Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

8 timer siden, Fredrik 90 skrev:

En kamuflert X7 har blitt spottet på Ringen. Det er kanskje ikke så uvanlig i seg selv, men det at den har OAL skilter er litt interessant. OAL på tyske skilter betyr at bilen kommer fra byen Buchloe, stedet hvor Alpina holder til 😎

510A5EF6-0C4B-43E2-B44B-A8AFD04433CD.thumb.jpeg.1b08f583970d560dc7f71e2216843399.jpeg

Ser jo også ut som at fargen kan være Alpina blau, så det hadde vært noe! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan spennende? Hvis BMW utvikler en relativt hardcore MX7 vil en Alpina X7 sannsynligvis være en mer "voksen" GT-variant av det samme. Mer dreiemoment for komfort og med nogenlunde identiske ytelser uten å gi en tilsvarende forsøksvis sportslig opplevelse som BMW vil gjøre med en M-modell. På den annen side utfyller BMW og Alpina hverandre på en utmerket måte med disse konseptene og dét er definitivt en god ting... :) 

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke BMW kommer med noen M variant av X7. Denne skal tilsvare 7-serien som heller ikke har noen ren M variant. Men Alpina har lang tradisjon for å foredle 7-serien, så da er det jo ikke unaturlig at de kommer med sin variant av X7. Alt Alpina kommer med er spennende i mine øyne 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går tydeligvis litt rykter om en mulig Touring utgave av neste M3. 

https://www.bmwblog.com/2018/10/29/bmw-m3-touring-reportedly-being-considered-by-top-brass/

Jeg er jo blant dem som virkelig håper at M bilene kommer i Touring, men først og fremst M5en. Her er det nå ganske mange konkurrenter og BMW regelrett gir kunder til AMG eller Audi ved å ikke tilby M5 Touring. Jeg vet at både E34 og E61 i M5 Touring solgte i små antall, men jeg vil mene at ting har forandret seg litt siden sist. Ikke minst at M5en nå har firehjulstrekk.

Blir spennede å se hva som skjer. Dette er som sagt kun løse rykter, men det er ingen røykt uten ild som det heter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Det går tydeligvis litt rykter om en mulig Touring utgave av neste M3. 

https://www.bmwblog.com/2018/10/29/bmw-m3-touring-reportedly-being-considered-by-top-brass/

Jeg er jo blant dem som virkelig håper at M bilene kommer i Touring, men først og fremst M5en. Her er det nå ganske mange konkurrenter og BMW regelrett gir kunder til AMG eller Audi ved å ikke tilby M5 Touring. Jeg vet at både E34 og E61 i M5 Touring solgte i små antall, men jeg vil mene at ting har forandret seg litt siden sist. Ikke minst at M5en nå har firehjulstrekk.

Blir spennede å se hva som skjer. Dette er som sagt kun løse rykter, men det er ingen røykt uten ild som det heter.

Ja, M stasjonsvogner er tøft, men vet du noe om hvor mye Audi og Mercedes selger av dine RS og AMG vogner? Lurer på hvor stort dette markedet er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, E.H.D skrev:

Ja, M stasjonsvogner er tøft, men vet du noe om hvor mye Audi og Mercedes selger av dine RS og AMG vogner? Lurer på hvor stort dette markedet er. 

Jeg vet at RS4 og RS6 kun kommer i stasjonsvogn. Jeg leste også ett sted at på E63 så sto stasjonsvogna for rundt 50% av salget, noe lavere på C63 men denne kommer heller ikke med firehjulstrekk. Så har vi jo Panamera Sport Turismo, så det har begynt å komme noen utfordrere i dette segmentet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@E.H.DUSA er definitivt det største markedet for disse modellene og det handler om et relativt lite antall. Rundt 120-150 biler pr. år i USA for E63S stasjonsvogn og kanskje et litt større antall når det gjelder de billigere modellene. Sedanene selges i et litt større antall i USA - rundt 1000-3000 stk. litt avhengig av modell. For AMG G-serien under 100 stk. pr. år i USA. Når dette er nevnt handler dette om temmelig kostbare biler også i USA så salget begrenser seg selv.

BMW solgte f.eks i 2017 under 10000 stk. 7-serier i USA. I resten av verden solgte BMW 55000 stk. 7-serier inkl. i Europa med over 740 millioner mennesker. Markedet for slike biler er minimalt når man kommer utenfor Norge, USA, Sveits og etterhvert Kina (over 1400 millioner mennesker)... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg vet at RS4 og RS6 kun kommer i stasjonsvogn. Jeg leste også ett sted at på E63 så sto stasjonsvogna for rundt 50% av salget, noe lavere på C63 men denne kommer heller ikke med firehjulstrekk. Så har vi jo Panamera Sport Turismo, så det har begynt å komme noen utfordrere i dette segmentet.

Audi har rs7 som sedan varianten, selv om det ikke er helt samme bil så vil den konkurert mot rs6 sedan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik skrev:

BMW solgte f.eks i 2017 under 10000 stk. 7-serier i USA. I resten av verden solgte BMW 55000 stk. 7-serier inkl. i Europa med over 740 millioner mennesker. Markedet for slike biler er minimalt når man kommer utenfor Norge, USA, Sveits og etterhvert Kina (over 1400 millioner mennesker)... :)

Jeg tenker BMW bør være fornøyd med de tallene der. Tilbake i tid med E23, E32 og E38 så var det sjelden de klarte mere enn 50000 pr. år. Skulle BMW kun lagd 7 serie så hadde det nok vært dårlig butikk. De er jo like mye laget som et utstillingsvindu. Som @Fredrik sier så er det et minimalt marked.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, danskiii skrev:

Jepp, men det ser ut til at det er få biler og ihvertfall i Norge. Jeg kan ikke tro det er mange M3, M4, M4 cab og M4 GTS som er solgt i Norge(eller importert hit) som er produsert mellom 2. mars og 30. september 2016, når det på verdensbasis er det 2661 kjøretøy. Uansett til de som er berørt så ser det nå ut til at BMW rydder opp. Skulle såklart bare mangle, da slike feil ikke skal skje i en BMW M anno 2016, men da blir det ihvertfall i orden :)

Endret av Marius2002
leif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...