Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Forøvrig så ser jeg fram til M6 Grand Coupe som det ryktes skal få hele 580 hester fra sin 4,4 liters V8er, her vil nok Panamera Turbo S få litt konkurranse :wink:

Tror du det... mot en Panamera Turbo S som i praksis leverer rundt 650 HK, 800 Nm og 0-100 Km/t på 3,6 sekunder. Velbekomme... Porsches "7-serie" spiser små BMW GT´er til frokost... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ett voksent lydbilde i den 3 sylindra motoren, hadde jeg ikke vist bedre så kunne jeg ha trodd det var en rekkesekser :) Så ut som den gikk sånn passe godt også.

Rekkesekser i M3 synes jeg er helt ok, tilbake til røttene liksom(nei jeg har ikke glemt S14). Audi holder på V8ern i sin RS4 og det tror jeg kommer til å straffe seg når det gjelder vektbalanse og forbruk, skal ikke forundre meg at F30 M3 blir både raskere og mer økonomisk :) V8er i disse bilene blir feil, men M5 og større må ha V8er for at det skal bli "riktig" :wink:

Helt enig i at Audi rett og slett "driter" seg ut med RS4 og gammel V8. Hvem vil kjøpe en RS4 som er 0-100 på 4,7, når du får en S4 som lever samme tid 0-100, og med en 3.0 Kompressormatet V6 som leverer bedre forbruk, og som faktisk ha blitt testet til å være VESENTLIG raskere enn oppgitt. De burde heller benyttet denne motoren i RS4, evt. kunne de heller brukt en tunet versjon av 2,5 l. 5-ern som sitter i RS3/TT-RS.. TT-RS er riktignok en mindre bil, men denne leverer jo 0-100 på 3,9 sek. Og FOR en lyd!! Tipper RS4 blir KRAFTIG frakjørt av nye M3, tipper dagens M3 kjører greit ifra nye RS4 også.. For Audis vedkommende får de heller satse på en moderne tolkning av den gamle 2,2 l. eller 2,7 biturbo - DET var gode motorer!! Få tak i motoren i Audi Concept quattro : 8)8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du det... mot en Panamera Turbo S som i praksis leverer rundt 650 HK, 800 Nm og 0-100 Km/t på 3,6 sekunder. Velbekomme... Porsches "7-serie" spiser små BMW GT´er til frokost... :P

Du den diskusjonen der har vi hatt i din tråd og det får holde! Der ble det bevist med videobevis at F10 M5 kjørte i fra Panamera Turbo S (580 hk by the way) så ferdig med det. Du sa filmen var useriøs selvfølgelig men du om det, her tar vi ingen videre diskusjon Fredrik :)

Back to topic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heheh... vi kan godt holde oss til topic, men det var du som først sammenlignet med Panamera i denne tråden og den aktuelle filmen du refererer til er gjennomført useriøs (les: rullende start uten elektronisk måleutstyr). Vi snakkes når BMW´s GT kommer under 4 tallet 0-100 Km/t... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3'eren hørtes jo frisk ut! Er det likevel håp for mindre motoriserte BMW'er med tanke på lyd fremover?

Ang. Active Hybrid, så driver den jo på bakhjula når den går på el. Altså har du helt lineært skyv når du skal legge den brei på Ikea, i rundkjøringer, på påkjøringsramper osv :)

Så er det bare å skru den over på "blandet" eller bensindrift når du kommer ut på hovedveien :)

Til mitt kjøremønster fungerer en slik løsning ganske bra. All kjøring i byen på el, og motorvei med hjelp fra bensinmotoren. (Uten å bli sett i en av disse grusomme "miljøbilene").

Om denne pakka da kommer med 3'eren presentert over her vil jeg si en har en knallsterk pakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprekt at de kjører i vei på det samme felgdesignet som M550´n blir levert med på den øvre der.. Ellers må jeg si at jeg synes sideprofilen på den øvre minner om det nye Volvo-designet frem til midten av bilen, derfra å bakover minner den om en MB, synes jeg.. Uansett en kul bil! Denne kan det da vel ikke komme noen M-pakke til, den ser jo "M-ified" ut allerede..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildene er photoshopet, men jeg tipper en kan velge felger ut fra lageret til BMW, om det ikke er nye ET'er ute og går pga FWD.

Den ser ganske M-ifisert ut allerede ja. Kanskje den kommer litt mer nedtonet som standard. (Håper ikke det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...