Gå til innhold

Takza's E34 535i


evi
 Share

Anbefalte innlegg

Hva er det som må gjøres med mellomakslingen foresten? :D Har kjøpt meg E28 girkasse og en e34 535 mellomaksling jeg også når jeg skal bygge om 535n min til Manuell, jeg må forlenge spakstellet fra e28 kassa da altså? Kassene fra E28 har vell den der alustanga de også? Har du også rund kobling på diffen på E34n din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spakstell fra E34 passer ikke, da de ikke har feste til alu armen på E28 kassene. Må bruke opp igjen E28 spakstell, men forlenge det. Enten slik jeg gjorde (kjapt og enkelt) eller få fiksa noe med fancy.

Det du må ha av E34 spakstell er den armen som ser sånn ut: |______| (giroverføringa), for E28 sin er altfor kort, som jeg posta bilde av på forrige side.

E28 kassa har en lenger utgående aksling (inni hardy'n) enn E34 kassa. (Lest det på nettet, ikke sett det selv) Er ikke sikker på om den må kappes eller om det går bra. Mellomakselen jeg har er fra E28 så det kan hende den må kortes inn for å passe, litt usikker. Har sendt mål til Morty999 så han skal se på det.

Jeg bruker opp igjen bakdelen av min mellomaksel for å slippe å styre med flensen på diffen. Da min bakdel kobles sammen med en ny fremdel må det balanseres for å ikke vibrere under pådrag.

Jeg har rundt kobling på diffen ja, er bilde av den her. Er 6 bolter på den. 3.91LSD, skal det være.

Nå har jeg bytta kalipper, skive og klosser på høyre side bak, da de hang på før. Satser da inderlig på at det blir bra nå :)

Mangler fremdeles å lufte de, da jeg ikke orker å ha bilen gående inne i garasjen over lengre perioder nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke noe om det :S

Min fremdel var fra en E28 manuell og den passa over med min automat bakdel.

Satt på skolen nå, klarte ikke å fokusere helt, så stakk hjem og monterte ferdig mellomakslingen. Nå må jeg bare få tak i noen til å være med å lufte bremser asap, for nå skal den straks på prøvetur ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så e28 framdel passer rett på med aut. bakdel? Det er jo genialt! Blir rett lengde også?

Dette er på e34 525 24ventiler ;)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Jeg referete til trådstarter jeg. Angående på M50n jeg bygde om sveisa jeg mellom aksling, forlenga den orginale automat akslingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...