Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte om dette viser seg å bli nogen lunde likt G3x 3-serie. Utrolig trist å se BMW besudler nok et varemerke, denne gang med sammenhengende griller.

attachment.php?attachmentid=1801348&stc=

Huff... Det det ser så ut som noe fra Kia eller Hyundai. Kan kanskje bli bedre med Msport og shadow line.

Ser forresten av M2 Conpetition også er lekket - selvsagt med sammenhengende nyrer. Lite vellykket i mine øyne, men eller greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, 3-serie manipulasjonen ovenfor er like kjønnsløst som en Toyota Yaris.

Sammenhengene nyerer er virkelig ikke bra. Hva er det egentlig BMW driver med for tiden!? Foruten grillen, ser M2 Competition helt smashing ut - tøffere front, M-seter, M-speil og alt annet bilen i utgangspunktet burde hatt fra start.
attachment.php?attachmentid=1801379&d=15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, flobben skrev:

Eneste måten å få dette riktig på er måleutstyr som måler en og en. 

Blir bare tull når det er så mange andre eksterne faktorer i bildet.

Jeg er helt enig i at dette er den eneste riktige måten å måle på for å få tall på papiret. Men i real life situasjoner så er det jo ikke det. I ett enkelt dragrace som kan oppstå i ett hvert lyskryss så er det på samme måte som testene på You Tube viser. Vi vet st disse bilene skal være like raske på 0-100, alt avhenger av dekk, føre og han bak rattet.

Men, skal man tro tester som ikke fokuserer alt på 0-100 så ser det ut som om M5 endelig er tilbake som «The super saloon» 😀 

1 time siden, Saltkjelen skrev:

Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte om dette viser seg å bli nogen lunde likt G3x 3-serie. Utrolig trist å se BMW besudler nok et varemerke, denne gang med sammenhengende griller.

attachment.php?attachmentid=1801348&stc=

Jeg synes det så bra ut jeg, bortsett fra de trekant luftinntakene nede i fronten der. Hvis BMW skal henge med på det stadige luksus jaget så må de ha en 3-serie som ser dyr ut. F30 ser ikke dyr ut ved siden av C klassen eller f eks Jaguar XE. Sånnsett så er det bra de legger om designet til å likne 5 serie. E46 var til forveksling lik E39, og E46 er vel den størte 3-serie suksessen BMW har hatt. 

Sammenhengene nyerer ser jeg heller ikke problemet med, heller det enn at de blir for store. Dessuten så har sammenhengene nyrer en stor historisk relevans for BMW. Jeg vet at enkelte her ser på alt som er eldre enn 2013 som søppel, men la meg ta ett lite tilbakeblikk likevel. 

BMW 1800 (Neue Klasse) begynte med sammenhengende nyrer tidlig på 60 tallet. Dette var modellen som reddet BMW fra å gå konk

BFEFC53E-DFD2-46F0-A796-80092234F91C.jpeg.2033fa18c73f07dce4a2799f53dc7211.jpeg

BMW 1600, også kjent som 2002 fortsatte trenden fra 1966 og helt inn på 70 tallet..

9AC40028-8E46-465B-8084-197BBD85C30C.png.74cec59f8c7af10386260d0faaf2d450.png

BMW E9 3,0 som av mange regnes som tidenes vakreste BMW hadde sammenhengende nyrer. 

7C19D2A2-CD9B-40A1-B00B-11B0E95B7771.thumb.jpeg.719a10ffa8374683c1748be9ed0ae461.jpeg

Den første 5-serien fulgte opp trenden med sammenhengene nyrer. Den ble lansert i 1972 og hadde dette designet igjennom hele 70 tallet

B2EB2915-8885-4E5B-B6D0-F1048CA7A745.thumb.jpeg.275bc8e99a7d01ac81af88d497d98dbb.jpeg

BMW E21 var den første 3-seien, den også med sammenhengene nyrer slik som forgjengeren 2002.

BDE1FAD6-73E1-4BDB-8781-50003CE435B9.jpeg.3f1074c28b6f38e48465c95401af3744.jpeg

Vi skal faktisk helt opp til begynnelsen av 90 tallet hvor nyrene begynte å skli ifra hverandre. E32 7-serie var vel så sånn sett der skillet begynte å gå 😀

DEA8C3A1-1268-4E14-8B15-8B368860D08B.jpeg.e4a880962d3a5e20cae1c5bd452dc2ac.jpeg

Så at BMW nå begynner med sammenhengende nyrer gjør meg ingen ting. De bringer noe nytt til designet, samtidig som det følger tradisjonene. Nyre grill er kanskje BMW sterkeste kjennetegn, dette kødder man ikke med. Men etter nå 25 år med adskilte nyrer er det på tide for å prøve noe «nytt» 👍

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Sammenhengene nyerer ser jeg heller ikke problemet med, heller det enn at de blir for store. Dessuten så har sammenhengene nyrer en stor historisk relevans for BMW. Jeg vet at enkelte her ser på alt som er eldre enn  2013 som søppel, men la meg ta ett lite tilbakeblikk likevel.

Det er få bilmerker som har hatt så sterk identifikasjon med grillen som BMW, og for mitt vedkommende er BMW en todelt grill. Det er godt mulig sammenhengende grill, historisk sett, er riktig, men i mine øyne er det faretruende likt grillen til en Skoda

Skulle man likevel gått "all in" for sammenhengende grill, burde grillen i det minste ha smale kantlinjer slik Concept 8-serie Gran Coupe har. Da får den ikke solbrilleform slik den skisserte 3-serien har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var enda en rar diskusjon for meg og her er jeg helt på linje med @Fredrik 90

BMW har da alltid hatt todelt grill. Forskjellen er jo bare at på enkelte modeller så er det chrom i mellom nyrene og på andre så er det et lakkert parti. Husk også på at samtidig som de bilene @Fredrik 90 viser til så kom E23 og E24 med lakkerte deler mellom grilldelene. BMW har jo alltid variert så hva er problemet. Man kan også gå lenger tilbake i tiden og se på barockengelen. Den har det enkelte her kaller todelt grill men samtidig en ekstra loddrett chromlist i midten. Variasjon lenge leve sier jeg.

Beklager at jeg ikke er like flink som andre til og finne fram relevante bilder, dere får lete litt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En totalt ubrukelig test, det mener jeg selv om BMWen trakk det lengste strået. For det første, så sammenlikner de en firehjulsdreven bil med en bakhjulsdreven bil. Resultatet av ett dragrace sier seg selv da. Så sammenlikner de S63 mot M760i, en V8er mot en V12 er, M760i konkurrerer mot S65 som har V12. Så å sammenlikne to biler som opererer i ulike vektklasser, og attpåtil sammenlikne dem på prestanda er høl i huet. 

Jeg synes CarWow gjør mange fine tester, men de mister litt fokuser av og til og da blir dette talent løst. Det er dog imponerende stoppe kraft i den 760en. Jeg tror ikke det er noen annen bil på 2,3 tonn som både akselerer og stopper så brutalt som M760i. Vanvittig maskin 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig, men dette er spaz... intet mer. På den annen side nevner han at S63S kun selges med bakhjulstrekk i Storbritania så på den måten er denne testen bare en morsom oppfølging på testen mellom S63S og M5. Poenget er vel at M760i er hurtigere i akselerasjonen enn M5... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette er åpenbart bare for morroskyld. Det er overraskede at M760en er raskere i testen en den M5en samme kanal testet mot E63 S. Det er åpenbart noe galt med den M5en de hadde på test, en F90 M5 skal under alle omstendigheter være raskere enn M760i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I henhold til BMW i Tyskland skiller det ikke mer enn 0,3 sekunder 0-100 Km/t (3,7 sekunder for M760i vs. 3,4 sekunder for M5) så alt avhenger av starten. Jeg kan imidlertid forestille meg at M760i har litt mer å gå på når det gjelder en litt lengere distanse og vekten dermed ikke spiller en like stor rolle som ved starten av akeselerasjonen. Forskjellen når det gjelder ytelser er uansett ikke stor når det gjelder disse to modellene. M5'en er imidlertid kortere/lettere og er bygget med et annet fokus så hvordan man opplever bilene kommer helt an på hvordan de blir kjørt/brukt... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saltkjelen skrev:

...og der kom det jeg fryktet. Grillen til den nye iX3. Lukter god, gammeldags klassisk BMW av dette. :roll:

-bilde-

Vel, spørs hvordan hele bilen blir og jeg tar ikke sjansen på en mening før jeg ser helheten. Likevel fikk jeg litt Kia Stinger-vibber av denne grillen, ihvertfall på det bildet...

2018-Kia-Stinger-front-view-with-grille_

Endret av Marius2002
fjernet bilde i sitat :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...