Gå til innhold

AUX kobling i E60 E61 fra koed, www8634 www8633


JuB
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har kjøpt meg en 2005 modell 525DT M-sport, men i den var det ingen muligheter til å koble til iPhone eller andre enheter. Så har sjekket litt rundt angående muligheter. Har kommet over en AUX-tilkobling på www.koed.no med varenr www8634 eller www8633 (klarte ikke å kopiere link derfra, så bruk søkefeltet.) Er usikker på hvilken som er korrekt til min bil..

Ut i fra denne linken: https://www.koed.dk/2.1.1.asp?bokstype=1&kattype=e30&boksid=3139&soegeord= Så har denne tilkoblingen noen krav, jeg har "S609A NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL Navigation system Professional" i min bil. Kravet er "SA 609 Navigation med monitor" - jeg tror SA609 og S609A skulle være det samme?

Er det noen som vet hva det koster å programmere denne AUX-tilkoblingen?

Så et bilde av bilen også :)

BMW001.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ref koed er www8633 korrekt for E60 og E61.

Info fra koed sin side:

Med denne audio indgang kan du sende analoge lydsignaler fra din mp3, MD,

CD eller walkman. Ind i dit originale lydsystem. Indgangen er et lille 3,5mm jack stik.

Sættet SKAL kodes efter montering.

Så tydeligvis ingen spesielle krav til hva slags utstyr som finnes fra før i bilen.

Jeg venter på pris fra Bavaria på programering av AUX-tilkobling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett å få noe konkret svar på å programmere denne AUX-koblingen. Så jeg har bestilt full iPod/iPhone sats hos Bavaria. Kommer på 6000-7000kr ferdig koblet opp og programmert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget skuffet over denne iPod/iPhone integrasjonen. Tilkobling dukker ikke opp som noe valg på iDriven, men man må inn via CD-spiller for å spille av. Jeg synes det var at at jeg plutselig fikk CD-skifter med 6 CD-er etter jeg installerte iPod integrasjonen, men det viser seg at disse CD-ene er playlister?!? Wtf?

For å få spilt av Spotify må jeg først starte "Music" på iPhone, så docke telefonen i hanskerommet, så kan jeg starte Spotify og spille musikk.

Så totalt sett er jeg meget misfornøyd med løsningen. Hadde være rimligere og bedre med kun en AUX-tilkobling, som man helt sikkert kan velge via iDrive grensesnittet og ikke via CD-skifter meny valg.

Jeg synes denne løsningen virker som en 3. parts leverandør løsning.. Noen som har kommentarer på dette?

Fikk også bilen levert med plastbiter på gulvet og løs dekorlist på passasjersiden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke denne løsningen selv, men har testet den og er helt enig med deg. Det hele virker litt "jalla". 6FL-tilvalget som kom i 2008 er en mye bedre løsningen, og fungerer slik du ønsker. I tillegg kan man spille av musikk fra USB. Dessverre vil nok ikke en forhandler mene det er mulig å montere dette, så man må gjøre det selv. Et annet alternativ er uoriginale løsninger som også fungerer ganske bra.

En annen ting er prisen du betalte, som jeg mener er hinsides all fornuft. Du konne nok gjort denne jobben meget enkelt selv for en brøkdel av summen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil si iPod/iPhone integrasjonen virker helt OK, ikke bra, men OK :) Kobler til telefonen, velger CD, så startes den ene sangen jeg har i iTunes på telefonen, så er det bare å spille spotify. Man kan ikke bruke knapper på rattet for å velge sang etc, men volum virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...