Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Knalltøff fra siden og bak. Kule farger. Likte veldig godt den gule. Den og i ren M-sportutgave kan bli en hit :) M Sport X synes jeg ble litt vel mye lysegrå plastikk rundt. Frontfangeren bli kanskje litt for munn. Hadde kanskje nesten blitt bedre med ulakkert som har vært på tidligere/andre X-modeller.

Litt usikker på frontfangeren med de trekantede inntakene. Likte den nye grillen, og ikke minst rondellen på C-stolpen.

 Synd at denne blir bygget på UKL med det som vi kjenner til med understell og interiør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter litt med de trapesformede hjulhusene og er usikker på grillen, men ellers liker jeg egentlig designet på bilen. Rondellen på C-stolpen er definitivt kul og burde bli et fast varemerke for BMW. Som Stig nevner er det synd at plattformen legger opp til primært forhjulstrekk og dermed fravær av rekkeseksere, men jeg tror egentlig at få vil klage når de får bilen ut på veien. X2 er og ser bedre ut enn veldig mye annet i denne klassen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne likte jeg, mye bedre enn X1. Gul i M sport utgave tror jeg vekker oppsikt :)  Men interiøret var litt nedtur. Kjekt å se at den ikke er alt for ulik konseptet, er mange nok eksempler på at det har blitt tonet slt for mye ned. Dersom hovedkonkurrenten er Evoque og GLA, er jeg ikke i tvil om at X2 hadde stått i min carport :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Fredrik skrev:

Jeg sliter litt med de trapesformede hjulhusene og er usikker på grillen, men ellers liker jeg egentlig designet på bilen. Rondellen på C-stolpen er definitivt kul og burde bli et fast varemerke for BMW. Som Stig nevner er det synd at plattformen legger opp til primært forhjulstrekk og dermed fravær av rekkeseksere, men jeg tror egentlig at få vil klage når de får bilen ut på veien. X2 er og ser bedre ut enn veldig mye annet i denne klassen... :)

Rondel på C stoplen er retro og kult, litt rart at dette elementet blir lansert på X2, men men.

Dette er jo UKL plattformen, heldigvis er girshifteren endret, F48 har jo 8 trinns Aisin girkasse på grunn av sin tverrstilte motor, ikke ZF som andre 8 trinns BMW girkasser.

Men X2 bruker her i sin S-drive utgave (FWD) en dobbeltklutsj kasse, 7 trinn. Er dette noe vi vil se mer av, tro?

Meg bekjent har kun BMW brukt dobbeltklutsj kasser på rene M biler, som M2, M3, M4, M5 og M6

Rart at det er to ulike girkasser på S og X-drive og er sistnevnte ZF eller Aisin?

Sist men ikke minst, prisen er relativ drøy, kommer kanskje en mer snusfornuftig og nøktern motorisering etterhvert, som vil bringe prisen ned i mer "rett" prisleie? Og hvis F48 kommer som hybrid, vil vel kanskje også X2 få en slik løsning?

Endret av Ron Jeremy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter nærmere øyesyn ser jeg at X2 har de automatiske blinklys- og vindusviskerhendlene som konstant står i 0-posisjon. Merkelig (dog en stor glede) av BMW, som nylig har fjernet disse hendlene på alle nye BMWer, å videreføre dette på en 2019-modell. Dog småtrist at det er denne modellen som beholder de fantastiske hendlene og ikke de større modellene fra 3-serien og opp. La oss håpe at dette betyr en tilbakeføring av disse ved neste oppgradering på modellene som har fått de degradert. [-o<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Etter nærmere øyesyn ser jeg at X2 har de automatiske blinklys- og vindusviskerhendlene som konstant står i 0-posisjon. Merkelig (dog en stor glede) av BMW, som nylig har fjernet disse hendlene på alle nye BMWer, å videreføre dette på en 2019-modell. Dog småtrist at det er denne modellen som beholder de fantastiske hendlene og ikke de større modellene fra 3-serien og opp. La oss håpe at dette betyr en tilbakeføring av disse ved neste oppgradering på modellene som har fått de degradert. [-o<

Hahaha disse hendlene, men ja, de hendlene er faktisk et must(og et stort savn). Alt annet er både tungvint og utdatert. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer fortsatt på om det kan være noe mer bak dette enn dumme forbrukere(?) Astraen vår (2007) har automatiske hendler, mens foreldrene mine sin 2017 Mokka X har manuelle. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Saltkjelen skrev:

Etter nærmere øyesyn ser jeg at X2 har de automatiske blinklys- og vindusviskerhendlene som konstant står i 0-posisjon. Merkelig (dog en stor glede) av BMW, som nylig har fjernet disse hendlene på alle nye BMWer, å videreføre dette på en 2019-modell. Dog småtrist at det er denne modellen som beholder de fantastiske hendlene og ikke de større modellene fra 3-serien og opp. La oss håpe at dette betyr en tilbakeføring av disse ved neste oppgradering på modellene som har fått de degradert. [-o<

Neppe en tilbakeføring, mer en konsekvens av at X2 er en litt «eldre» model som får eldre teknologi. Men noen ganger er velprøvd bedre enn det helt siste. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Marius2002 skrev:

Hahaha disse hendlene, men ja, de hendlene er faktisk et must(og et stort savn). Alt annet er både tungvint og utdatert. :D

Hehe, jeg skal gnåle om disse hendlene og terrorisere BMW med henvendelser om disse helt til de kommer tilbake igjen (iallefall som en option - jeg hadde gladelig betalt 5000kr for dette). :devil:

5 timer siden, awt skrev:

Lurer fortsatt på om det kan være noe mer bak dette enn dumme forbrukere(?) Astraen vår (2007) har automatiske hendler, mens foreldrene mine sin 2017 Mokka X har manuelle. :?

Forstå det den som kan. Jeg tror vel også at dette beror på dumme forbrukere (spesielt etter at de begynte med "mainstream-modeller" i form av FWD). Ironisk nok har jo disse bilene (især X2 og 2AT/GT, vel) fortsatt disse hendlene.

4 timer siden, Ron Jeremy skrev:

Neppe en tilbakeføring, mer en konsekvens av at X2 er en litt «eldre» model som får eldre teknologi. Men noen ganger er velprøvd bedre enn det helt siste. 😉

Tja, det er jo flere eldre modeller som nylig har fått oppgradert disse i senere tid (F3x og F2x), så det er litt rart at en "gammel" modell som X2 ikke har fått de nye hendlene. Det er i hvert fall lov å håpe, for de nye hendlene er intet annet enn en tragedie. Godt der flere som irriterer seg over disse på internasjonale fora også, og jo fler som påpeker det desto bedre er det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ca. 150 år har hendlene hos BMW (og Opel tydeligvis :P) stått "i midten" hele tiden mens man betjener de, mens nå flytter man hele spaken ned når man skal blinke, og den spretter opp igjen når man har dreid rattet nok. Slik man gjorde før krigen ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...