Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Det var akkurat samme diskusjonen før G11 kom, enkelte mente at den ikke kom til å komme med V12. Jeg mener at en V12er i topputgaven er en selvfølge, denne bilen skal konkurrere mot AMG og Bentley og da må den ha V12. Det er kanskje vanskelig for oss i Europa å skjønne dette, men i enkelte markeder så er en bil i dette segmentet uhørt hvis den ikke har V12. Tro meg, hadde ikke dette vært tilfelle så hadde V12ern vært borte for lengst. Fokuset på utslipp og dagens motorteknologi gjør at det finnes ikke en oppgave en moderene V8er ikke gjør bedre enn V12ern. Men likevel, en bil i dette segmentet skal ha V12 som ett alternativ. 

Så i mine øyne så avgjør BMW selv hvilket segment de vil plassere denne bilen. Får den kun seksere og åttere så er og blir dette en arvtaker til 6-serien. En bil som da ikke får spille på lag med S klasse Coupe, Aston Martin og Bentley. Får den en V12er så viser BMW at de vil noe med modellen, litt sånn de gjorde da de introduserte E31 8-serie i 1989.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En M860i xDrive med 6,6L V12 er nok helt sikkert planlagt, 7-serie tilbyr dette og 8-serien burde følge etter. Noe annet ville vært rart. Jeg tipper også 4,4L V8ern som står i 550i vil finne vegen til denne, da som åpenlyse grunner burde bli 850i. Og en innstegsmodell med en rekkesekser, 840i eller noe. Noe lavere motorisering med en rekkefirer (f.eks. 830i) ville vært å skutt seg selv i foten. Selv om BMWs rekkefirere idag er svært gode motorer vil ikke disse passe til denne typen bil. Man skal vel heller ikke se bort fra at en hybridutgave kan dukke opp, får håpe de da kopierer litt Porsche (918) og da har en V8 fossil pluss to elektromotorer. :)

Nytt for meg, mulig jeg er slow, men 8-serien kommer også som cabriolet:

bmw-8-convertible-64.thumb.jpg.b4dac361958ae22ad51ada9046f7f8ae.jpg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt flere bilder av G05 X5. Hadde man ikke visst det var en X5, ville jeg trodd det dreiet seg om en Audi Q5/Q7 sett bakfra. Ser også ut til at BMW lager en vri på knekken fra bakskjermene til dørpanelene. Ser også at coronaringene fortsatt er av den lave typen.

BMW%20X5%20Less%20camo%2012.jpg?w=1240&h
BMW%20X5%20Less%20camo%208.jpg?w=1240&h=
BMW%20X5%20Less%20camo%202.jpg?w=1240&h=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, papertiger skrev:

Synes rett og slett at nyrene her blir for voldsomme altså... står ikke i proporsjon til resten av fronten. Litt som Lexus sin grill.

Det er godt mulig du har rett, men jeg har faktisk troa på de store nyrene og synes de inntil videre er kledelig. :D Det kan være noe i det som @Saltkjelen postet om uttalelsen fra BMW. Jeg har ikke sett bilder/info om at de mindre modellene skal få stor grill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyrene vokser og vokser, snart er det ikke noe front igjen på nye BMWer....bare nyregill alt sammen. Man kan kanskje kritisere G30 for å ikke være spennede nok, men den har iallfall perfekt størrelse på nyregillen 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Nyrene vokser og vokser, snart er det ikke noe front igjen på nye BMWer....bare nyregill alt sammen. Man kan kanskje kritisere G30 for å ikke være spennede nok, men den har iallfall perfekt størrelse på nyregillen 😀

Ja, men må huske at BMW har hatt så store nyrer at de dekker hele fronten. Ja, det er over et halvt århundre siden, men likevel. Inntil ferdig produkt er vist av X5, X7 og 8-serien velger jeg å ha troa. :)

bmw_507_3.thumb.jpg.1f494be21b2f43e58334e2b5bff90c38.jpgbmw-328-roadster_blue_12.thumb.jpg.1bd594b421c56c435270888fcc0df915.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Daniel. skrev:

Ser ikke ut som Mercedes tar de klokeste valgene mtp design heller :blink: Lyktene ser helt snåle ut sånn..

[...]

Det er kanskje ikke den aller peneste fronten, men det er likevel ikke så halvgalt. Ikke glem at BMW lanserte 1-serie med markedets styggeste front for noen år siden - LCI-utgaven er dog griselekker. Se likevel på hvordan interiøret i A-klassen er. Dette er virkelig solide greier. BMW har mye å forbedre om de skal være mer high-end enn A-klassen.

attachment.php?attachmentid=715906&stc=1

Mercedes-Benz-A-Class-013-830x553.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, bricks skrev:

"Dieselgate" satte jo sine spor. Tror alle bil-produsenter er livredde for for å få en sak av samme type i fanget. Derfor tar de ingen sjanser på halvgode løsninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Det er kanskje ikke den aller peneste fronten, men det er likevel ikke så halvgalt. Ikke glem at BMW lanserte 1-serie med markedets styggeste front for noen år siden - LCI-utgaven er dog griselekker. Se likevel på hvordan interiøret i A-klassen er. Dette er virkelig solide greier. BMW har mye å forbedre om de skal være mer high-end enn A-klassen.

attachment.php?attachmentid=715906&stc=1

Mercedes-Benz-A-Class-013-830x553.jpg

Enig alt du sier, både med tanke med 1-serie og Mb sitt interiør.. Men jeg mener samtidiga at MB ødelegger hele interiøret med widescreen cockpitenen. En avlang firkantet skjerm satt oppå dashbordet ser hverken pent heller gjennomdesignet ut. Tipper det er billigere enn et tradisjonelt dashboard og at det er grunnen til at MB gjør det til standardutstyr i a-klassen.

Endret av laffe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos store nyrer så har jeg kikket en del på G01 X3 i det siste, og nå legger jeg ikke merke til at nyrene er store lenger. :-)

Forøvrig må jeg si at jeg liker G01 bedre og bedre. En M40i hadde vært en naturlig etterfølger etter vår F25 X3 30d med M Performance Power Kit, men det er lite mening i å kjøpe en dyr fossilbil nå, så jeg satser på at den helelektriske X3'en får nok motor til at den kan friste når den kommer i salg.

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Saltkjelen skrev:

Dette er virkelig solide greier. BMW har mye å forbedre om de skal være mer high-end enn A-klassen.

Hvordan kan du si at noe er solid ut ifra ett bilde? Om noe er solid avgjøres først når man tar på ting. Jeg har sagt det før og sier det igjen, Mercedes er verdensmestere i å få ting til å se bedre ut enn hva det egentlig er. Senest for en uke siden kjørte jeg en helt splitter ny E220d, dette er tredje W213 jeg har kjørt. Det ser flott ut men det er merkbart at Mercedes har måttet kutte kostnader (som alle andre), det er ikke så forsegjort som det burde være. 

Jeg føler enkelte bør få seg en liten realitets sjekk på hvordan en solid bygget bil skal være, tydeligvis mange som misforstår hva det innebærer. Sett dere inn i en Mercedes W123, W124, BMW E34, E32 eller Volvo 240. Røsk og dra i håndtak og beslag, slå med knytteneven i dasjbordet, trykk på knapper og smell med dører. Så får dere ett litt anner perspektiv på hva solide biler er.... Årsaken til at jeg stadig terper på dette er at nettopp dette er ett tema som jeg er veldig opptatt av. Jeg er ekstremt opptatt av kvalitet, i alle ledd. Ting skal føles bra når man bruker det, for meg så er dette med opplevd kvalitet veldig mye mer viktig enn design. Jeg er nazi på dette i alt ifra biler til klær, husholdningsartikler og båt. (Jada, jeg gjør unntak)

Nye A klassen er vel fin den, ikke like mye wow som da forrige modell kom. Ser også ut som at Mercedes følger Bmw sin oppskift om å være forsiktige med å forandre ett produkt som allerede er bra. Bakfra ser den kanskje ut som en Peugeot, men det kan neppe bli værre en hva BMW planlegger med sin fremhjulsdreve 1 serie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...