Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg tviler ikke på at folk er enige nei, nettet er stort sett alltid fult av den samme klaginga når ny modell kommer (med noen hederlige unntak). Jeg venter til jeg har sett bilen live, og gjerne over litt tid :)

Jeg liker dog ikke de nye store og høye nyrene, men det er ikke unikt for 8serie akkurat (se bare på nye x5)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, TRF skrev:

Jeg tviler ikke på at folk er enige nei, nettet er stort sett alltid fult av den samme klaginga når ny modell kommer (med noen hederlige unntak). Jeg venter til jeg har sett bilen live, og gjerne over litt tid :)

Jeg liker dog ikke de nye store og høye nyrene, men det er ikke unikt for 8serie akkurat (se bare på nye x5)

Jeg liker de store høye nyrene, som vi også finner på X7. Det har vokst på meg fra første gang jeg så X7 konseptbilen og nå liker jeg de godt. Om vi drar drøye linjer har jo BMW hatt store nyrer way back :)

Å klage litt synes jeg derimot er greit om produktet ikke svarer til forventningene (her 8-serie concept). Nå viste det seg at bakendebildet var en smule forvrengt og skapte feil inntrykk. Vi får glede oss til å se et skikkelig bilde av bilen og ihvertfall jeg får avgjøre nærmere da. Jeg har derimot også troa på nye Z4. :)

DQmdRU5scy1SxY1q4qHdJwPbKnYDjbeJAMYSC2eUWQ2VqLa.thumb.jpeg.b1e2163a034056d42737f5d1efb02716.jpeg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, ogee1 skrev:

Vi entusiastene er mindre og mindre fornøyd med BMWs nye modeller, men BMW tjener bare mer og mer penger. Vi må vel bare innse at bilene BMW lager er det folk flest vil ha. 😄

Det er sant, her er to saker fra mitt distrikt som underbygger din påstand :)

Legger ved en skjermdump fra nylig sak på rbnett.no over nybilsalget i Møre og Romsdal for 2017:

Screenshot_20180111-114421.thumb.png.7fe7d7876071247c53c2ddfcb82f4acc.png

Kilde: http://www.rbnett.no/pluss/2018/01/03/Dette-er-den-mest-solgte-bilen-i-Romsdal-i-2017-15845267.ece

 

Og her fra en like nylig artikkel, også fra rbnett.no over salg i Møre og Romsdal 2017 basert på merke og ikke modell:

Screenshot_20180111-114941.thumb.png.8ab2f24d9947c876ea64ef90c9c4f94a.png

Kilde: http://www.rbnett.no/pluss/2018/01/03/Rullet-ut-rekordmange-BMWer-15845270.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten går tiden veldig fort, eller så går BMW veldig fort ut på dato. Det er dags for LCI-versjonen av 2-serie Active Tourer og 2-serie Gran Tourer. Igjen har deler av designteamet tegnet støtfangeren dagen etter julebordet, økonomene fått viljen sin til å bruke opp restlageret av pre-LCI baklys med halogen og innovasjonsavdelingen en ekstra dag med fri ettersom de slapp å modernisere baklysene. Ellers hyggelig å se elektronisk girvelger og full-LED hovedlys, men det skulle vel bare mangle på en bil anno 2018. :) 

http://www.bmwblog.com/2018/01/10/world-debut-bmw-2-series-active-tourer-gran-tourer-facelift/

BMW-2-Series-Active-Tourer-Facelift-P902

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker 2-serie Active Tourer, men den er dessverre for dyr her i Danmark. Som 216d med nogenlunde tilsvarende utstyr som vår Citroën C4 Picasso BlueHDi 120 har koster den nesten 110000 NOK mer og det er den ikke verdt. Vår C4 Picasso har i tillegg laminerte sideruter (som såvidt jeg forstår ikke er tilgjengelig på 2-serie Active Tourer) og BlueHDi 120 motoren er også litt kraftigere enn BMW's B37C15 motor (120 vs 116 HK og 300 vs 270 Nm).

Når dette er nevnt ville jeg nok ha valgt BMW'en hvis prisen hadde vært mer sympatisk her i DK. BMW har helt håpløse priser på ekstrautstyr som mange andre bilprodusenter har som standard eller tilbys i utstyrspakker til overkommelige priser.

Den nye X2 var helt klart et ønske, men den modellen koster som xDrive 20d aut (idag eneste diesel alternativ i DK) intet mindre enn 602000 DKK (ca. 752000 NOK) før ekstrautstyr og det er helt vannvittig dyrt for en bil av dette kaliberet. X2 er foreløpig heller ikke tilgjengelig som leasingbil, men hvis vi tar utgangspunkt i X1 som er tilgjengelig for ca. 3500 DKK pr. måned (ca 4375 NOK) er det ikke usannsynlig at X2 vil koste rundt 4000 DKK pr. måned (ca. 5000 NOK) + et depositum på 35000 DKK (ca. 44000 NOK) som man ikke får tilbake - for 36 måneder og maksimalt 45000 Km. Helt håpløst dyrt!... :(

 

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke dette en BMW jeg gidder å vie noe særlig interesse eller oppmerksomhet. For meg så må den gjerne ha halogen lys som eneste option, i just dont care. Men..flott å se at de har fått en skikkelig girspake, den gamle var bare kvalm...

Men hvis f eks nye F90 M5, M2, M4 CS, I8 og M760i er produkter av at BMW selger disse fremhjulsdrevene «BMWene» så greit for meg 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Fredrik skrev:

Jeg liker 2-serie Active Tourer, men den er dessverre for dyr her i Danmark. [...]

Jeg er ikke uenig! Man får ta det for hva den er, og sånn sett er den jo en stor "höjdare" sett i forhold til konkurrentene. Det som dog forundrer meg litt er at Peugeot (for en tid tilbake?) uttalte at de skulle slutte med satsingen på MPV til fordel for SUV. De hadde sett at markedet ikke ville ha MPVer, og at SUV var veien å gå. Det fascinerer meg derfor at BMW valgte å gå videre med MPV-satsingen sin når en av markedslederne (?) av nevnte bilmodell skulle legge ballen død. Interessant nok har Mercedes stoppet produksjonen av sin B-klasse, og om den kommer tilbake er vel høyst usikkert. BMW har også bekreftet at det ikke blir noen 2-serie Gran Tourer ved neste generasjon. Er det et nederlag de har begynt å erkjenne?

15 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Nå er ikke dette en BMW jeg gidder å vie noe særlig interesse eller oppmerksomhet. For meg så må den gjerne ha halogen lys som eneste option, i just dont care. Men..flott å se at de har fått en skikkelig girspake, den gamle var bare kvalm... [...]

Nei, 2GT/AT er ikke den mest spennende BMW-modellen, men det er ingen grunn til at BMW skal være kjipe her også. Tenk så mye kulere om de hadde vært innovative og fremtidsrettede. Det med girspaken skulle vel vært på plass for flere år siden.. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Nei, 2GT/AT er ikke den mest spennende BMW-modellen, men det er ingen grunn til at BMW skal være kjipe her også. Tenk så mye kulere om de hadde vært innovative og fremtidsrettede. Det med girspaken skulle vel vært på plass for flere år siden.. :) 

Jeg er helt enig med deg, så lenge bilen bærer ett BMW emblem så bør visse standarder til kvalitet, design og teknologi opprettholdes. Men jeg har helt gitt opp håpet om BMW i dette segmentet. Så nettopp de siste spionbildene av neste 1-serie, kunne like gjerne vært en Opel Astra.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Saltkjelen skrev:

Jeg er ikke uenig! Man får ta det for hva den er, og sånn sett er den jo en stor "höjdare" sett i forhold til konkurrentene. Det som dog forundrer meg litt er at Peugeot (for en tid tilbake?) uttalte at de skulle slutte med satsingen på MPV til fordel for SUV. De hadde sett at markedet ikke ville ha MPVer, og at SUV var veien å gå. Det fascinerer meg derfor at BMW valgte å gå videre med MPV-satsingen sin når en av markedslederne (?) av nevnte bilmodell skulle legge ballen død. Interessant nok har Mercedes stoppet produksjonen av sin B-klasse, og om den kommer tilbake er vel høyst usikkert. BMW har også bekreftet at det ikke blir noen 2-serie Gran Tourer ved neste generasjon. Er det et nederlag de har begynt å erkjenne?

Du har en interessant refleksjon der vedr. 2GT og jeg tror at du har et poeng. Nærmest ingen vil ha en MPV i disse dager og for å understreke ditt poeng så mer eller mindre gir f.eks Citroën bort deres C4 Picasso (som er en MPV i kort og lang utgave). For et par år siden kostet vår bil (som er en kort C4 Picasso) ca. 320K DKK (400K NOK), men idag koster den samme bilen med det samme utstyret ca. 240K DKK (300K NOK) her i Danmark. Det handler om en brutal markeds og etterspørselseffekt - "alle" vil ha en SUV (som Citroën knapt kan levere idag).

På den annen side er det rent teknisk ikke stor forskjell på f.eks den nye Peugeot 3008 (som er en slags semi-SUV med kun forhjulstrekk) og nettopp Citroën C4 Picasso. Bilene deler plattform, motorer, drivverk og man sitter like høyt samt at bakkeklaringen er mer eller mindre den samme. Ordentlige SUV'er som f.eks X3 og X5 er en helt annen sak, men de fleste av oss ser ikke forskjellen på en ordentlig SUV og en semi-SUV (som f.eks X1, X2... og Peugeot 3008).

Jeg utnyttet dette poenget da jeg kjøpte vår C4 Picasso og sparte mange penger på dette. Så får vi se da hva som skjer den dagen jeg skal selge bilen om 5-6 år. Jeg tror at bilen mer eller mindre vil være nedskrevet verdimessig fordi elektriske biler vil ha tatt mer eller mindre helt over når vi kommer så langt. På den annen side er dette til å leve med når jeg kun betalte 219K DKK (274K NOK) for bilen. Stort mer plass og komfort får man ikke for så lite penger hvis man ellers ønsker en ny bil (i alle fall ikke her i Danmark)... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg er helt enig med deg, så lenge bilen bærer ett BMW emblem så bør visse standarder til kvalitet, design og teknologi opprettholdes. Men jeg har helt gitt opp håpet om BMW i dette segmentet. Så nettopp de siste spionbildene av neste 1-serie, kunne like gjerne vært en Opel Astra.... 

Absolutt, og det er dessverre der BMW feiler alt for mye nå. Dessverre ser det også ut til at en del av de dårlige løsningene fra de rimelige modellene følger over på det øvre sjiktet også. Det er trist å se at BMW tar det steget de gjør med den kommende 1-serien, for dagens 1-serie slik vi kjenner den må være bilverdens desidert beste småbil. 

16 timer siden, Fredrik skrev:

Jeg utnyttet dette poenget da jeg kjøpte vår C4 Picasso og sparte mange penger på dette. Så får vi se da hva som skjer den dagen jeg skal selge bilen om 5-6 år. Jeg tror at bilen mer eller mindre vil være nedskrevet verdimessig fordi elektriske biler vil ha tatt mer eller mindre helt over når vi kommer så langt. På den annen side er dette til å leve med når jeg kun betalte 219K DKK (274K NOK) for bilen. Stort mer plass og komfort får man ikke for så lite penger hvis man ellers ønsker en ny bil (i alle fall ikke her i Danmark)... :)

Helt enig med deg. Når utgangspunktet har vært så rimelig er det ikke helt avskrekkende om man risikerer å sitte med en verdiløs gjenstand om noen få år. Relativt sett har det uansett vært et rimelig bilhold sett i forhold til hvordan det ville vært med en dyrere BMW. 

Jeg håper BMW våkner fra dvalen sin nå som Mercedes er så frempå, for det sistnevnte kommer med om dagen er virkelig bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, bmw cab skrev:

Skjønner godt at det er forsinkelser på fabrikken ved bestilling av ny bil hos BMW. Når folk står å henger ved samlebåndet😂😂 

Haha typisk det :P Ser det samme på sånne el selskap som står langs veien å graver. En graver mens 3-4 andre står å ser på, og når det er lunsj så skynder alle seg bort i bilen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...