Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

En ting er iallfall helt sikkert, det der kunne vært alt annet enn en BMW. Til og med hofmeister kinken har de kludret til.. Dette beviser at 8 serien egentelig bare blir en rebadget 6 serie. De trekker vel ett lettelsens pust hos Mercedes nå, 8 serien blir ikke en reel konkurrent til deres gjennomførte S Coupe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At 8-serien er en rebrandet 6-serie har vi vel visst lenge (selv om BMW hevder noe annet), men så har vel også 6-serien i utgangspunktet vært en for luksuriøs bil ift. "tallet sitt" (ref. 7-serie). Sånn sett er jo dette riktig av BMW, og den nye 6-serien (Coupe, Cabriolet, Gran Turismo og Gran Coupe) vil jo være mer i tråd med hva 5-serien er - hvilket vi ser på 6-serie GT. At Mercedes er enestående med sin S-klasse er det vel liten tvil om, så BMW er helt klart nødt til å komme med noe mer enn en 7-serie i sportslig forpakning om de skal hevde seg i high-end klassen.

Personlig synes jeg ikke Hofmeister-kinken var så ille. Jeg har sett flere BMW-modeller som har langt mer besudlet Hofmeister-kink (se på alt av Gran Turismoer og det meste av X-serie). For mitt vedkommende ser det imidlertid ut som BMW "endelig" kommer med en modell som faller i smak, selv om de helt sikkert utstyrer modellen med litt billig plast og gamledagse hendler (ja, det er et evig gnål om disse hendlene, men det har så vanvittig mye å si). Ja, utifra modellen kunne dette helt sikkert vært noe Aston Martin eller noen andre hadde kommet med, men hva så? Er dét så ille å beslekte på, igrunn? Jeg ser en kommende Concept CS, og det var på høy tid!

2007_BMW_CS_concept_010_3782.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎26‎.‎02‎.‎2018 at 0.35, Saltkjelen skrev:

Krise foreløpig avverget. Det ble ganske raskt avkreftet ryktene om at BMW legger V12eren død. V12eren fra RR Phantom og kommende Cullinan, samt neste generasjon Ghost vil finne veien til 7-serie og X7, men det skal visstnok ikke være en ordinær V12er - hva nå enn det vil bety. :)

Det betyr kanskje sylinderkutt ved behov, slik VW kommer med nå. Dette er jo ikke noe nytt, men et av virkemidlene for å holde liv i fossilbilene lengst mulig. At det kommer 8GC ser jeg unektelig positivt på, da det var det flotteste av 6 seriene - og med denne tegningen, kan de gjenta bedriften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg har forstått det kommer en BMW 8 serie i Gran Cuope utagve ca et år etter introduksjonen av Cuope og M8 Cuope som blir lansert på tampen av 2018. M8 får nok ganske sikkert en variant av motoren fra M5. I følge det jeg har lest sier BMW at en V12 motor kan komme hvis markede etterspør det. Hva nå det måtte bety. 

Endret av t06afre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedr. de litt mer detaljerte bildene av 8-serien ble jeg faktisk litt skuffet selv om jeg frem til nå har vært rimelig optimistisk. Jeg oppfatter designet litt som Aston Martin Rapide (eller Ford Mondeo) møter VW Arteon/Passat. Kanskje litt kjedelig og jeg liker ikke at BMW idag ser lett på deres egen historie med bl.a Hofmeister-kinken. Dette rører ved selve BMW's DNA og hva som gjør en BMW til en BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i at BMW ser for lett på deres egen historie, og det er spesielt den nye brille-grillen som irriterer meg. Ellers synes jeg vel at det er helt greit med variasjoner i både grilldesign/utførelse og Hoffmeister-kink så fremt det innehar en viss form for DNA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå snakker vi! Rett og slett fantastisk, den fronten der er jo bare helt perfekt. Litt bulkete bak, men ellers helt fantastisk :D Får vi bare håpe BMW legger produksjonsmodellen tett opptil konseptmodellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette så unektelig bra ut, jeg skal faktisk strekke meg til å mente at dette var skamrått. Nå er vi virkelige inne på noe bra, håper produksjonsmodellen blir i nærheten. 

Også har jeg tenkt litt på det jeg syta over med at 8-serien egentlig er en rebadget 6-serie...som igjen egentlig er en 5–serie. Har lest litt i boken «BMW 8er» om E31 8-serie. Denne bilen er jo egentlig mer E34 enn E32, bortsett fra drivlinjen. Så om nye 8-serien er bassert på 5-serien og sånn sett er en rebadget 6 serie, da er den tro mot historikk og tradisjon. Så får vi håpe at BMW putter i en V12er og så mye luksus at den kan konkurrere med S klasse Coupe 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske rå, men ikke direkte elegant synes jeg. På en eller annen måte blir designet rundt fangerne foran og bak for svulstig og boyracer aktige (jepp... jeg begynner å trekke på årene) selv om  poenget med konseptet klart er å vekke interesse og imponere. Mange av disse detaljene vil imidlertid ikke bli overført til produksjonsmodellen (heldigvis)... :)

 

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første tanken i hode mitt når jeg så den i profil var at den minner om en 1984 Ford Sierra. Eller en eller annen slags Citröen pga fasongen...

Pent var det iallfall ikke. Litt dårlig timing for Mercedes å slippe denne samtidig som BMW slapp designperlen over her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig noe med wow-faktor fra BMW, men jeg frykter at produksjonsutgaven kommer til å se helt annerledes ut enn konseptet. Det første som slo meg var imidlertid bakpartiet i sideprofil til Kia Stinger GT. Ikke det verste designet, men ikke så slim og elegant som teaseren (mye lavere hofmeister-kink og bagasjelokk). Jeg er ikke helt fan av fastback-konseptene til BMW og hadde helst sett at den hadde hatt litt bagasjelokk som f.eks 6 GC, men alt i alt en pen bil.

attachment.php?attachmentid=1781255&d=15
2018-Kia-Stinger-GT-front-side-view.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...