Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Blir nok en V8er også, var snakk om V12 også men det har vært litt stille om de ryktene i det siste. Men ettersom denne skal bygges på samme plattform som SUV-en Rolls Royce Cullinan så er det jo håp om en tolver... Særlig når GLS og Bentayga har det 😀

Ettersom «50i» modellen blir en modell uten M foran, så ligger det nok i kortene at M60i er på trappene. Vil tippe modellen får akkurat samme motoralternativer som 7-serien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da ser det ut til at 8-serien har lekket.. Det er synd å si det, men dette var rett og slett nitrist. Dette skal liksom konkurrere med S-klasse Coupè? Really? BMW trenger seriøst Chris Bangle eller noen andre på plass i designavdelingen igjen.

BMW-8-Series-Leaked-539x553.jpg
BMW-8-Series-Leaked-2-466x830.jpg
vs. 8-serie Concept
BMW-8-Series_Concept-2017-1600-11.jpg

BMW-8-Concept-Series-photos-11.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får litt Toyota/Lexus vibber over en del av designet på 8-serien. Blir litt for mye linjer hit og dit og streker opp og ned, sammenlignet med det rolige og avstemte (og selvsikre) som jeg mener har preget tidligere BMW`er. Trist at også BMW hiver seg på trenden med  (unødvendige?) diffuseråpninger/luftespalter.

På en del av de siste bilene til BMW får jeg en følelse av at BMW i større grad henger seg med på designtrender i stedet for å være de som leder an og definerer trendene. Men mulig jeg er litt hard nå. Blir spennende å se hva jeg synes om et år eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der lignet alt for mye på Lexus - som det blir nevnt ovenfor her er det alt for mange linjer i alt for mange retninger. Lignet litt på LF-A bak, men der LF-A etter min mening er vellykket i sin helhet, ser det bare merkelig ut her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 serien, øverst i hierarkiet. Dette er hva BMW kommer opp med... hvis dette blir resultatet, så har igjen BMW for stort gap mellom designstudiene fra de nydelige conceptene til det endelige resultatet. X2 er friskt i minne, nå dette. Jeg har fulgt BMW i 2.5 tiår, det er svært få av de nye modellene som «snakker» til meg, dessverre. Jeg er usikker på om det «bare» er meg eller om BMW har mistet grepet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

8 serien, øverst i hierarkiet. Dette er hva BMW kommer opp med... hvis dette blir resultatet, så har igjen BMW for stort gap mellom designstudiene fra de nydelige conceptene til det endelige resultatet. X2 er friskt i minne, nå dette. Jeg har fulgt BMW i 2.5 tiår, det er svært få av de nye modellene som «snakker» til meg, dessverre. Jeg er usikker på om det «bare» er meg eller om BMW har mistet grepet?

Hehe, spot on! Toppen av hierarkiet, og dette er maksimalt av det BMW greier. BMW har rett og slett gått fra å være en trendsetter til å bli en middelmådig "japse". De prøver for hardt, og en del av designet er rett og slett "alt for mye". Man kan si mye rart om Bangle, men designet hans var en trendsetter og står fortsatt som moderne den dag i dag. Det kan man ikke si om alle etterkommerne (modellene), dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser jo ut som om den har blitt påkjørt kraftig i hekken. Den kan jo ikke se sånn ut, ingen kan ha designet den hekken og etterpå stått og sett på og tenkt «det der ble jævla lekkert»? Fronten er vel grei, ikke det råeste jeg har sett men feit nok til denne bilen. Men jeg skulle nok ønske at BMW dro til litt ekstra når de først lager en super eksklusiv bil.

 Nå skal ikke jeg dømme noe før jeg ser bedre bilder og ser bilen live.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8-serie concept var lovende, men dette så ikke bra ut. Bildet ser noe sammenpresset ut og mulig inntrykket blir annerledes ved et skikkelig bilde. Sett på spionbildene, så ser det ikke så ille ut, selv om BMW er ekspert på å skjule former med sine psykadeliske bilfolier på testbilene.

bmw-8-series-spy-pics.jpg.e19a3f067ef7a4003cdd6e1a97b1f74c.jpg

 

Ellers i samme "bildeserie" som den avslørte 8-serien, det første bildet av bilen forfra. Så synes jeg også det er noe spennende i bakgrunnen. Mini Cooper sedan og nye 1-serien? Den til høyre er definitivt en Mini, og jeg synes jeg ser to dører på siden :) 

BMW-8-Series-1.thumb.jpg.18039dca51776ec24a5a2589d592b699.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dere krisemaksimerer litt jeg.. Tror til og med hekken kommer til å se bra ut (på sin egen sære måte) i virkeligheten.

Et tips kan jo være å se på M8 GTE for de som vil se mer av bilen. Ta bort breddekit og aero, så får man nok et greit inntrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, TRF skrev:

Jeg synes dere krisemaksimerer litt jeg.. Tror til og med hekken kommer til å se bra ut (på sin egen sære måte) i virkeligheten.

Et tips kan jo være å se på M8 GTE for de som vil se mer av bilen. Ta bort breddekit og aero, så får man nok et greit inntrykk.

Det er mulig :) Jeg fant et bilde fra en som gjorde litt "lens correction". Det så straks bedre ut enn det over :)
26232852_2415192695173822_5000961067114188605_o.thumb.jpg.3b35083c8b48087223a10c1db22716d2.jpg

 

Ellers er folk på Facebook mye enig med oss her om det første bildet av bakenden, bimmerpost la ut en link:

facebbcommnts.thumb.jpg.660b888c22464607b6c5a489c5d479a4.jpg


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...