Gå til innhold

Hjemme koding av E6x & E9x samt diagnose


SN_Performance
 Share

Anbefalte innlegg

Skulle hjelpt en kamerat med å få liv i FRM modulen igjen. Det har vært byttet batteri og en del kinnining med lite strøm igjen i samband med bytte av en del i diesel systemet som trolig har fått denne til å ta kvelden. Jeg ser at mange har opplevd dette når det har vært varierende spenning/spenning av på denne modulen og at det holder med å da flashe opp igjen MCU chippen på FRM modulen. Jeg har ikke en slik usb flasher så det får vi ikke gjort.. Men lurte på å prøve NFS emergency flasher. Da trenger man adresse til modulen og ZB nummeret. Er ZB nummeret det "9230450" som står på modulen (se vedlagt bilde) og hvordan finner man adressen når jeg ikke når modulen i ISTA-D? Eventuelt er det noen som gidder å sjekke hvilken adresse deres modul er på og er denne trolig lik over flere modeller? Det er vel en longshot å prøve en slik emergency flashing, men tenkte å prøve det i morgen bare for å kanskje få bilen kjørbar igjen til mandag.

Bilen er en E84, men i de fleste verktøyene bruker man jo E89/E90 så tenkte å spørre her. Samme FRM3 modulen sitter jo i E9X også. 

Er det noen som har en fin prosedyre på å flashe FRM3 etter emergency flash og det å nullstille den til fabrikk oppsett med NCS expert etterpå om emergency flasher skulle vise seg å fungere? 

 

14037547_10157333864780078_514006940_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg søkte igjennom daten files for E89 med search and replace så fant jeg " 9230450 " og bak det sto det FRM3 så det kan være riktig nr. Men er sikkert nytteløst når jeg ikke får kontakt via ISTA. Jeg har bestilt meg en XprogM MCU flasher slik at jeg kan flashe opp igjen "bricked" enheter. Spent på hvordan det fungerer når det dukker opp. Takk for adresseinfoen :)

 

Er det forresten noen som har liggende komplette SP daten av nyere dato til E89 og E60? Har jeg dette når jeg har installert ISTA-P? I tilfelle hvor legger det seg? Lastet ned en utgave til E89, men zip filen er korrupt så får ikke pakket den ut fullstendig :(

Endret av minim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Lite spørsmål angående koding av lm2 tim e60. Har etter mye prøving fått det til å virke på min. Bortsett fra en ting. Øyenbrynene (oransje) lyser aldri. Uansett ka posisjon jeg har på lys bryteren. Noen som har vært borti det? Eller tips til ka eg har gått glipp av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Otis skrev:

Da har du kodet de vekk.

Det har jeg forstått. Men ka heter linjen jeg må endre på? 

Oppdaget et annet problem og nå.Ytre bremselys og skilt lys blinker. Bremselysene blir fast når eg trykker på bremsen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering. Nå  virker øyebrynene, og bremselysene blinker ikke lengre. Men ser ut som de står på fast hele tiden og får feilmelding. Skiltlysene blinker ennda.

Har prøvd engang sg_reset. Men når jeg først koblet til modulen, og kodet om vin nummer så var alle lys helt på syre. Xenon lysene blinket helt hysterisk og kunne vært brukt på diskotek :-(

Ingen som har mulighet til å laste opp en lm trc fil då? Så eg kan sammenligne de og eventuelt finne ut ka eg har gått glipp av på den måte 

Endret av Espelae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

For lenge siden fikk jeg kodet inn og ordnet AUX på min E60 med M-ASK (2004). Har alltid syntes volumet fra AUX har vært meget lavt, ca 50% av volumet fra radio/CD. Nå begynner dette å irritere meg grenseløst, så jeg lurer på om det er en eller annen mulighet til å øke dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Otis har ingen motstander på kabelen. Har produsert to stk og prøvd begge med samme resultat.

Ser på Google at dette er et problem mange sliter med. Er ingen innstillinger i "tone" for å justere aux-volumet individuelt heller

Endret av hanzhe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, hanzhe skrev:

For lenge siden fikk jeg kodet inn og ordnet AUX på min E60 med M-ASK (2004). Har alltid syntes volumet fra AUX har vært meget lavt, ca 50% av volumet fra radio/CD. Nå begynner dette å irritere meg grenseløst, så jeg lurer på om det er en eller annen mulighet til å øke dette. 

Det har og veldig mye å si hvilken tlf som bli brukt. jeg kjørte selv iphone 6 og lyden var knall bra. Andre i bilen har prøvd med Samsung både tlf, nettbrett og da blir lyden helt boss. Volument på enhetene er jo så klart skrudd på fult.

Et annet tips er å heller kjøpe en bluethooth mottaker som plugges i AUX, da slipper man lav lyd og ledningstøyset. Brukt det lenge nå og er veldig fornøyd med den. Man får mange forskjellige typer, noen kan plugges rett i spilleren bak (mister da tlf samtaler) og noen rett i AUX kabelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...