Gå til innhold

Takza's E34 535i


evi
 Share

Anbefalte innlegg

Det har blitt vurdert mange ganger, men har ikke orket å gå til anskaffelse av det. Men det kan jeg love at det blir neste gang, for det her var upraktisk sol bare det. Om jeg bare lager til noe simpelt, eller kjøper noe er nok det bedre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter pris på svar!:) Fikk fiksa det så jeg trodde det sto riktig ista, men stoppa alltid på samme punkt. Var ene ventilløfteren som ikke sto på plassen sin. Når den ble dytta tilbake snurra motoren "pent" rundt.

Litt skrapelyd fra to sylindere, men satser på at det går seg til når det får olje på seg?

Fikk lufta kjedestrammeren og det virker bra nå. På med ett par deksler, så mangler jeg kun å sette på kassa før det er klart til å løftes nedi igjen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være lurt å ha litt olje i sylindrene slik at den ikke "river" seg når du kommer så langt at du skal starte, det tar litt tid før oljen forplanter seg rundtom i motoren av seg selv så det er viktig at den ha noe å "gli på" frem til det skjer. Skrapelyder skal det ikke være, men det kan jo komme av at sylindrene er tørre og sylindrene nyhonet f.eks. Stempelringene må også slite seg til på nytt når du har honet sylindrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg tenkte.. Har planer om å ta sikringen til bensinpumpa og dra den på startern en stund for å få litt olje rundtom.

Er det noen annen mulighet til å få olje i sylinderene nå som bunnpanne og topp er på da, eller må det isåfall av igjen?

Har nye stempelringer tho:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sitter et lager bakerst på veiva, inni svinghjulet. Sikkert ett som akslingen fra manuell kassa gikk inn på. Men jeg har autolat, så jeg lurer på om dette lageret må fjernes, eller om det ikke gjør noe at det sitter der?

Ser ut som noe drit å få ut, da det er drittlite og sitter helt inni veiva..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å ta ut tennpluggene for å få litt olje i sylindrene, hehe.

De med automatgir har ikke det lageret, tror ikke du trenger å fjerne det men det er sikkert lurt å dobbeltsjekke det når du setter sammen, husker ikke hvorvidt det var noe som stakk inn i veiva på min når jeg hadde automat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen bilder.

k7s03wf9jaeac1thfpmj.jpg

o08eevkdixrd2lhnylje.jpg

3cuv3e33506by2082y7b.jpg

7ud67ico38yzgpe56be3.jpg

3k0jk5f277svjck6gi6k.jpg

Noen som vet hva de svarte greiene i sirklene der er? Jeg ble fasinert når jeg fant det ut. Genialt og simpelt!

ugug7z8odqr6zjbbaz10.jpg

Helte ut litt mer olje fra converteren.. Vondt å se, men noen som har innspill i hvordan den ser ut? Er ganske mørkt, men jeg har ikke peiling, egentlig.. Fant nå ikke noe spon eller drit i den, og den lukter vanlig ATF olje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var lageret ute.

3yhequgttxwfmt8febx7.jpg

Fikk lånt med utdrager fra jobb, noe som gjorde jobben svært enkel:

yxry1vvgttrtl1doxmle.jpg

Pumpet også (alt for mye) olje inn i sylinderene og sveivet en god del rundt. Den gikk plutselig silkemykt, uten noen ulyder! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...