Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Tenk om de kom med V8er og 550 hk, bare for å sparke beina under AMG 😂 Blir vel en rekkesekser på rett under 500 hk tenker jeg 😀

Akkurat det med motorer synes jeg Mercedes er mye bedre på om dagen. De tar tilbake rekkeseksere istendefor downsizing til 2.0l som BMW gjør i storskala i alle modeller, og de tviholder på v8'ere i større grad en BMW. 

Men bortsett fra det er BMW bedre på alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ogee1 skrev:

xDrive på X1 og X2 har vel  elektronisk styrt clutch i fordelingskassa, på samme vis som xDrive på de bakhjulsdrevne modellene? I såfall er jo forhjulene alltid 100% koblet til utgående aksel på girkassa mens bakhjulene kan kobles inn fra 0% til 100%. Det vil si at så lenge ikke forhjulene spinner vil det maksimalt bli overført 50% kraft til bakhjulene. Jeg tror ikke dette er nok til å få X2 M35i til å føles som en klassisk BMW uansett bruk av sporty differensialer. MEN, dette er altså synsing fra min side, og jeg vil bli veldig glad hvis jeg tar feil siden jeg synes X2 er en utrolig kul bil!

Jeg synes ikke X1 følers slik ut, men har heller ikke testet X2 og ingen av de på glatt føre. Etter hva jeg har lest er X2 uansett mer tro mot BMW sitt DNA kjøremessig enn det X1 er, men husk at de egentlig (såvidt meg bekjent) er basert på UKL (?)-plattformen og forhjulsdrift med clutch på baken slik at den alltid har litt drift på bakhjulene før den merker hjulspinn etc. Men hva gjelder M35i, så har den M diff på både for- og bakaksel, og derfor tror jeg de har lekt seg litt med oppsettet når det kommer til hvor kjøreglad den vil være. Jeg gleder meg til å lese tester uansett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Slavearbeider'n skrev:

Akkurat det med motorer synes jeg Mercedes er mye bedre på om dagen. De tar tilbake rekkeseksere istendefor downsizing til 2.0l som BMW gjør i storskala i alle modeller, og de tviholder på v8'ere i større grad en BMW. 

Men bortsett fra det er BMW bedre på alt. 

Ja jeg er helt enig i i det. Mercedes gjør mer kule ting, BMW gjør ting mer riktig. Jeg er sikker på at halvparten av de som velger bort en M3/M4 til fordel for en C63 er nettopp pga V8 og lyden. Noe annet som Mercedes er mer lekene med er utvalget av modeller innenfor AMG segmentet. Som at du får C63 og E63 som stasjonsvogn, det selger de enormt med biler på og for meg så er det en gåte hvorfor BMW ikke følger dette. 80 prosent av alle RS6 som selges er stasjonsvogn, halvparten av alle E63 er stasjonsvogn. Så har Panamera Sport Turismo kommet som  er populær. BMW har tradisjon for å bygge M5 Touring, de gjorde dette før alle andre kom på banen. Hva er det dem somler med? Jeg vet at de solgte kun noen få tusen E61 M5 Touring, men tidene har virkelig forandret seg. Vi MÅ få M5 Touring igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den X3 M’en var helt etter min smak. Perfekt avstand mellom dekk og hjulbue - perfekt stuk i mine øyne. Har virkelig vokst på meg de bilene. Parkerte på siden av en ny X3 M40i på en rasteplass i Tyskland, og fikk helt ståpels når den kjørte avgårde. For en lyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er mange som som har rynket på nesen over designet på hekken på nye BMW X5. Vel...det kunne vært verre. Mercedes lanserte i dag sin nye GLE.

CE7A36F4-296D-4B65-8D4F-10CDE5D4F82B.thumb.jpeg.48af07f29f0a2849b05760058b668c62.jpeg

Dette designet var de svært lite heldige med, ser ut som de faller litt tilbake på «gubbe designet» igjen etter noen år med sprekt design. Dette kunne like gjerne vært  en ny Renault SUV, jeg hadde ikke hevet på øyenbrynene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, awt skrev:

Jeg synes generelt Mercedes har gjort mye bra de siste årene, men her gikk de på en smell.

Helt enig. Direkte elegant er den ikke, men damn for et interiør! Eksteriøret til G05 X5 og interiøret til GLE, så har vi den perfekte bilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Saltkjelen skrev:

Helt enig. Direkte elegant er den ikke, men damn for et interiør! Eksteriøret til G05 X5 og interiøret til GLE, så har vi den perfekte bilen. 

Jeg er dundrende uenig med den konklusjonen. Interiøret i denne MB var groteskt! Håndtakene i midtkonsollen var skivebom, gjorde adkomsten til girskifter og annet i midtkonsollen vanskelig. Å den lange LCD planken er da vitterlig ikke elegant, det ser ut som en ettertanke ut. E klassen er langt mer gjennomført. Så alle de meningsløse bildene av SUV i en steinrøys og på stranden... 🙈🤯 her må enkelte bli mer kreative...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes MB er litt på feil vei med eksteriørdesignet sitt etter å kanskje vært en av de mer vågale av de 3 tyske de siste årene. Både nye A-klasse, GLE og CLS ble litt for kjedelig og lite utfordrende utvendig. Vil ikke kalle de stygge, men ikke særlig spennede.

Interiøret synes jeg er bra med unntak av det avlange nettbrettet som ser langt mindre eksklusivt ut enn et skikkelig gammeldags instrumenthus. Synes det ser billig ut når skjermen ikke er integrert i dashbordet. Men hakket bedre i GLE sammenlignet med A-klassen.  Men mulig det er dette de hippe unge med penger synes er kult idag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ron Jeremy skrev:

Jeg er dundrende uenig med den konklusjonen. Interiøret i denne MB var groteskt! Håndtakene i midtkonsollen var skivebom, gjorde adkomsten til girskifter og annet i midtkonsollen vanskelig. Å den lange LCD planken er da vitterlig ikke elegant, det ser ut som en ettertanke ut. E klassen er langt mer gjennomført. Så alle de meningsløse bildene av SUV i en steinrøys og på stranden... 🙈🤯 her må enkelte bli mer kreative...

Det er selvsagt lov å være uenig i det! :D

Jeg er enig i at midtkonsollen i X5 er vesentlig penere, men så stopper det også der i mine øyne. Mercedes har for øvrig rattgir, noe som simplifiserer det med midtkonsollens adkomst. Ellers ser man jo tydelig at BMW forsøker å ta etter Mercedes ved å sammenkoble skjermen med en plastikkbit (?) i sort høyglans mot instrumentpanelet. Jeg gjetter om fire-fem nye BMW-interiør, så ser vi en "LCD-planke" i samtlige BMWer slik Mercedes har i dag. En ting er i hvert fall sikkert; interiøret i den nye X5en er fint og står ikke mye tilbake for GLE. Noe annet er det derimot med E-klasse som rett og slett pinliggjør 5-seriens interiørdesign.

maxresdefault.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Det er selvsagt lov å være uenig i det! :D

Jeg er enig i at midtkonsollen i X5 er vesentlig penere, men så stopper det også der i mine øyne. Mercedes har for øvrig rattgir, noe som simplifiserer det med midtkonsollens adkomst. Ellers ser man jo tydelig at BMW forsøker å ta etter Mercedes ved å sammenkoble skjermen med en plastikkbit (?) i sort høyglans mot instrumentpanelet. Jeg gjetter om fire-fem nye BMW-interiør, så ser vi en "LCD-planke" i samtlige BMWer slik Mercedes har i dag. En ting er i hvert fall sikkert; interiøret i den nye X5en er fint og står ikke mye tilbake for GLE. Noe annet er det derimot med E-klasse som rett og slett pinliggjør 5-seriens interiørdesign.

maxresdefault.jpg

Vi er enige om mangt Lasse. Jeg tenkte ikke på det sedvanlige rattgiret til MB. Ifht LCD planken, så ser vi det samme og ja, det ender nok opp med det samme hos BMW også, MB hoppet bare over en generasjon og sammenføyde hele sulamitten. Selvom kommende flaggskip (?) 8 serien har skjermen midtplassert. Jeg er nok litt i overkant sensitiv når det gjelder form fremfor funksjon rundt midtarmlene, her er BMW veldig ryddig. Mens i-pace har tatt en Volvo, tar her MB en slags offroad løsning, som i mine øyne er meningsløs, det kunne fungert i G klassen, men ikke i denne modellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også synes de siste Mercedes interiørene har vært veldig pene og se på. De har den ekstra prikken over Ien som skal til i en premiumbil. Jeg har sagt før at G30 hadde vært helt perfekt med interiørdesignet fra E klassen men med materialer og byggekvaliteten fra G30 interiøret. 

GLE interiøret er det første nye interiøret til Mercedes som jeg ikke synes er fint, det ser rett og slett gammelt og utdatert ut. Interiøret i nye X5 er den nye klasse standarden 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over denne sammenlikningen her 👍 Tror faktisk at jeg med tiden skal bli fortrolig med den nye X5 hekken, men det vil ta noe tid og velvilje 😉

26FFDBB7-73E4-4753-876C-6722616A9FBE.thumb.png.776a30bde9a19b7a1caca8deddfd663d.png

Jeg tror også nye X5 kommer til å beholde posisjonen som segmentets leder. Det er noe den modellen har som gjør at denne har vært her i 20 år, litt som med Golfen i sin klasse. Det kommer av og til modeller som er bedre, men det er liksom X5 folk vil ha. Utgående X5 var nesten i grove trekk en facelift E70, den ble fort gammel og BMW bytter den ut etter bare 5 år på markedet. Men, på tross av tøff konkurranse fra ny Q7 og XC90 så har den klart å holde tronen på salgs statestikkene. Det er litt fasinerende og sier ikke så rent lite om hvor populære biler i denne klassen er. 

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Kom over denne sammenlikningen her 👍 Tror faktisk at jeg med tiden skal bli fortrolig med den nye X5 hekken, men det vil ta noe tid og velvilje 😉

26FFDBB7-73E4-4753-876C-6722616A9FBE.thumb.png.776a30bde9a19b7a1caca8deddfd663d.png

Jeg tror også nye X5 kommer til å beholde posisjonen som segmentets leder. Det er noe den modellen har som gjør at denne har vært her i 20 år, litt som med Golfen i sin klasse. Det kommer av og til modeller som er bedre, men det er liksom X5 folk vil ha. Utgående X5 var nesten i grove trekk en facelift E70, den ble fort gammel og BMW bytter den ut etter bare 5 år på markedet. Men, på tross av tøff konkurranse fra ny Q7 og XC90 så har den klart å holde tronen på salgs statestikkene. Det er litt fasinerende og sier ikke så rent lite om hvor populære biler i denne klassen er. 

Ml og gle har vel solgt en del de også. Mercedes har nok ett helt annet image på bilene, men både Bmw og Mercedes har nok gått litt fra ytterpunktene og nærmet seg hverandre.

Jeg synes gamle gle var veldig kul og se på utenifra, men den led av å være gammel på innsiden. X5n var for meg også en bedre bil og derfor jeg kjøpte den, men tror man blir fornøyd uansett hva man velger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...