Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Det ser jo ut som forventet. Personlig synes jeg taklinjen til utgående X4/X6 ser bedre ut. Denne har fått litt pukkelrygg slik GLC/GLE har, noe som ikke akkurat er den peneste designen. Ellers interessant å se at standardfangeren er finere enn den mislykkede M-sport frontfangen. 

Hva skjedde med designen her..? :blink:

1CE3E860-B301-4AB0-BDFF-4A9D4D7ECD55.thumb.jpeg.0cb6580f978b449a20623c85e4008f5a.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Proposjonene på forrige modell er bedre, mens jeg synes ikke designet var så værst på denne. Men jeg ser også den pukkelryggen, de har tatt litt for mye etter Mercedes på akkurat dette. Men ikke sånn at det er stygt, skal vente med endelig dom til jeg ser den live

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne var ganske bra sett i forhold til mye annet av det BMW lemper ut av fabrikkene sine for tiden, det eggformede karosseriet passet bedre til de store nyrene enn X3. Ble mer helhetlig :) Dog aldri noe jeg hadde funnet på å bruke penger på selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

BMW planlegger visstnok slipp av Concept M8 Gran Coupe 6. mars i år, i tillegg til et eller flere andre konseptbiler. Det blir spennende å se om M8 Gran Coupe lever opp til M6 Gran Coupe, eller om man ser et helt nytt konsept av modellen. Personlig håper jeg de fortsetter i samme spor som M6 Gran Coupe slapp, og at det ikke blir en "GT/Hatchback" alá 4-serie Gran Coupe eller noe i "Panamera-style".

Ellers strippes både kommende 1- og 3-serie for kamuflasjen i disse dager. Førstnevnte er bare et trist kapittel, men det er nå lov å håpe at sistnevnte i hvert fall leverer. Interessant å se at den får et innhugg på undersiden av frontlykten alá E46 sedan facelift, noe jeg tror kan fungere godt her. Ser ellers ut til at utstikkende baklykter alá Toyota og Lexus fortsetter, noe som gjør hekken svært lite elegant i mine øyne og at "brille-grillen" er kommet for å bli.

BMW%203%20Less%20camo%201.jpg?w=1583&h=1
BMW%203%20Less%20camo%2012.jpg?w=1583&h=
BMW%203%20Less%20camo%203.jpg?w=1583&h=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8-serie Gran Coupe ja...da er mistankene mine dessverre godt begrunnet. 8-serien blir da egentlig bare en arvtaker til 6-serien, noe som vil si at en verdig konkurrent til S klasse Coupe blir det ikke. 8 serien bør egentelig være en kupéutgave av 7-serien, ikke en kupeutgave av 5-serien slik 6-serie har vært. Da konkurrerer den mot A7, CLS og Panamera, ikke S Coupe, Aston Martin eller Bentley. At BMW aldri kan gjøre noe gjennomført for en pokkers gang skyld... De gjennomfører jo enkelte andre til så fantastisk bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig positiv omtale av X3 anno 2018. Jeg liker virkelig modellen, men når prisen begynner på 656K DKK eller ca. 853K NOK for sDrive18d med 150 HK her i Danmark er den alt for dyr i forhold til flere andre relativt interessante konkurrenter, som imidlertid ikke er like gjennomførte konstruksjoner. Man betaler naturligvis ekstra for BMW, men etterhvert litt for mye ekstra synes jeg. Dessverre.

 

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt er det ganske fornuftige priser på leasing av biler i Danmark, men det varerer ganske mye fra merke til merke og modell til modell. Vi kjører dessverre for langt pr. år til at leasing er lønnsomt for oss, men ellers er det ikke vanskelig å finne gode avtaler. 1-serien (118d) kan man nå lease fra rundt 3000 DKK pr. måned (ca. 3900 NOK), mens X3 (xDrive20d) koster fra 7300 DKK pr. måned (ca. 9500 NOK) og det er ikke en fornuftig avtale med mindre man ikke kan finansiere bilen på en annen og billigere måte.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Fredrik 90 skrev:

8-serie Gran Coupe ja...da er mistankene mine dessverre godt begrunnet. 8-serien blir da egentlig bare en arvtaker til 6-serien, noe som vil si at en verdig konkurrent til S klasse Coupe blir det ikke. 8 serien bør egentelig være en kupéutgave av 7-serien, ikke en kupeutgave av 5-serien slik 6-serie har vært. Da konkurrerer den mot A7, CLS og Panamera, ikke S Coupe, Aston Martin eller Bentley. At BMW aldri kan gjøre noe gjennomført for en pokkers gang skyld... De gjennomfører jo enkelte andre til så fantastisk bra

At det kommer en Gran Coupe synes jeg er veldig bra (6 GC tross alt en av BMWs peneste modeller), men jeg har nok også mer tro på at 8-serien egentlig er en rebrandet 6-serie. Nå har riktignok dagens 6-serie vært mer enn en 5-serie, men likevel. S-klasse Coupé når den ikke opp til i mine øyne basert på hva vi har sett hittil, men det er jo lov å håpe at BMW kjører løpet fullt ut og at 8 GC er en nyhet i markedet som sådan. Personlig vil jeg tro at M8 GC skal være BMWs svar på Mercedes Vision AMG GT.

Ellers ser det ut til at V12eren i 7-serien går ut av produksjon i slutten av 2018 (mulig kun midlertidig) på grunn av utslippskrav, på lik linje med M550i G3x som stoppes inntil videre. Iht. kildene ser det skummelt ut for V12 i LCI-utgaven, og det sies at man burde "grabbe" V12eren mens den først er å finne i produksjon. Om dette betyr at BMW legger V12eren død, så får vi i hvert fall ikke noen V12 i X7 og 8-serie, hvilket vil være katastrofalt om modellen skal sikte i high-end markedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg fikk med meg så stoppet de produksjonen av M550i for det europeiske markdet. Om det er tilfelle for M760i vet jeg ikke, men det er tragisk hvis den skal gå ut av produksjon. Jeg har ikke hørt noe om at andre produsenter skal fase ut sine V12ere, så det bør være midlertidig fra BMW sin side. De avvikler jo F80 M3 før tiden også pga dette...

Når dette er sagt, så komme disse nye målemetodene for utslipp til å få en veldig drastisk påvirkning for bilprisene i Norge. Først ut med dette er Ford, alt i sommer så kommer en vanlig Ford Kuga med 2 liters diesel til å stige 70-80 000 kr pris. Fordi den i virkeligheten slipper ut 200 g CO2 og ikke 149 g CO2 slik fabrikken har målt den til i ett laboratorium. Tenk da på en G30 530d, eller en X5 40e hvor de virkelige utslippstallene er på en helt annen planet enn fabrikk tallene. Jeg vet at bilimportørene driver en aktiv lobby virksomhet mot stortinget for å få fjernet vektavgiften. Det er mest logisk nå som CO2 delen skal ha så mye å si.

En ting er iallfall sikkert, vi kan takke Volkswagen for all denne elendigheten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Når dette er sagt, så komme disse nye målemetodene for utslipp til å få en veldig drastisk påvirkning for bilprisene i Norge. Først ut med dette er Ford, alt i sommer så kommer en vanlig Ford Kuga med 2 liters diesel til å stige 70-80 000 kr pris. Fordi den i virkeligheten slipper ut 200 g CO2 og ikke 149 g CO2 slik fabrikken har målt den til i ett laboratorium. Tenk da på en G30 530d, eller en X5 40e hvor de virkelige utslippstallene er på en helt annen planet enn fabrikk tallene. Jeg vet at bilimportørene driver en aktiv lobby virksomhet mot stortinget for å få fjernet vektavgiften. Det er mest logisk nå som CO2 delen skal ha så mye å si.

En ting er iallfall sikkert, vi kan takke Volkswagen for all denne elendigheten....

Nei... dette er faktisk ikke helt korrekt å påstå selv om VAG definitivt ikke har gjort saken enklere/bedre. Problemet er slik jeg ser det alt for slappe krav til de testene som ligger til grunn for de offisielle utslippstallene som bilfabrikkene har benyttet frem til nå. Disse kravene er det EU politikerne som både definerer og lovgir om.

VAG og flere av de andre bilprodusentene har med andre ord bare utnyttet at kravene til disse testene har vært alt for slappe og direkte urealistiske, men de gjorde egentlig ikke noe ulovlig... frem til VAG (og sannsynligvis også andre bilprodusenter) begynte å jukse med bilenes motorstyring. Årsaken var at selv ikke slappe og urealistiske krav var nok til at spesielt dieselbilene kunne klare ulike kombinasjoner av lave avgassutslipp (Co2 + Nox), høy effekt og lavt drivstofforbruk.

 

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 24.2.2018 at 23.10, Saltkjelen skrev:

Ellers ser det ut til at V12eren i 7-serien går ut av produksjon i slutten av 2018 (mulig kun midlertidig) på grunn av utslippskrav, på lik linje med M550i G3x som stoppes inntil videre. Iht. kildene ser det skummelt ut for V12 i LCI-utgaven, og det sies at man burde "grabbe" V12eren mens den først er å finne i produksjon. Om dette betyr at BMW legger V12eren død, så får vi i hvert fall ikke noen V12 i X7 og 8-serie, hvilket vil være katastrofalt om modellen skal sikte i high-end markedet.

Krise foreløpig avverget. Det ble ganske raskt avkreftet ryktene om at BMW legger V12eren død. V12eren fra RR Phantom og kommende Cullinan, samt neste generasjon Ghost vil finne veien til 7-serie og X7, men det skal visstnok ikke være en ordinær V12er - hva nå enn det vil bety. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...