Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Saltkjelen skrev:

...og der kom det jeg fryktet. Grillen til den nye iX3. Lukter god, gammeldags klassisk BMW av dette. :roll:

Minner litt om denne. Synes ikke det ser så gæli ut. Er mer et spørsmål om proporsjoner og detaljer som gitteret i grillen:

2012-05-28-180602.jpg.fa61d570a5dec9ee949f3dc936702626.jpg

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saltkjelen skrev:

...og der kom det jeg fryktet. Grillen til den nye iX3. Lukter god, gammeldags klassisk BMW av dette. :roll:
attachment.php?attachmentid=1809725&stc=

Solbrillegrillen😎 Blir kult når man kan få solbriller som matcher grillen på bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Marius2002 skrev:

 Likevel fikk jeg litt Kia Stinger-vibber av denne grillen, ihvertfall på det bildet...

Litt?? :P For meg ser det ut som de bare har tatt KIA sin "signatur grill" å bare skvist den sammen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Saltkjelen skrev:

...og der kom det jeg fryktet. Grillen til den nye iX3. Lukter god, gammeldags klassisk BMW av dette. :roll:
attachment.php?attachmentid=1809725&stc=

Da har du åpenbart ikke greie på gamle BMWer...Er forskjell på sammenhengende nyrer å en enkel grill som bare går litt ned på midten for å hinte til nyregrill. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og du har åpenbart ikke fått med deg rolleyes-smilyen (evt. betydningen av denne) i enden av innlegget mitt, så for å gjøre det enklere å forstå; denne enkelgrillen har ingen forankring i BMWs design - det er rett og slett så langt unna det doble nyredesignet man kan komme (sammenkoblede eller ei). 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er såvidt gira over en ny elbil fra BMW, at jeg velger å overse enkeltelementer fremfor en mulig positiv helhet. Nyrene var ikke noe å hoppe i været av, men igjen - det er på tide med noe nytt og spennende fra den fronten, G01 er en helstøpt model og jeg forventer ikke noe mindre av en elektrisk variant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesielt overraskende er det kanskje ikke, men selv om grilldesignet har eksistert i konseptform, betyr ikke det at det er spesielt vellykket. At BMW tukter med et så ikonisk designelement som dette synes i hvert fall jeg er kritikkverdig - og jeg er åpenbart ikke alene om man leser utenlandske forumer og kommentarfelt. 

Jeg tror endringer som dette ville vært lettere akseptert om BMW ikke hadde besudlet varemerket sitt slik de har gjort de senere årene. Det inngås det ene kompromisset etter det andre, og fra å være trendsetteren i markedet har de blitt den som kopierer og dilter etter.

Fjern den tradisjonelle nyregrillen, og vips sitter man igjen en helt vanlig bil som kunne kommet fra et hvilket som helst merke.


Zinoro-1_E.jpg
attachment.php?attachmentid=1810917&stc=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder selve designet så er jeg helt enig, de skal ikke tukle med ett slikt varemerke. Sammenhengene nyrer er greit, det er både historisk korrekt og fint. Men det må må være en midtdeler mellom nyrene, ikke slik som på konseptet ser alt går i ett. 

Jeg har gitt litt opp alt det nye våset BMW kommer med om dagen, noe av det synes jeg er veldig bra mens annet er forkastelig. Glansdagene fra 80, 90 og 2000 tall hvor alt BMW tok i ble til gull er for lengst forbi. Jeg har funnet ut at jeg for fremtiden vil forholde meg til de produktene jeg synes er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, 2020 er lenge til! Rekkevidden blir som i-pace og e-tron, men effekten er nesten halvparten. Er det lov å håpe at prisen vil bli 70’ish K €?

Ellers er CCS lading på plass, håper det er gitt mulighet for trådløs lading også.

I bunn og grunn er jeg litt skuffet. I3 og i8 har Carbon chassi, er gjennomarbeidet som en elbil, med de fordeler (plass) Og muligheter man da har. Her later det som om man har røsket ut den konvensjonelle dieselen og beholdt bilen as is, med unntak av et par blå plastpaneler og en solbrille grill..  i-pace virker mer helhetlig på dette tidspunktet, det skuffer - noe BMW, for meg fortsetter å gjøre! For sent og for lite..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan ikke iX3 bare se ut som en alminnelig X3 med noen ekstra blå lister som i3 og i8? Jeg er ganske sikker på at de aller fleste som kjøper denne bilen vil at den skal se ut som en ordentlig BMW med ordentlige BMW nyrer (som for min del gjerne må være blå). Merkelig.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Fredrik skrev:

Hvorfor kan ikke iX3 bare se ut som en alminnelig X3 med noen ekstra blå lister som i3 og i8? Jeg er ganske sikker på at de aller fleste som kjøper denne bilen vil at den skal se ut som en ordentlig BMW med ordentlige BMW nyrer (som for min del gjerne må være blå). Merkelig.

Helt enig. Alle tror alle andre synes det de driver med er så sykt interessant. Selv med BMW så er de fleste som kjøper bil ikke så utrolig billinteresserte. Selv om BMW ingeniørene synes de er kule, så er det ikke så mange andre som bryr seg. Jeg tror de fleste "vanlige" folk tenker "OK, dere har en ny type motor oppi, gratulerer. Dere behøver ikke bytte design på bilen for å feire dere selv av den grunn." 

Dieselbilene kommer ikke kun i svart og har røykmaskin bakpå (vel på en måte har de det da men :D ) for å understreke at det er dieselmotor lissom.. 

90% av grunnen til at Tesla lykkes er jo at det ser ut som en noenlunde vanlig bil, og ikke et juletre av plastikk.

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Fredrik skrev:

Hvorfor kan ikke iX3 bare se ut som en alminnelig X3 med noen ekstra blå lister som i3 og i8? Jeg er ganske sikker på at de aller fleste som kjøper denne bilen vil at den skal se ut som en ordentlig BMW med ordentlige BMW nyrer (som for min del gjerne må være blå). Merkelig.

For min del vil jeg at elbilen skal ha elbilens fordeler og være laget som elbil fra bunnen av - som f.eks i3. 

Disse multiløsningene som kommer nå med  diesel/bensin motorisert løsning, samtidig innehar hybrid og hel elektrisk drivlinje... Jeg kan vanskelig se for meg at det er det beste for noe annet en økonomene. Carbon chassi hører jeg heller ikke noe om.  Jack of all trades, master of none.

ser man på i-pace, så er den designet som en elbil, plassutnyttelsen er betydelig bedre her, enn hva man får med et «multichassi». Noen blå flater og en grill som ikke slipper inn luft, det høres ut som en lite gjennomtenkt helhet fra et merke som BMW. Jeg håper jeg tar feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...