Gå til innhold

Vannlekkasje BMW E39


Joffen92
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, funnet vannlekkasje i bilen nå og har demontert det meste av interiør og tørket opp, alt ser fremdeles strøkent ut i bunnen, heldigvis for min del da. Men funnet ut at det virker som det lekker inn under innstegslistene, for der er det jo åpne hull til lufting eller noe sånt. Kanalen fylles med vann og deretter renner det inn hull inne i bilen ved hull som er til ledningsfester. Har nå demontert det meste av plastdeksler under kanalen men kan ikke se noen form for dreneringshull, noen som det om det finnes noe sted? når jeg tok ut første klipset til plastdekslene under så stod vannspruten ut! alternativet blir jo å kjøre uten 2-3 sånne for å få drenert ut vannet, men synes det var litt rart også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok fuktsperra i bakdøra som lekker :) Dette er helt vanlig når bilen blir noen år.

Den løsner fra limet i bunnen av døra, og da renner vannet inn på dørtrekket og videre inn i bilen. Har fiksa begge bakdørene mine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fuktsperren i bakdøren? kan du forklare litt nærmere? det ser ikke ut som det kommer inn fra noen av dørene, heller fra karrosseriet ved kanalen.. så kanalen var full i vann

Når du tar av dørtrekket, så sitter det noe plast bak, dette er også en form for lydisolering. Denne tetter for og komme INN i døra. Denne er limt til døra med tykk svart butyl eller noe slikt.

Når det lekker her kommer det vann inn på gulvet, kan hende det kan renne inn i kanalen også, når jeg vaska bil og opna døra etterpå så rant det en del vann ut, virket som det lå mellom pakninga og litt opp i døra. Men det har sluttet etter jeg tettet disse :)

Det du kan gjøre er og opne døra, og ta hageslangen og spyle på vinduet sånn at det renner mye vann ned mellom vinduet og pakninga, da skal det renne ut under døra. Kommer det ut mellom døra og dørtrekket så er det noe feil. Er ikke sikkert det kommer ut av trekket heller.. Jeg tror jeg ville tatt av og sjekka for sikkerhetsskyld vertfall. Er et helt vanlig problem dette, lekker det bak så er det i 95% av tilfellene dette som er problemet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, da skjønner jeg hva du mener. tror ikke det er der problemet ligger på min. Er nok tette dreneringer i kanalen tror jeg. Hvis de da finnes( noe som jeg regner med de gjør) men er ikke bekreftet ennå :-P så får vel drive og spekulere litt mer imorgen tenker jeg.. Kjipt å være uten bilen min i det fine været nå om dagene :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 years later...

Vanlig feil er fuktsperre i dørene sjekk de først. Neste som kan være fra instegslisten altså at kanalen er helt fullt av vann. Har opplevd det en par ganger. Hvis du har takluke bør du også sjekke dreneringen så går til den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...