Gå til innhold

Hvem dreier bremseskiver Østfold?


scoot
 Share

Anbefalte innlegg

God kveld!

Sliter ( som mange andre ) med vibrasjon ved brems på E34. Etter mange timers googling har jeg nå lagd meg en sjekkliste over hva som må være hundre prosent på bilene. Og i den forbindelse ønsker jeg å få dreid mitt gamle sett bremseskiver slik at de er 102% rette og fine. Grunnen til dette er at mange av våre naboer på andre siden av jorda - the US and A har opplevd at selv den minste ubalanse gir en vibrasjon ved brems i 100kmt+. Dette selv med helt nye skiver, så trenden viser seg å være å kjøpe nye skiver - dreie dem - så montere dem, spesielt på billigskiver. Og her kommer jo mitt problem, jeg har rett og slett ikke penger til å kjøpe de dyreste skivene, derfor lurer jeg på å få dreid opp de jeg har liggende i reserve.

Noen som vet om noen mekaniske verksteder i Østfold som tar på seg en slik jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det faktisk få verksteder som gjør lenger! Har blitt lettere å kaste på nye skiver fremfor å dreie ned litt.

Jeg ville tatt en ringerunde å hørt om det er noen som har igjen dette utstyret fra gammelt av :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det! Sammen med at det ikke er påbudt innventar i et verksted lenger :wink:

Men det er noe alle eldre verksteder har hatt, så går ut fra at det finnes noen som ikke har kastet dreibenken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normal kvalitet? Hva legger du i Normal kvalitet? En bremseskive av type Zimmermann på GS koster vel nesten 600kr stk. Mens på koed koster en skive 260.

Det kan vel umulig koste 1200kr for å dreie to skiver? Uansett så har jeg funnet en i byen som har tilgang på dreibenk, så det ordner seg ;)

Mine skiver er fra Koed :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normal kvalitet? Hva legger du i Normal kvalitet? En bremseskive av type Zimmermann på GS koster vel nesten 600kr stk. Mens på koed koster en skive 260.

Det kan vel umulig koste 1200kr for å dreie to skiver? Uansett så har jeg funnet en i byen som har tilgang på dreibenk, så det ordner seg ;)

Mine skiver er fra Koed :)

Med normal kvalitet så sikter jeg til zimmermann i std utførelse. At en bremseskive koster 600kr stk er for meg normalt, hadde blitt skeptisk til priser under 350kr.

Det jeg tenker på er hvor god den skiva du dreier blir, den er først brukt, og så dreid ned. Vil jo bli ganske tynt med gods igjen?

Virker kanskje som om jeg kritiserer, men er bare oppriktig interressert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiva jeg har i reserve er kjørt toppen 100mil, plenty med gods igjen. Problemet er studentbudsjettet, så jeg leter derfor etter billigste måte å fikse ristinga i bilen min på:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 years later...

Har hatt samme problem på mine BMWèr, e38 og e65.

Nye holder bare 1/2 til 1 år før det er kast i skivene forran.

Har tidligere fått dreid opp disse, og da holder de over 2 år.

Har hørt hos Brakes at skiver over 300mm lettere får kast, og burde vært av typen flytende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...