Gå til innhold

BMW 525ix Touring


 Share

Anbefalte innlegg

Er noen som tror det, men det stemmer ikke :) Fikk høre det jeg og, men fikk raskt avkreftet dette. Når det gjelder det med sperra altså.

Vanlige dempere passer rett på, kan fortsatt bruke originale demperlager og fjærer. Kun demperene som må byttes :) Og for å blende kan man enten koble på bremserør (passer rett innpå koblingene) der rørene går inn til en fordeler ved bakstillinga, slik at olja går i loop. Ellers kan man, som jeg skal gjøre, bytte til servopumpe som ikke har utganger til nivåregulering. Servopumpe fra E36 vet jeg passer, siden e36 også har tannstang som 525ix. Andre e34 har styresnekke, men jeg lurer på om det kan passe fra de og. Dette prøver jeg å finne ut av. E36 pumpe vet jeg hvertfall passer :) Da er det bare å fjerne ALT som har med nivåreguleringa å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 518
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er ikke verdt å reparere mere på når demperne tar kvelden ihvertfall :P rundt 10.000,- pr demper på GS mener jeg.

Min bruker 1,8l på mila den.. :( På eu sa de fra at den forbrenner utrolig dårlig.. De mente det kunne være dysene som spyttet fælt, men jeg vet jo heller ikke om det er bytta plugger noen gang på den. Vet du hva det kan være, kanskje? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


Angående tips så vet jeg ikke helt, men blir litt dyrer med automat da og kjørestil har en del å si.

Men kan vel sjekke tilstand på luftfilter at det ikke er tett slik at motor får nok luft, plugger sjekke at di ikke er sotet osv kan vell være greit å bytte uansett siden du ikke vet når de har blitt bytta sist

Får motor rett temperatur, kanskje det er noen sensorer som gir feil eller lignende?

En defekt lamdasonde kan jo resuletere i ett høyt bensinforbruk.

 

Endret av BMW525ix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, luftfilteret har jeg faktisk helt glemt å tenke på :P Pluggene skal hvertfall byttes, motor får riktig temp så alt virker i orden sånn sett. Hvis lambdasonden hadde vært defekt hadde de nok nevnt det på PKK, selvom det ikke hadde vært noen mangel på papiret. Og da burde den også gått ujevnt på tomgang, hadde defekt lambda på forrige 525'n min, og det var som å ha defekt luftmengdemåler, bare litt værre å kjøre med. Døde ut når jeg skulle ta i gang kjapt i lyskryss og sånn :P Men får prøve ut litt forskjellig, godt med alt som er nytt unasett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...