misunnelse er kraftigere enn kjønnsdriften, Fredrik.

Du eksponerer deg jo her inne.
Garantert noen som ikke liker det. Janteloven heter det i Danmark

Så du mener det er noen bra bimmers som har reist for å leite opp bilen, for å så ripe den opp? :P Hadde vel svidd mer å ripet f10`en da enn e34`en. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, stoltbmwelsker skrev:

Så du mener det er noen bra bimmers som har reist for å leite opp bilen, for å så ripe den opp? :P Hadde vel svidd mer å ripet f10`en da enn e34`en. 

Om nok skulle gjort dette for å «ramme» meg økonomisk så hadde helt klart F10en vært ett bedre mål. Det er derfor jeg er helt sikker på at dette ikke er tilfelle, videre sitter ripen for lavt for at noen har keyet bilen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fredrik 90 changed the title to Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E87 130i. Tur til Nurburgring s.130

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...