Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, awt skrev:

I ca. 150 år har hendlene hos BMW (og Opel tydeligvis :P) stått "i midten" hele tiden mens man betjener de, mens nå flytter man hele spaken ned når man skal blinke, og den spretter opp igjen når man har dreid rattet nok. Slik man gjorde før krigen ca.

Hm, skjønner ikke hvem som har og ikke har disse. Min F30 har da ikke sprette-tilbake-hendler såvidt jeg har fått med meg?

EDIT: Jeg har også autovisk med knapp.

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en tilleggsopplysning; de nye hendlene er "mekaniske" og ikke "automatiske/elektroniske" slik det har vært fra E65 til G11 (med unntak av "gamle" modeller som E83/E85/E86). For vindusviskerhendlene dreier det seg nå om at regnsensoren aktiveres ved å dytte spaken oppover og ikke via et tastetrykk. Dersom man ønsker et ekstra swipe over frontruten må man nå dra spaken ned i 0-poisisjon, touch nedover og opp i pos. 1 igjen. I perioden E65 til G11 ble hendlene betjent med touch og de ble alltid stående i 0-posisjon ved bruk, inkludert blinklys. Kall det gjerne en bagatell, men for mitt vedkommende er det en skikkelig dealbreaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått fra "gammel type" hendler og regnsensor på 330e til den nye typen (eller gamle om du vil) på M2-en, og synes egentlig det bare er en vanesak. Fordelen med hendel på regnsensoren er at den som regel står på hele tiden, ulempen er at den som regel står på hele tiden :)  Veldig greit om det kommer vann på ruta uventet (f.eks fra motgående felt på våt motorvei), men glemmer alltid å slå den av når jeg skal vaske bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Rett og slett fantastisk å se. :D 

Jeg prøvde en G30 her om dagen (igjen) for å se om inntrykket mitt hadde forandret seg med tiden, men det hadde det ikke. Det var rett og slett en fryd å sette seg inn i F01en igjen der bryter og hendler kjennes og føles premium. Knappene til den nye iDrive-kontrolleren imponerer meg heller ikke. Fæl klakkelyd, og vanskelig å trykke ned radio-knappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G05 X5 avkles sakte men sikkert:

Personlig elsker jeg silhuetten og hva jeg ser så langt. Spent på å se hva som er baktanken med disse "avkappede" coronaringene. Jeg trodde muligens en del av ringene var maskerte, men de er altså så lave som det fremgår her.

G05-BMW-X5_11617_03.jpg?w=1280&h=521&fit

G05-BMW-X5_11617_05.jpg?w=1280&h=521&fit

G05-BMW-X5_11617_12.jpg?w=1280&h=521&fit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Massiv... er min første tanke når jeg ser bildene. Grillen blir også veldig stor og prominent, men i form mer X1 enn X2 for å si det på den måten. Maskeringen rundt sidekantene på grillen er nøye gjennomført, men vi kan se konturene av en mer rektangulær grill enn bildene umiddelbart antyder. Jeg vet ikke, men designmessig virker dette mer som en evolusjon enn revolusjon. Vi har liksom sett dette før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette ser meget lovende ut, profilen og proposjonene på biler ser veldig bra ut. Nå som lista er lagt litt høyere på X3 så regner jeg med at tilsvarene skjer på X5. I såfall så har man virkelig noe å se frem til. 

Men, eneste jeg ikke klarer er de svære nyrene. Greit nok at det pågår en trend om dagen med svære griller, men BMW sine naturlige nyerer kler ikke å være så store. Det ser rett og slett veldig påtatt ut, ikke pent. Jeg møtte i dag en helt ny X3 i trafikken, en sølvgår med en pakke som gjør at rillene i nyrene er sorte. Du ser kun to store sorte nesebord med kromkant komme i mot deg, lite pent når en GLC med AMG pakke har en helt annen fremtoning (selv om den også er klompete). Etter mitt første møte med nye X3 ute på veiene så sitter jeg igjen med en annen bil i tankene....en bil som ikke akkurat hadde et pent ansikt...

2EC16873-0699-4364-AD7D-38BC9EF1120E.jpeg.3a3e780382a0cdaec90181ccaf15a9ef.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, M3 CS så jo helt grei ut, fet lyd også. Vet ikke helt hva jeg synes om disse reklamevideoene hvor 70-80% av videoen ikke viser bilen, men men. Interessante felger også, ekstremt åpne. Krever nok litt tilvenning  :)

 

BMW-M3-CS-P90283549_highRes.jpg?w=1189&h

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...