Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

8érn er lekker, cabrioleten er fantastisk. Litt vel mye som skjer når man ser den rett bakfra kanskje og interiøret ser ifht nye X5, nesten datert ut. Har stor tro på 8GC også, 6GC er fremdeles en bil jeg snur meg etter, et mektig syn. Godt å se at de velger stofftak igjen, bilen blir lettere, enklere å få "fin" og så blir bagasjerommet ikke krampeaktig lite heller. 8 serien blir spennende, vil tro den har en veldig presence på veien og i virkeligheten, denne må sees snart for rett inntrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 Serie Cabriolet er sikkert en fin bil, men jeg tar heller en ny Z4 M40i. Fantastisk 😎

Det eneste jeg ikke liker er "knottene" i nyrene. Der vil jeg heller ha klassisk BMW design. Bakenden på bilen er imidlertid helt nydelig designet etter min mening.

 

 

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manuell kasse er spottet i nye G20 3-serie, hvilket er bra om den også kobles til de litt artige motorene. Det som slår meg er hvor gammeldags disse manuell girspakene ser ut der de står opp midt i en moderene midtkonsoll med masse knapper og pene overflater. En automat girspak glir bedre inn i designet på moderene interiører. 

532460C6-2B88-4079-9792-33D6C7459474.jpeg.3ebba74f6e05a8150501c07d3c78492b.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Manuell kasse er spottet i nye G20 3-serie, hvilket er bra om den også kobles til de litt artige motorene. Det som slår meg er hvor gammeldags disse manuell girspakene ser ut der de står opp midt i en moderene midtkonsoll med masse knapper og pene overflater. En automat girspak glir bedre inn i designet på moderene interiører. 

532460C6-2B88-4079-9792-33D6C7459474.jpeg.3ebba74f6e05a8150501c07d3c78492b.jpeg

Spørs om ikke manuell bare kommer på de minste motorene som f.eks 318. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Manuell kasse er spottet i nye G20 3-serie, hvilket er bra om den også kobles til de litt artige motorene. Det som slår meg er hvor gammeldags disse manuell girspakene ser ut der de står opp midt i en moderene midtkonsoll med masse knapper og pene overflater. En automat girspak glir bedre inn i designet på moderene interiører. 

532460C6-2B88-4079-9792-33D6C7459474.jpeg.3ebba74f6e05a8150501c07d3c78492b.jpeg

Jeg har sverget til manuell i alle år, men med dagens automatkasser vet jeg egentlig ikke om jeg kan si jeg savner manuell. Manuell giring fungerer så godt på disse kassene  at man får både i pose og sekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, StigJ skrev:

Enig @Fredrik Liker nye Z4en bare mer og mer. Skikkelig kult design. Knottene i grillen synes jeg også er stilig. Har de hatt Zagato konseptet i tankene mon tro, bare forenklet det litt? 

Dét er en interessant tanke, men jeg tenker også på Mercedes-AMG og Kia. På den annen side ser vi at BMW forsøker nye veier når det gjelder de grunnleggende kjennetegnene for merket. Borte er de tradisjonelle rillene i grillen og borte er de sideliggende runde frontlysene. Allikevel er bilen umiskjennelig en BMW. Jeg trenger litt tid til å venne meg til dette etter mange år med interesse for BMW, men jeg tror at dette er en fornuftig strategi med tanke på at elektriske biler totalt kommer til å endre de tekniske forutsetningene for designet av biler.

Manuelle gearkasser er definitivt gammeldags, men du verden så morsomt det er med stikke og en skikkelig gearkasse som det pleier å være i en BMW... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, macrorain skrev:

Jeg har sverget til manuell i alle år, men med dagens automatkasser vet jeg egentlig ikke om jeg kan si jeg savner manuell. Manuell giring fungerer så godt på disse kassene  at man får både i pose og sekk.

Helt enig. Må si at min ZF 6hp kasse her helt nydelig etter omprogrammering. Jeg savner ikke manuell i den bilen. ZF 8hp har blitt en fantastisk kasse, som du skriver pose og sekk :)  Man mister vell utstyr som ACC når man har manuell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dagens BMW design vil vokse på meg. Den eneste bilen de har avduket i senere tid, og som visuelt sett sitter med en gang, er 8-serien. Z4 i siste versjon fremstår som at de ikke helt vet hvor de skal med linjene sine. Altså litt som Bangle, bare kjedelig i tillegg. X5 og X7 er helbom. Synes heller ikke G20 og G30 er noen oppgradering fra forgjengerne. Snarere tvert imot.

Automatkassene får imidlertid tommel opp. de er fenomenale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, StigJ skrev:

Ja den der så egentlig rimelig trist ut. av en eller annen grunn så var det Mercedes det første som slo meg da jeg så bildet... 

 

Ikke så rart at du trodde det var Mercedes, det er jo samme layout på knappene til idrive som Mercedes har til command.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye Z4 er definitivt et frisk pust fra BMW. De har gjort mye rett i det siste, nye 3 serie er også noe jeg har trua på. G05 ser og høres grom ut med V8, men 2 runde stusser inne i et sort firkanta rør, er noe nær en fiasko!!! Selv skal jeg til Gumpen å teste e-tron, spent hvordan det står til i-pace.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...